Returledningar olja - Var hitta?

Forumet för de tekniska frågorna.
Post Reply
911Bastard
Posts: 29
Joined: Mon Aug 29, 2005 9:09 pm
Location: Strängnäs
Contact:

Returledningar olja - Var hitta?

Post by 911Bastard »

Hej alla glada!

Min bil har tyvärr tröttnat på oljan och beslutat sig för att lämna stora fläckar på garagegolvet...

Det visade sig att det var en så kallad "oil return tube" som läckte rejält. Om jag förstått det hela rätt så kan man inte byta ut denna med mindre än att motorn skiljs från bilen - men enligt bibeln "101 projects..." så finns det expanderbara utbytesrör som ska funka. Så nu till mina frågor:

1. Någon som har erfarenhet av dessa? Är de mycket sämre än originalet så man borde hålla sig borta från dem?

2. Finns dessa att uppbringa på närmare håll en det stora landet i väster. Jag hittade dem på Pelicanparts titta här

Tips mottages tacksamt och skyndsamt!

Ha en underbar sommar!

/Christian
<hr>
"Moderniserad" 911T -72 (Själen är densamma även om det yttre är förändrat)
911Bastard
Posts: 29
Joined: Mon Aug 29, 2005 9:09 pm
Location: Strängnäs
Contact:

Post by 911Bastard »

Man kan inte annat än att bli imponerad. En timme efter att jag postat ovanstående hade jag fått mail från en utomordentligt trevlig typ här ifrån.. Jag har nu lagt in en beställning på två nya rör hos vår sponsor som hade grejerna på hemsidan (om man bara visste vart man skulle leta...)

Jag återkommer med rapport...

/Christian
<hr>
"Moderniserad" 911T -72 (Själen är densamma även om det yttre är förändrat)
911Bastard
Posts: 29
Joined: Mon Aug 29, 2005 9:09 pm
Location: Strängnäs
Contact:

Post by 911Bastard »

Hej alla,

Har nu fått hem rören från Ferdinand och håller som bäst på att samla mod inför operationen.

En liten fråga. I boken "101 projects..." hänvisar man till ett specialverktyg för att ta bort värmekamrarna, men så vitt jag kan se (och det är inte mycket) så är det en vanlig insexnyckel. Har jag missat något? Om inte, vad är det för verktyg som krävs och vart får jag tag på det?

/Christian
<hr>
"Moderniserad" 911T -72 (Själen är densamma även om det yttre är förändrat)
Post Reply