Hej,
Belysningen i instrumentbrädan har varit allt annat än bra sen jag köpte bilen. När jag bytte lampor i hastighetsmätaren så visade det sig att det bara var gamla och dålig lampor som gjorde att belysningen var dålig. Nu har jag bytt lampor i alla mätare utom varvräknaren, som är helt omöjlig att ta ut.
Måste man verkligen ta av hela ratten för att kunna kom plocka ut varvräknaren ur instrumentpanelen? När jag försöker ta ut den så tar den dels i instrumentbrädan och dels i plastkåpan som täcker rattstången. Någon som har några tips på hur man kan göra?
Hälsningar
-ALF
Ta ut varvräknare
Ta ut varvräknare
911T Coupe 1970
Signalgelb 114
Signalgelb 114
det här ämnet intresserar mig då jag försökt komma åt men inte lyckats!
Täckplåt bagautrymme?? Nån som har en bild?
Någon sa att man bara skulle dra mätarna rakt ut!?
Det jag behöver fix/kolla är om tempmätaren har kontakt....
tacksam för tips!
Täckplåt bagautrymme?? Nån som har en bild?
Någon sa att man bara skulle dra mätarna rakt ut!?
Det jag behöver fix/kolla är om tempmätaren har kontakt....
tacksam för tips!
Kalle
_____________________________________________
Fiat 500-07
Range Rover TD6 -03
Delta 25 SC-06 (tjänstebåt)
_____________________________________________
Fiat 500-07
Range Rover TD6 -03
Delta 25 SC-06 (tjänstebåt)
Hej igen,
Aha... så man kan komma åt mätarna bakifrån om man tar bort den del som täcker fläkt och de andra ventilationsdelarna? Listigt, jag ska ge mig på det imorgon och se hur det går.
Men hur attan gör man för att få av kåpan runt rattstången? Jag tänkte ge mig på mina blinkers och vindrutetorkarspakar som är mer än lovligt sega när jag ändå hade av kåpan nämligen...
Mätarna kan man ta ut genom att försiktigt bända med något, t ex en elskruvmejsel. De sitter fasttryckta i instrumentpanelen med en gummipackning och sitter inte hårt alls. Bara att försiktigt bända lite så att man inte skada varken instrumentbräda eller den yttre metallringen runt mätaren och när den kommit ut en bit så är det bara att dra rakt ut.
Hälsningar
-ALF
Aha... så man kan komma åt mätarna bakifrån om man tar bort den del som täcker fläkt och de andra ventilationsdelarna? Listigt, jag ska ge mig på det imorgon och se hur det går.
Men hur attan gör man för att få av kåpan runt rattstången? Jag tänkte ge mig på mina blinkers och vindrutetorkarspakar som är mer än lovligt sega när jag ändå hade av kåpan nämligen...
Mätarna kan man ta ut genom att försiktigt bända med något, t ex en elskruvmejsel. De sitter fasttryckta i instrumentpanelen med en gummipackning och sitter inte hårt alls. Bara att försiktigt bända lite så att man inte skada varken instrumentbräda eller den yttre metallringen runt mätaren och när den kommit ut en bit så är det bara att dra rakt ut.
Hälsningar
-ALF
911T Coupe 1970
Signalgelb 114
Signalgelb 114
- tomas 911 67
- Posts: 299
- Joined: Sun Dec 04, 2005 11:28 am
- Location: Lidingö
Vadå! Då måste du ha långa armar för att nå fram till instrumenten,minst 2meter.alf3001 wrote:Hej igen,
Aha... så man kan komma åt mätarna bakifrån om man tar bort den del som täcker fläkt och de andra ventilationsdelarna? Listigt, jag ska ge mig på det imorgon och se hur det går.
Men hur attan gör man för att få av kåpan runt rattstången? Jag tänkte ge mig på mina blinkers och vindrutetorkarspakar som är mer än lovligt sega när jag ändå hade av kåpan nämligen...
Mätarna kan man ta ut genom att försiktigt bända med något, t ex en elskruvmejsel. De sitter fasttryckta i instrumentpanelen med en gummipackning och sitter inte hårt alls. Bara att försiktigt bända lite så att man inte skada varken instrumentbräda eller den yttre metallringen runt mätaren och när den kommit ut en bit så är det bara att dra rakt ut.
Hälsningar
-ALF