Hej!
Kollade tändstiften efter en långtur 70mil (Taxinge) Ett stift är kolsvart ett par är vita, resterande bruna! Hur justerar man detta?
Benny 911S -71
Tändstift
Utan att ha expertkepsen på skulle jag gissa olika tryck i spridarna eller osynk i stagen mellan spjällen. Dvs endera står någon spridare och läcker eller också så får cylindrar olika luft/soppa-blandning pga att spjällen är lite olika mycket öppna.
mvh
Pär
mvh
Pär
Carrera 2.7 RS -73 lwt Silver replika på 1979 SC
E Coupé -73 Dalmtian blue (orginal brux)
A6 -98 Dunkelblau
E Coupé -73 Dalmtian blue (orginal brux)
A6 -98 Dunkelblau
Har du synkat spjällen med en luftflödesmätare både på tomgång och på varv? Det är nästan omöjligt att ställa spjällen korrekt utan en sådan. Det kan också vara insprutningspumpen som doserar fel på några cylindrar. Enda sättet att kontrollera det är att bänkköra den. Jag kan göra det om det skulle behövas.
Mvh
//Roger
Mvh
//Roger
På tomgång ska spjällen alltid vara helt stängda och enbart justeras med luftskruvarna. Du kan få felaktiga värden här om bussningarna i spjällhusen är slitna. Dom är dock lätta att byta ut. Du måste justera länkarmarna på varv för att vara säker på att alla spjällen öppnar exakt samtidigt då det är mycket svårt att se med blotta ögat. Om länkarmarna är korrekt justerade kommer alla spjällen också att stänga helt på tomgång.
Mvh
//Roger
Mvh
//Roger