Byta ljuddämpning i motorrum
Byta ljuddämpning i motorrum
Hej!
Är det någon som har testat att byta ljuddämningen i motorrummet (framför motorn) utan att ta ut motorn i en 911?
Låter det sig göras?
/T
Är det någon som har testat att byta ljuddämningen i motorrummet (framför motorn) utan att ta ut motorn i en 911?
Låter det sig göras?
/T
356 C cab (1964)
964 Cab (1990)
911T (1969) Irish green
911T (1969) Bahama Yellow
911E (1969) Targa Blutorange
964 Cab (1990)
911T (1969) Irish green
911T (1969) Bahama Yellow
911E (1969) Targa Blutorange
Det är nog knepigt om man ska limma också. Tyckte det var tillräckligt jobbigt med motor ur.
Om inte ditt original är väldigt dåligt så skulle jag behålla det, det man köper idag har inte alls samma kvalité och utseende. I alla fall det man får från Ferdinand.
Nån kanske har tips på var man hittar något som liknar original?
Om inte ditt original är väldigt dåligt så skulle jag behålla det, det man köper idag har inte alls samma kvalité och utseende. I alla fall det man får från Ferdinand.
Nån kanske har tips på var man hittar något som liknar original?
/Magnus Wennerberg,
911 Targa -77.
911T Coupe -69.
924 -79
931 -79
911 Targa -77.
911T Coupe -69.
924 -79
931 -79
Jag har beställt nytt från Porsche i Segeltorp. Det var 300 kr billigare än att köpa det från Parts-wice (inkl. frakt). Och, jo, det som sitter i nu är helt slut. Skumgummit har gett upp och är bara smulor när man tar i det. Därför går det inte att limma på plats.
Med spraylim borde det kunna dunka.
Med spraylim borde det kunna dunka.
356 C cab (1964)
964 Cab (1990)
911T (1969) Irish green
911T (1969) Bahama Yellow
911E (1969) Targa Blutorange
964 Cab (1990)
911T (1969) Irish green
911T (1969) Bahama Yellow
911E (1969) Targa Blutorange
Jag har demonterat bakre motorbalken och för att få ut den var jag tvungen att sänka motorn en smula (7-8 cm). Hur mycket kan (vågar) man sänka motorn i bakkant innan något riskerar att ta skada?
Jag tänker då t.ex. på växelföraren mm som kommer att vinklas när motorn sänks i bakkant. Vad ska man ha koll på?
Det finns spraylim och spraylim. Jag har nu bytt alla mattor i bilen och limmat dem med ett otroligt bra spraylim. Det lim som jag testade tidigare, och som jag köpt i Sverige, var inte alls lika bra som detta.
Jag tänker då t.ex. på växelföraren mm som kommer att vinklas när motorn sänks i bakkant. Vad ska man ha koll på?
Det finns spraylim och spraylim. Jag har nu bytt alla mattor i bilen och limmat dem med ett otroligt bra spraylim. Det lim som jag testade tidigare, och som jag köpt i Sverige, var inte alls lika bra som detta.
356 C cab (1964)
964 Cab (1990)
911T (1969) Irish green
911T (1969) Bahama Yellow
911E (1969) Targa Blutorange
964 Cab (1990)
911T (1969) Irish green
911T (1969) Bahama Yellow
911E (1969) Targa Blutorange
Efter tips från ngn på PP moterade jag min ljuddämpning m h a magneter. Det funkar bra och fördelen är kanske att man kan ta ur det snabbt om man t ex vill ha lite mer svängrum när man jobbar med motorn. Dock vet jag inte om det ev blir mindre ljuddämping(?).
http://911scowner.wordpress.com/2012/07 ... sound-pad/
/b
http://911scowner.wordpress.com/2012/07 ... sound-pad/
/b
Björn Simonson
1980 911 SC - Insta: @911scowner
1980 911 SC - Insta: @911scowner
Skall man vara löjligt petig är det en så kallad absorbent...
Strunt samma, den skall dit ialla fall. På urelfer sitter den en bit bakom ca 20 mm på plåtbyglar. Avståndet avgör vilken frekvens vill ta hand om. De är av lump. Sen är det skum med skinn på. I slutet av serien har svetspinnar och tryckknappar gjort entre
Strunt samma, den skall dit ialla fall. På urelfer sitter den en bit bakom ca 20 mm på plåtbyglar. Avståndet avgör vilken frekvens vill ta hand om. De är av lump. Sen är det skum med skinn på. I slutet av serien har svetspinnar och tryckknappar gjort entre
På min bil var ljuddämpningen, förlåt absorbenten , i samma skick som beskrivs ovan. Dessutom hade den släppt och låg över luftburken. Jag slet ut den när jag ändå hade motorrumsfläkten ute och kör numera utan. Kan inte påstå att jag märker någon jättestor skillnad.
/Felix
911 SC coupe -82
Triumph Street Triple RS -17
924 Targa -77 (såld)
Instagram: @orebro.classics
911 SC coupe -82
Triumph Street Triple RS -17
924 Targa -77 (såld)
Instagram: @orebro.classics
Ja, det stämmer. Enligt egen utsago (i min "om mig"-tråd) så har du åkt i den innan jag köpte bilen, men hur detta kom sig vet jag inte.Johannes wrote:Felix, har din bil gått på västkusten?
Ursäkta kapningen...
/Felix
911 SC coupe -82
Triumph Street Triple RS -17
924 Targa -77 (såld)
Instagram: @orebro.classics
911 SC coupe -82
Triumph Street Triple RS -17
924 Targa -77 (såld)
Instagram: @orebro.classics
Ok.Johannes wrote:Släng skiten. Lägre vikt, minskad brandrisk och race look!
min säckar hänger och retar mig. Har prövat allt så som kontaktlim dubbelhäftande matttejp RTV o.s.v men mattan bara flisar / delaminerar sig.
Bosse
911 66/67 2,2E MFI
VIN307397 / 911237 / 6301066
BMW 320d
Ford D710 (lastbil)
VIN307397 / 911237 / 6301066
BMW 320d
Ford D710 (lastbil)