Att få dit rutorna funkade fint, men Dekor/kläm-list är det värre med.
Har försökt trycka och knacka listena men dom ändrar form så dom kryper ur.
Är det ide att montera listen i gummit före ”paketet” monteras in i bilen? Antar att det blir lättare att hålla emot med tänger och tvingar då.
Någon som har erfarenhet och vill delge ”best practice”?
-Bosse
Montera rutor
Montera rutor
911 66/67 2,2E MFI
VIN307397 / 911237 / 6301066
BMW 320d
Ford D710 (lastbil)
VIN307397 / 911237 / 6301066
BMW 320d
Ford D710 (lastbil)
Hej, jag gör det inte själv utan lämnar in till proffs. Det är riktigt jobbigt, speciellt med reprolister som inte har 100 % passform. Glasmästaren hade kramp i händerna efter att ha monterat fram och bakruta på min -72:a.... De har blivit lite lata och använder bara lim för att montera numera.
De använder rikligt med Glycerol som smörj, och sätter alltid i dekorlisten först. Sedan använder de dragsnören för att få gummilisten över kanten.
Mvh Johan
De använder rikligt med Glycerol som smörj, och sätter alltid i dekorlisten först. Sedan använder de dragsnören för att få gummilisten över kanten.
Mvh Johan