Hej,
En god vän har nyligen köpt en 911 S -70 i mycket fint skick.
Igår körde han till bilprovningen och besiktigade (utan anmärkning). Tjejen som besiktigade (Ove Fundins dotter!) "slet" i växelspaken på bilen vid bromsprovet berättade ägaren.
På vägen hem gick det inte att få i 4:an på växellådan. Alla andra växlar gick bra att få in. Jag har inte kört bilen själv så jag känner inte till hur känslan var innan.
Kan någon direkt peka på vad som hänt?
Martin
Växellådsproblem, får inte i 4:an
Hmm, långskott men kan hon ha ruckat på spaken så pass mycket att hon stört inställningen bak vid inspektionsluckan? Stark kvinna eller dåligt åtdraget.
Har själv vart med om det, tappade alla växlar till höger om 3:an på väg till besiktning i Enköping, från Stockholm =) Bara att justera in, tar 2 sek.
Har själv vart med om det, tappade alla växlar till höger om 3:an på väg till besiktning i Enköping, från Stockholm =) Bara att justera in, tar 2 sek.
Porsche 911, 1977
DP-Zirkelbach
3.0
Röd
Porsche 911, 1971
Busbygge
2.5
Silver
DP-Zirkelbach
3.0
Röd
Porsche 911, 1971
Busbygge
2.5
Silver
Re: Växellådsproblem, får inte i 4:an
Mycket troligt att någon av plastbussningarna var så dåliga att de gick sönder helt vid lite omild behandling.Martin M. wrote:Hej,
En god vän har nyligen köpt en 911 S -70 i mycket fint skick.
Igår körde han till bilprovningen och besiktigade (utan anmärkning). Tjejen som besiktigade (Ove Fundins dotter!) "slet" i växelspaken på bilen vid bromsprovet berättade ägaren.
På vägen hem gick det inte att få i 4:an på växellådan. Alla andra växlar gick bra att få in. Jag har inte kört bilen själv så jag känner inte till hur känslan var innan.
Kan någon direkt peka på vad som hänt?
Martin
Hjälpte en kille senast i måndags att byta knuten (under luckan) där en av plastbussningarna spruckit och han kunde inte få i backen.
Även den plastbussningen mellan växelspaken och växelföraren kan ha gått sönder, då blir spakenväldigt oprecis med resultatet att växlarna kan vara svåra/omöjliga att hitta.
Ps. Ove Fundin är 1:e ägaren till min Targa.
/Magnus Wennerberg,
911 Targa -77.
911T Coupe -69.
924 -79
931 -79
911 Targa -77.
911T Coupe -69.
924 -79
931 -79