Tips på vad som skall till -912 -66

Forumet för de tekniska frågorna.
Post Reply
User avatar
plåtfälg
Posts: 361
Joined: Wed Mar 01, 2006 8:35 pm
Location: Sthlm
Contact:

Tips på vad som skall till -912 -66

Post by plåtfälg »

Hej, provar att skriva det här...
Vad tycker ni att jag behöver, och vad måste jag ha när jag reg.bes. min bil...
Tipsa mig...
Här e bilder på bilen...

www.amigos.se/912
och detaljer på www.amigos.se/913

Takar
912 -66 Hemglassblau/pastellblau/EnamelBlue
User avatar
alf3001
Posts: 601
Joined: Mon Aug 15, 2005 10:32 am
Location: Stockholm

Post by alf3001 »

Tjena,

Hmmm... första som jag kommer att tänka på är att du måste byta ut blinkersglas runt om så att du får oranga glas. Sen kommer du nog dessvärre vara tvungen att byta ut hastighetsmätaren så att du får en som visar km/h om den som sitter i visar mph.

Annars är det nog inte något som behövs för att du ska kunna regbesiktiga och hänka till Taxinge :D

-ALF
Jonas Y
Posts: 1262
Joined: Fri Aug 12, 2005 9:04 am
Location: Stockholm

Re: Tips på vad som skall till -912 -66

Post by Jonas Y »

plåtfälg wrote:Vad tycker ni att jag behöver ...
Som jag ser det så är nummer ett på inköpslistan en lite för liten kostym med för korta (raka) brallor. Det ser så jävla bra ut till just 912:or av någon oförklarlig anledning.

Jag skulle också satsa hårt på ratt och växelspaksknopp, ganska viktigta grejer för att få rätt känsla. Jag tror att knoppen skall vara en enkel rund med siffror (alltså utan Porsche vapen), så är det i alla fall på 911:orna.

Och kanske viktigast av allt; orginal trycksaken från 1966:
http://cgi.ebay.com/ws/eBayISAPI.dll?Vi ... gory=10779

BTW En cool grej jag hört ang personlig reg skyltar (du vet såna som cp-människor köper för att skriva typ COOL eller MINBIL och liknande osmakliga grejer) är att om man väljer sin importbils gamla nummer, i ditt fall 4UXV073, så "får man" använda orginal plåten istället för den som man får från vv.

Kan du fatta hur stenskön din bil blir ser ut när den kommer blåsande ner för Hantverkargatan med dina patinerade California plåtar, lätt värt 6000 kr (villket är vad plåtarna kostar).

8)
/Jonas Y
911 2.4 T 1973 Hellgelb 117
User avatar
Parced911
Posts: 1248
Joined: Sat Aug 13, 2005 10:53 pm
Location: Stockholm/Värmdö

Post by Parced911 »

Vilken idé! Vincent kan döpas om till 2PIL195, jag har bara skyltar med vit botten. I alla fall mer coolt än XGB 445.....

Pär
Carrera 2.7 RS -73 lwt Silver replika på 1979 SC
E Coupé -73 Dalmtian blue (orginal brux)
A6 -98 Dunkelblau
User avatar
plåtfälg
Posts: 361
Joined: Wed Mar 01, 2006 8:35 pm
Location: Sthlm
Contact:

Re: Tips på vad som skall till -912 -66

Post by plåtfälg »

Jonas Y wrote:
plåtfälg wrote:Vad tycker ni att jag behöver ...
Som jag ser det så är nummer ett på inköpslistan en lite för liten kostym med för korta (raka) brallor. Det ser så jävla bra ut till just 912:or av någon oförklarlig anledning.
Vad innebär detta? Vadå lång/kort kostym...? Jag fattar inte.
912 -66 Hemglassblau/pastellblau/EnamelBlue
User avatar
Stefan
Posts: 151
Joined: Sat Aug 13, 2005 12:22 pm
Location: Djursholm

Post by Stefan »

Tror det handlar om passande kläder till föraren. Förslagsvis kompletterat med en slimmad pipa, välansat skägg och riktiga bilhandskar med hål för knogarna. Sedan kommer du dominera totalt på Taxinge... 8)

Grattis till bilen!
Stefan
FD: 911T 2.0 Coupé 1969
Bahamagelb 6805
Jonas Y
Posts: 1262
Joined: Fri Aug 12, 2005 9:04 am
Location: Stockholm

Post by Jonas Y »

:oops: Aså, jag försökt bara vara lite skojig och föreslå ett tillbehör som inte hade med själva bilen att göra ... men faktum kvarstår; tidsenlig kostym är sjukt snyggt till dessa bilar, något jag inte tycker gäller för senare modeller (74 < 06) av samma bil ...

Image

Image
/Jonas Y
911 2.4 T 1973 Hellgelb 117
User avatar
alf3001
Posts: 601
Joined: Mon Aug 15, 2005 10:32 am
Location: Stockholm

Post by alf3001 »

Jag är helt enig med Jonas, fast jag tror att du ska gå mer mot Reservoir Dogs... Det är väldigt mycket Quentin Tarantino över din kärra! Alltså skulle det funkar grymt bra med svart kostym, vit skjort och smal svart slips. Eventuellt måste du också ha en Colt .45 i axelhölster och röka cigarill. Bilhandskar är ett måste, även när du röker eller rånar en convenience store :D

-ALF
User avatar
plåtfälg
Posts: 361
Joined: Wed Mar 01, 2006 8:35 pm
Location: Sthlm
Contact:

Post by plåtfälg »

alf3001 wrote:Jag är helt enig med Jonas, fast jag tror att du ska gå mer mot Reservoir Dogs... Det är väldigt mycket Quentin Tarantino över din kärra! Alltså skulle det funkar grymt bra med svart kostym, vit skjort och smal svart slips. Eventuellt måste du också ha en Colt .45 i axelhölster och röka cigarill. Bilhandskar är ett måste, även när du röker eller rånar en convenience store :D

-ALF
Ahh... nu fattar jag...
Men det e ju mina vardagskläder!
Känns som vi måste träffas...!
912 -66 Hemglassblau/pastellblau/EnamelBlue
User avatar
Dutch
Posts: 417
Joined: Wed Feb 22, 2006 3:06 pm
Location: Trollhättan
Contact:

har nog en 200km/h mätare

Post by Dutch »

Grattis snyggt patinerad bil
Tror inte att blinkers måste bytas.
Jag har en gammal km/h mätare med grön siffror liggande, ge ett bud om du behöver
Har troligtvis Europeiska framblinkers också men kolla upp om det behövs.
på min svensksålda Fiat 128 -71 (den lilla skrutten varvar 7800 och drar ½ litern milen så jag står ut med hånskatten) så är det vita blinkers fram.

Kavajen på bilden är ju heltöntig den saknar ju mocka skoning på arbågarna, "Attention to detail"
911 66/67 2,2E MFI
VIN307397 / 911237 / 6301066
BMW 320d
Ford D710 (lastbil)
Post Reply