Hur svårt kan det VAA'!!?? Kofångare fram.

Forumet för de tekniska frågorna.
Post Reply
User avatar
Christoffer E
Posts: 277
Joined: Mon May 26, 2008 11:07 am
Location: Stockholm
Contact:

Hur svårt kan det VAA'!!?? Kofångare fram.

Post by Christoffer E »

Jag ska byta S-listen mot T-list fram - men lyckas inte lista ut hur jag får loss kofångaren? Det sitter mindre bleck i sidorna och nån slags torx?-bultar inne i fronten - som nås från bagageutrymmet - men dom sitter så hårt att jag inte vet om jag vågar dra och börjar undra om jag gör ngt fel? Går bulten därinne så sitter man ju i skiten ordentligt!!?? Missar jag något? :?

undrar / C
Porsche 912 Coupé 1969 Silver
User avatar
Dutch
Posts: 417
Joined: Wed Feb 22, 2006 3:06 pm
Location: Trollhättan
Contact:

Post by Dutch »

På SWB lossas bultarna mot hornen från bagageutrymmet. Jag har vanliga 13 mm 6 kantskalle.
I ändarna av stötsfångarn mot karossen sitter en m8 på varje sida, vertikalt.
Två bult per sida bärjärnen mot karossen.

Bosse
911 66/67 2,2E MFI
VIN307397 / 911237 / 6301066
BMW 320d
Ford D710 (lastbil)
User avatar
Älvis
Posts: 233
Joined: Wed Sep 03, 2008 9:18 pm
Location: Västerås
Contact:

Post by Älvis »

69 är LWB. Då är det korta L -järn (bärjärn).

Knacka, spray, Värma om det inte skadar gummi, lack etc.
912, -65 6401 Slate gray /White int. (Karman)#450527, Barn find
912, -66 6603 Golfblau /Black int. (Porsche)#351843, Barn find
911L -68, Silbermatallic / Red Recaro Sport lether int. Resturation.
911T-72 6262 Hellgelb / Black int, Resturation
User avatar
Christoffer E
Posts: 277
Joined: Mon May 26, 2008 11:07 am
Location: Stockholm
Contact:

Post by Christoffer E »

Ok - då vet jag iaf att det inte är nåt magiskt tricks med det hela. Bilen är LWB, som sagt. Bärjärnen lossnar fint - det är bultarna mot hornen.

En sån liten spetsbrännare som kockarna har när dom gör creme caramel, kanske vore bra? Trägen vinner, I guess?:lol:

Tack!

// C
Porsche 912 Coupé 1969 Silver
Post Reply