Mattor från Type 911?

Forumet för de tekniska frågorna.
Post Reply
User avatar
felix83
Posts: 1010
Joined: Thu Jan 15, 2009 7:59 pm
Location: Örebro
Contact:

Mattor från Type 911?

Post by felix83 »

Mina golvmattor har sett sina bästa dagar, så nu funderar jag på att beställa en uppsättning sådana här: http://www.type911shop.co.uk/shop/artic ... 357-001%26

En uppsättning med golvmattor fram och bak med förstärkningar för hälen skulle landa på £94 inkl. moms och frakt. Tack vare Storbritanniens kris är det inte det mer än en knapp tusenlapp. Den enes död, o.s.v.
Någon som har erfarenhet av dessa mattor eller detta företag?

Edit: Man får passa på att handla från UK nu, eftersom jag har hört att de ska höja momsen (VAT) nästa år i ett försök att vända krisen.
/Felix
911 SC coupe -82
Triumph Street Triple RS -17

924 Targa -77 (såld)

Instagram: @orebro.classics
User avatar
felix83
Posts: 1010
Joined: Thu Jan 15, 2009 7:59 pm
Location: Örebro
Contact:

Post by felix83 »

Jag får väl svara mig själv: Jag fick min mattsats idag och den ser mycket bra ut. Sömnaden är väl utförd och mattorna känns exklusiva. Tydligen är det OEM-material. Återstår att kolla färgmatchningen till inredningen i övrigt, men eftersom garaget är helt insnöat så får det vänta ett tag.

Om någon önskar så kan jag lägga upp ett par bilder.
/Felix
911 SC coupe -82
Triumph Street Triple RS -17

924 Targa -77 (såld)

Instagram: @orebro.classics
User avatar
Sven
Posts: 597
Joined: Tue Jul 03, 2007 7:12 am
Location: Lidingö

Post by Sven »

Klart att vill se bilder :!:
User avatar
Stjärtmotor
Posts: 76
Joined: Sat Sep 19, 2009 12:39 am
Location: Uppsala
Contact:

Post by Stjärtmotor »

Ja! Bilder! Skulle kunna behöva en ny på förarsidan i min och då kan ju det här vara ett alternativ.
911SC -82 (såld)
User avatar
felix83
Posts: 1010
Joined: Thu Jan 15, 2009 7:59 pm
Location: Örebro
Contact:

Post by felix83 »

Då så - då blir det bildvisning!

Image
I sin helhet

Image
Främre mattor - jag valde att betala extra för att få förstärkningar för hälen

Image
Detaljstudie av sömmen

Image
Baksida

Dessvärre går det inte bara att köpa de främre mattorna, utan de säljs som ett helt kit. På min dator ser de lite för gråa ut, i verkligheten är de beigare i färgen, och matchar nog inredningen ganska väl.
/Felix
911 SC coupe -82
Triumph Street Triple RS -17

924 Targa -77 (såld)

Instagram: @orebro.classics
User avatar
Stjärtmotor
Posts: 76
Joined: Sat Sep 19, 2009 12:39 am
Location: Uppsala
Contact:

Post by Stjärtmotor »

Aha, dom ser ju riktigt fina ut! Dom verkar även ha vanliga golvmattor också, alltså inte "overmats", och det är ju intressant.
911SC -82 (såld)
Johannes
Posts: 2085
Joined: Sun Oct 09, 2005 11:04 am

Post by Johannes »

Ser snygga ut.

Det brukar vara kantbanden i svängarna(radien...) som inte är rätt. Men här ser det perfekt ut. Kulören kan jag inget om.

Förr 20 år sedan började det dyka upp mattor med kantband som var vikta, sktynklade eller vad man skall kalla de och de såg inte alls vackra ut. Men de gick att sy om.

Där bandet är ihopsytt varvet runt så att säga så gäller det att tillverkaren har tänkt på att lägga skarven så att den kommmer under sätet - annars ser det lätt väldigt hemmagjort ut. Och det är vanligare än man tror!
User avatar
felix83
Posts: 1010
Joined: Thu Jan 15, 2009 7:59 pm
Location: Örebro
Contact:

Post by felix83 »

Johannes wrote:Där bandet är ihopsytt varvet runt så att säga så gäller det att tillverkaren har tänkt på att lägga skarven så att den kommmer under sätet - annars ser det lätt väldigt hemmagjort ut.
Ingen fara, på dessa ligger det överlappade området i bakkant av mattan så det ska nog inte vara något problem.
Last edited by felix83 on Sat Jan 08, 2011 9:24 pm, edited 2 times in total.
/Felix
911 SC coupe -82
Triumph Street Triple RS -17

924 Targa -77 (såld)

Instagram: @orebro.classics
User avatar
felix83
Posts: 1010
Joined: Thu Jan 15, 2009 7:59 pm
Location: Örebro
Contact:

Post by felix83 »

Stjärtmotor wrote:Aha, dom ser ju riktigt fina ut! Dom verkar även ha vanliga golvmattor också, alltså inte "overmats", och det är ju intressant.
Attans, det verkar vara ett nytillskott. Fanns inte när jag beställde. Den lösningen är ju snyggare än att lägga in extramattor (overmats).
/Felix
911 SC coupe -82
Triumph Street Triple RS -17

924 Targa -77 (såld)

Instagram: @orebro.classics
Post Reply