Hej!
JAg undrar vad som måste göras för att bygga "tillbaka" en 911L till Sportomatic med orginal motor med Weber IDA
Jaghar:
905 växellåda -68 med vacumklocka
Pedalställ.
Frågor som jag kommer på.
Var ansluts vacum på motorn?
Måste växelspak bytas?
Var /hur sitter microswitschar till kopplingsstyrning?
mm.
Bygga om till Sportomatic
Bygga om till Sportomatic
912, -65 6401 Slate gray /White int. (Karman)#450527, Barn find
912, -66 6603 Golfblau /Black int. (Porsche)#351843, Barn find
911L -68, Silbermatallic / Red Recaro Sport lether int. Resturation.
911T-72 6262 Hellgelb / Black int, Resturation
912, -66 6603 Golfblau /Black int. (Porsche)#351843, Barn find
911L -68, Silbermatallic / Red Recaro Sport lether int. Resturation.
911T-72 6262 Hellgelb / Black int, Resturation
Ladda hem original reservdelskatalog och kolla där. Åtminstone för senare årsmodeller finns det utmärkta bilder och listor över Sportomatic-specifika delar.
911 1977
viewtopic.php?t=2351
viewtopic.php?t=2351
Hej!
Vacuumslangarna sitter på insuget. På 1an och 3ans cylinder.
Det sitter även en vacuumtank monterad mot brandväggen.
Växelspaken är "ledad" Dvs den har ett inbyggt glapp som gör att
microbrytarna kan påverkas.
Jag saknar själv microbrytarna på min 71a. Den var ombyggd med en växelspaksknopp från volvo med överväxelknapp på. Jag har byggt en egen brytare så att växlingsmanövern blir som orginal.
Kul att du funderar på att bygga tillbaka den till en sporto.
Frågan är hur många som finns kvar, som inte är ombyggda.
Jag tyckte förut att det var lite surt med en sporto och ångrade att jag köpt en. funderade även på att bygga om till vanlig koppling o låda.
Men nu är jag glad att jag inte har gjort det.
Mvh Magnus
Vacuumslangarna sitter på insuget. På 1an och 3ans cylinder.
Det sitter även en vacuumtank monterad mot brandväggen.
Växelspaken är "ledad" Dvs den har ett inbyggt glapp som gör att
microbrytarna kan påverkas.
Jag saknar själv microbrytarna på min 71a. Den var ombyggd med en växelspaksknopp från volvo med överväxelknapp på. Jag har byggt en egen brytare så att växlingsmanövern blir som orginal.
Kul att du funderar på att bygga tillbaka den till en sporto.
Frågan är hur många som finns kvar, som inte är ombyggda.
Jag tyckte förut att det var lite surt med en sporto och ångrade att jag köpt en. funderade även på att bygga om till vanlig koppling o låda.
Men nu är jag glad att jag inte har gjort det.
Mvh Magnus
- tommyrecaro
- Posts: 698
- Joined: Mon Aug 15, 2005 2:45 pm
- Location: Eskilstuna
- Contact:
Jag har aldrig haft nåt emot Sportomatic, men har jprecis byggt om min Spotomatic till "dogleg" och jag tycker allvarligt talat den blev minst dubbelt så rolig att köra. Dessutom verkar det inte helt lätt och billigt att renovera en sån låda.
Tommy
Tommy
911S 2.2 kupé 1971 (signalorange 1414)
911T 2.2 Sportomatic kupé 1970 (rödmetallic 8181)
911T 2.2 Sportomatic kupé 1970 (rödmetallic 8181)