Skärmdelar och förlängning av bagagehuv,

Forumet för de tekniska frågorna.
Post Reply
Porsche911Putte
Posts: 13
Joined: Tue Aug 10, 2010 3:10 pm

Skärmdelar och förlängning av bagagehuv,

Post by Porsche911Putte »

Någon som vet vart ,an kan finna mallar dels för delen längst ner i framkant på för att återställa skärmarna till icke g-modell samt skiss över hur man snyggast förlänger huven från g-model till org i detta fall 1971
User avatar
Stjärtmotor
Posts: 76
Joined: Sat Sep 19, 2009 12:39 am
Location: Uppsala
Contact:

Post by Stjärtmotor »

Är det inte väldigt mycket lättare att bara köpa nya skärmar och huv av rätt sort? Det är ju bara att skruva dit och G-modelldelarna är bara att sälja sen om dom inte är för risiga.
911SC -82 (såld)
Porsche911Putte
Posts: 13
Joined: Tue Aug 10, 2010 3:10 pm

Post by Porsche911Putte »

Vad betingar g-modell framskärmar i mycket bra skick (helt fria från rost) för värde? samma sak med stötfångare bak å fram,
User avatar
Parced911
Posts: 1248
Joined: Sat Aug 13, 2005 10:53 pm
Location: Stockholm/Värmdö

Post by Parced911 »

Kofångare och korta huvar är svårtsålt. G-framskärmar bör vara lättare. Jag har sett dem för mellan 2500:- och 4500:-.

Jag har givit bort kofångare men också faktiskt sålt en för 1000:-. Tror det är svårt att få mer. Men det är klart, om bälgar och gummihorn är fina så finns ju lite värde där.

Röstar också för att ersätta och inte bygga om. Det är svårt och profilen nedan lyset på en G är inte samma som en F. Jag hade blinkershus från en F som vi skarvade på en G och det var ett litet h-vete. Dels var profilen olika men sedan saknades 1 cm. Det beror på att när man kortar en F så vill man ha lite att vika in....

Pär
Carrera 2.7 RS -73 lwt Silver replika på 1979 SC
E Coupé -73 Dalmtian blue (orginal brux)
A6 -98 Dunkelblau
User avatar
Rickard M
Posts: 1050
Joined: Fri Dec 08, 2006 5:06 pm
Location: Tullinge / (Gustafs)

Post by Rickard M »

här är en som förlänger en huv till en bakdatering
http://www.ddk-online.com/phpBB2/viewtopic.php?t=24216
Porsche 911T 1971 2200cc. Signal orange 116
VW Golf MK1 1983 1600cc
VW Golf GTE
VW Dubbelhytt/camper Bay 1978, 2,0 Turbo
VW Westfalia Campmobile 1974, 2,0
User avatar
MartinG
Posts: 218
Joined: Fri Aug 12, 2005 1:47 pm
Location: Kvicksund

Post by MartinG »

..och här kommer en skärmombyggnad:
http://forums.pelicanparts.com/porsche- ... hread.html

Tyvärr inga bilder på passformen med skärmar monterade på bil.
RS -73 Replica | PCS 2424b
Dizzycap
Posts: 430
Joined: Mon Mar 24, 2008 9:57 pm
Location: Stockholm

Post by Dizzycap »

Jag byggde tillbaks min 70:a från G-modellsutseende till early, och visst kan jag se nåt värde i att det är rätt frontplåt (som f.ö bara syns om man öppnat huven) på en early, men jag var frestad att behålla G-plåten och "bara" förlänga en kort huv. Kan lite ångra att jag inte gjorde det. Kommer behöva göra om den installationen någon gång i framtiden när bilen ska bli fin på riktigt.

Skulle jag bakdatera en G-modell skulle jag inte ens tveka, då skulle jag definitivt behålla G-frontplåten. Early frontplåten kostar sisådär 3000:- plus jobb. Plussa sedan på kostnad för en bra lång huv :shock:jämfört med att köpa en "adapterhuv" i glasfiber eller att förlänga korthuven.

Om man gör på detta vis så blir en bakdatering tamigtusan ett "bolt-on"-projekt. Bara reflexrampshållaren som behöver kapas ur. Ingen svetsning alls behövs. Eller jo... kanske "näsorna" till framskärmsfästena. Och kanske några hål bakom G-tröskelbreddarna.
Dizzycap
Posts: 430
Joined: Mon Mar 24, 2008 9:57 pm
Location: Stockholm

Post by Dizzycap »

"getty design" är det som gör konverteringshuvarna i glasfiber. Jag tror jag sett någon som gör dem i England också. Inte världens smidigaste sak att skicka med posten... :)
User avatar
Jesper von Wowern
Posts: 135
Joined: Tue Sep 06, 2005 8:44 pm
Location: Vellinge

Post by Jesper von Wowern »

/Jesper von Wowern, 912-65 & 924-84 & 944-84
Post Reply