Min nya rotor går inte ner i hålet i skyddslocket som den gamla rotorn gör. Den nya kommer inte tillräckligt långt ner på axeln för att styrklacken ska gå i. Tar jag bort skyddslocket går det bra. Hur har ni på era bilar, är det bara att ta bort skyddslocket kanske?
Se bilden med nya rotorn och hålet som är för litet.
/Calle
Locket under rotorn
Locket under rotorn
911 E Coupé -71 (biltråd)
VW 223 Kleinbus -61
VW 223 Kleinbus -61
- Jesper von Wowern
- Posts: 135
- Joined: Tue Sep 06, 2005 8:44 pm
- Location: Vellinge
Min gissning av lockets funktion är att förhindra koldamm från fördelarlocket att skita ned brytarna.
Kanske viktigt när man hade kondensator och ca 10A gick överbrytarna men med cdi så är det milli amp och troligtvis ej så känsligt.
D.v.s. lite över konstruerat i sann Porsche anda.
Att ta uåp lockets hål är annars en god ide.
Fila inte på rotorn, jag sprängde en på en Fiat som hade ett fult märke från tidigare montering /demontering, den snurrar ju ofta med drygt 3000 rpm ofta och länge.
Bosse
Kanske viktigt när man hade kondensator och ca 10A gick överbrytarna men med cdi så är det milli amp och troligtvis ej så känsligt.
D.v.s. lite över konstruerat i sann Porsche anda.
Att ta uåp lockets hål är annars en god ide.
Fila inte på rotorn, jag sprängde en på en Fiat som hade ett fult märke från tidigare montering /demontering, den snurrar ju ofta med drygt 3000 rpm ofta och länge.
Bosse
911 66/67 2,2E MFI
VIN307397 / 911237 / 6301066
BMW 320d
Ford D710 (lastbil)
VIN307397 / 911237 / 6301066
BMW 320d
Ford D710 (lastbil)