Hej.
Jag undrar om det bara var S-modellerna på 67:orna som hade 160 Hk motorn.
Motorfråga
Ja, S-modellen hade 160 hk för årsmodellerna 1967 och -68, till skillnad från vanliga 911-modellens 130 hk.
/Felix
911 SC coupe -82
Triumph Street Triple RS -17
924 Targa -77 (såld)
Instagram: @orebro.classics
911 SC coupe -82
Triumph Street Triple RS -17
924 Targa -77 (såld)
Instagram: @orebro.classics
Om man vill riskera att vara riktig besserwisser så är det nästan rätt.
Det var inte bara S-modellen som hade motor 901/02. Den satt även i 911T Rallye eller som den även benämndes 911T/R - möjligen var det 1968...men fortfarande swb.
S-motorerna på 2.0 liter med förgasare fanns även med 168 eller 175 hkr. Det var bara att kryssa för i tillvalslistan. Med andra ord så är inte den insprutade versionen från 1969 den som har högst effekt av 2.0 litrarna!
Det var inte bara S-modellen som hade motor 901/02. Den satt även i 911T Rallye eller som den även benämndes 911T/R - möjligen var det 1968...men fortfarande swb.
S-motorerna på 2.0 liter med förgasare fanns även med 168 eller 175 hkr. Det var bara att kryssa för i tillvalslistan. Med andra ord så är inte den insprutade versionen från 1969 den som har högst effekt av 2.0 litrarna!
Det är väl det en sådan här samlingsplats handlar om; att utbyta kunskap. Så har man lärt sig något nytt idag igen!Johannes wrote:Om man vill riskera att vara riktig besserwisser så är det nästan rätt.
/Felix
911 SC coupe -82
Triumph Street Triple RS -17
924 Targa -77 (såld)
Instagram: @orebro.classics
911 SC coupe -82
Triumph Street Triple RS -17
924 Targa -77 (såld)
Instagram: @orebro.classics