Har fått den å gått ordentligt nu, det var faktiskt ett stift som inte fungerade (nya).....pratade med en snubbe som sa att Bosch stift kan sluta funka om dom blir dränkta.....och jag hade nog en förgasare som flödade över styggt i början.....men nu går den som ett skållat troll
Har fått den å gått ordentligt nu, det var faktiskt ett stift som inte fungerade (nya).....pratade med en snubbe som sa att Bosch stift kan sluta funka om dom blir dränkta.....och jag hade nog en förgasare som flödade över styggt i början.....men nu går den som ett skållat troll
Min erfarenhet av stift är i korthet - kör på NGK och strunta i alla andra fabrikat. Har provat med en himla massa olika stift genom åren, även snordyra platinastift som ska vara så himla fantastiskt (funkade i en hel vecka...). Numera kollar jag först vad som sitter i och är det nå't annat åker de ur och i med passande NGK. 9 gånger av 10 har detta löst problemet.
ska nog byta till NGK stift i veckan, idag hade ett till stift lagt av........kände lite på avgaserna med händerna och tyckte att ena sidans avgaser var varmare, kände lite försiktigt på grenrören och ett rör var nästan helt kallt.....bytte det stiftet och oj vad den blev varv-villig igen.......kan väl vara frukten av för högt bränsletryck kanske, men nu är regulatorn instalerad och ställd på lite dryga 3PSI.
Nån som kan tala om hur man ställer tändningen med en olampa på dessa motorer. Jag har en handbok, men det framgår inte riktigt vart man ska lysa med den.....eller så e jag bara lite trög