Är era maskiner helt täta? Fick inte min helt tät efter servicen, läcker lite från höger kamkjedjekåpa och ventilkåporna. Skulle man ha haft på lite packningsklister också? Jag körde bara med nya packningar. Kanske går att dra åt lite mer men jag tycker det är så läskigt att tokdra också...
Är lite tråkigt sätt att markera sitt revir på, blir några prickar där man parkerar varmt...
/R
PS, körde nästan 50 mil igår, med ett stort leende på läpparna
revir dropp
revir dropp
Porsche 911T 1971 2200cc. Signal orange 116
VW Golf MK1 1983 1600cc
VW Golf GTE
VW Dubbelhytt/camper Bay 1978, 2,0 Turbo
VW Westfalia Campmobile 1974, 2,0
VW Golf MK1 1983 1600cc
VW Golf GTE
VW Dubbelhytt/camper Bay 1978, 2,0 Turbo
VW Westfalia Campmobile 1974, 2,0
Om du monterat av ventilkåporna bör du byta aluminiumbrickorna och muttrarna. De är en del av tätningen. Finns att köpa som en sats på närmaste Porsche center för en billig peng.
Under inga omständigheter skall brickorna bytas mot några i annat material för då kommer det att läcka rejält (fråga inte hur jag vet det....)
//Roger
Under inga omständigheter skall brickorna bytas mot några i annat material för då kommer det att läcka rejält (fråga inte hur jag vet det....)
//Roger
Hej, jo det var ett sånt där kitt med nya packningar, muttrar och brickor. Köpte något servicepaket från Pelican Parts förrut. Man skulle alltså inte ha smetat in packningen med något också då? känns ju som kaka på kaka eller är det lösningen på droppet?
Porsche 911T 1971 2200cc. Signal orange 116
VW Golf MK1 1983 1600cc
VW Golf GTE
VW Dubbelhytt/camper Bay 1978, 2,0 Turbo
VW Westfalia Campmobile 1974, 2,0
VW Golf MK1 1983 1600cc
VW Golf GTE
VW Dubbelhytt/camper Bay 1978, 2,0 Turbo
VW Westfalia Campmobile 1974, 2,0
Kamkjedjekåporna tog jag egna nya muttrar och stålbrickor dock... Skulle det också ha varit alu-brickor?
Ventilkåporna satt innan även med nått siliconkladd också.
Ventilkåporna satt innan även med nått siliconkladd också.
Porsche 911T 1971 2200cc. Signal orange 116
VW Golf MK1 1983 1600cc
VW Golf GTE
VW Dubbelhytt/camper Bay 1978, 2,0 Turbo
VW Westfalia Campmobile 1974, 2,0
VW Golf MK1 1983 1600cc
VW Golf GTE
VW Dubbelhytt/camper Bay 1978, 2,0 Turbo
VW Westfalia Campmobile 1974, 2,0
Re: revir dropp
He, he, jag har fått skriftlig tillsägelse av garageägaren om att jag måste; citat: laga bilen så den inte förstör betonggolvet. Ops ...Rickard M wrote:Är era maskiner helt täta?
/Jonas Y
911 2.4 T 1973 Hellgelb 117
911 2.4 T 1973 Hellgelb 117
Re: revir dropp
Ha ha ha... I mitt garage är det i princip bara jag och en 142:a som lämnar fläckar efter sig! Har inte fått skriftligt än men det är nog bara en tidsfråga innan de nya Volvo V70 börjar klagaJonas Y wrote:He, he, jag har fått skriftlig tillsägelse av garageägaren om att jag måste; citat: laga bilen så den inte förstör betonggolvet. Ops ...Rickard M wrote:Är era maskiner helt täta?
-ALF
911T Coupe 1970
Signalgelb 114
Signalgelb 114
- tomas 911 67
- Posts: 299
- Joined: Sun Dec 04, 2005 11:28 am
- Location: Lidingö
Läcker det för mycket så klagar supporterklubben på bilprovningen...
Packningsklister finns det gott om ett av de mest avancerade komer från Hylomar, 1430 blått och godkänt av "Rolls Royce" för flygapplikationer. Det är tämligen bra. Tätar tom gamla Opel med 1900 motorn från 60/70 talet.
Själv har jag en motor med turbokåporna om inte läcker en enda droppe. Enbart packningar och inget klister. Däremot kan det vara ide att klistra packningen på avgaslocket, då blir monteringen lite enklare när man ligger under upp om man känner det behovet.
Med klisterade kåpor blir det tråkigt att byta packning nästa gång och risk föreligger alltid att man får in gamla rester i motorn när de skall skrapas bort.
/Johannes
Packningsklister finns det gott om ett av de mest avancerade komer från Hylomar, 1430 blått och godkänt av "Rolls Royce" för flygapplikationer. Det är tämligen bra. Tätar tom gamla Opel med 1900 motorn från 60/70 talet.
Själv har jag en motor med turbokåporna om inte läcker en enda droppe. Enbart packningar och inget klister. Däremot kan det vara ide att klistra packningen på avgaslocket, då blir monteringen lite enklare när man ligger under upp om man känner det behovet.
Med klisterade kåpor blir det tråkigt att byta packning nästa gång och risk föreligger alltid att man får in gamla rester i motorn när de skall skrapas bort.
/Johannes