944sverige.com

Här förs diskussioner gällande gamla Porsche 911, 912, 914 m.fl.
Post Reply
User avatar
henca
Posts: 633
Joined: Tue Mar 24, 2015 8:58 pm
Location: Linköping
Contact:

944sverige.com

Post by henca »

Denna fråga har inte så mycket med våra gamla luftkylda maskiner att göra, men då flera på detta forum även hängt på 944sverige.com tänkte jag ändå ställa frågan här:

Är det någon som känner till status för 944sverige.com? Sen en tid tillbaka möts man där av "This site has been suspended due to missing verification of contact information."

Om jag minns rätt hette användaren som drev forumet "patand" och vi brukade varje år swisha bidrag till denne Patrik för driften av 944sverige.com. Det swish-mottagande telefon-numret verkar numera gå till någon annan och texten på sidan tolkar jag som att inte heller de får tag i honom.

Är det möjligen någon här på forumet som känner honom IRL?

m v h Henrik
User avatar
felix83
Posts: 1010
Joined: Thu Jan 15, 2009 7:59 pm
Location: Örebro
Contact:

Re: 944sverige.com

Post by felix83 »

Jag har messat med Jon på Renntech som är med och håller i forumet. De är medvetna om problemet och jobbar på det, men det verkar ta lite tid.
/Felix
911 SC coupe -82
Triumph Street Triple RS -17

924 Targa -77 (såld)

Instagram: @orebro.classics
User avatar
henca
Posts: 633
Joined: Tue Mar 24, 2015 8:58 pm
Location: Linköping
Contact:

Re: 944sverige.com

Post by henca »

Fint att någon mera lämpad jobbar på det! Jag initierade lite kontakter med one.com men enligt dem är det knepigt både att överlåta webhotells-abbonemang och domän utan att ursprungliga ägaren tar initiativ till det. Det skulle inte heller gå att gå in som "garant" och betala fakturor utan tillgång till webhotellets kontrollpanel. Hoppas verkligen att de lyckas rädda forumet. Det är ju inget svårt att vänta tills domänen gått ut och starta ett nytt forum eller rentav direkt starta ett nytt forum med en ny domän, men allt det som redan ligger i gamla forumet vill man ju rädda.

m v h Henrik
wurst
Posts: 80
Joined: Thu Nov 10, 2005 9:53 pm
Location: Gbg

Re: 944sverige.com

Post by wurst »

Hej Henrik,
kul att du tar upp det, jag har också undrat.
Skulle också upskatta om forumet bestå eller återuppstå.
Vet tyvärr ej vad man kan göra.
Skriv gärna om du vet något.
Det står ju en eller annan transaxel i garaget.
Vänliga hälsningar
Benjamin
Med vänliga hälsningar
Benjamin
User avatar
MagnusW
Posts: 3000
Joined: Thu Aug 28, 2008 3:18 pm
Location: Älvsjö

Re: 944sverige.com

Post by MagnusW »

På rejsa har det uppdaterats för någon dag sedan att domänen håller på att överlåtas till någon ny person.
/Magnus Wennerberg,
911 Targa -77.
911T Coupe -69.
924 -79
931 -79
User avatar
henca
Posts: 633
Joined: Tue Mar 24, 2015 8:58 pm
Location: Linköping
Contact:

Re: 944sverige.com

Post by henca »

Nu är 944sverige.com uppe igen!

m v h Henrik
Post Reply