Den matchar men än så länge passar den inte
Tror ni att vi blir tvingade i framtiden eller duger det då att köra på typ Aspen..?
Annars är det väl ungefär så här tyst det blir
http://www.zelectricmotors.com/
Till vardags åker jag nu plug-in hybrid, sjukt nöjd så helt fel är det inte...
Konvertering... det tar vi sen
Konvertering... det tar vi sen
Porsche 911T 1971 2200cc. Signal orange 116
VW Golf MK1 1983 1600cc
VW Golf GTE
VW Dubbelhytt/camper Bay 1978, 2,0 Turbo
VW Westfalia Campmobile 1974, 2,0
VW Golf MK1 1983 1600cc
VW Golf GTE
VW Dubbelhytt/camper Bay 1978, 2,0 Turbo
VW Westfalia Campmobile 1974, 2,0
Re: Konvertering... det tar vi sen
I princip går det ju att konvertera vilken bil som helst, men detta företag verkar vara helt inriktad på att konvertera gamla tyska bilmodeller med luftkyld boxer-motor. Trist att de skall bygga bort just de motorer som låter vackrast.Rickard M wrote: ↑Sat Aug 18, 2018 7:33 pm Annars är det väl ungefär så här tyst det blir
http://www.zelectricmotors.com/
Den ombyggda 911an har batteriet i fronten, det kan kännas spännande med bensintanken där framme om man skulle råka krocka, men frågan är om inte full-laddade batterier är ännu mer brand-benägna än bensin. Batteri-modifieringen verkar också sakna utrymme för reservdäcket som normalt är en del av krockskyddet.
m v h Henrik
- tommyrecaro
- Posts: 698
- Joined: Mon Aug 15, 2005 2:45 pm
- Location: Eskilstuna
- Contact:
Re: Konvertering... det tar vi sen
Vore det inte snyggare och smartare att konvertera till biogashybrid. Då låter det ju lite bättre ialla fall:)
Tommy
Tommy
911S 2.2 kupé 1971 (signalorange 1414)
911T 2.2 Sportomatic kupé 1970 (rödmetallic 8181)
911T 2.2 Sportomatic kupé 1970 (rödmetallic 8181)
Re: Konvertering... det tar vi sen
Jag har svårt att förstå varför någon konverterar i dag? Tekniken inom elbilar utvecklas så snabbt att det man stoppar in i sin bil kommer vara hopplöst omodernt inom 10 år.
Om jag ska konvertera så vill jag vara en av de sista.
Om jag ska konvertera så vill jag vara en av de sista.
911 1977
viewtopic.php?t=2351
viewtopic.php?t=2351
Re: Konvertering... det tar vi sen
Det är motorn och känslan av en gammal bil som gör 911an rolig.
Elmotor och batterier, nja..... Kommer köra på bensin så länge det går och sedan etanol, kanske konverterar till etanol tidigare än så, den är så billig (och i en del fall mycket bättre) nu jämfört med bensinen.
Elmotor och batterier, nja..... Kommer köra på bensin så länge det går och sedan etanol, kanske konverterar till etanol tidigare än så, den är så billig (och i en del fall mycket bättre) nu jämfört med bensinen.
/Magnus Wennerberg,
911 Targa -77.
911T Coupe -69.
924 -79
931 -79
911 Targa -77.
911T Coupe -69.
924 -79
931 -79
Re: Konvertering... det tar vi sen
Ja det har du rätt i! Det är ju inte så jobbigt, tänkte inte på det när jag skrev akrylatbensinMagnusW wrote: ↑Mon Aug 20, 2018 10:54 am Det är motorn och känslan av en gammal bil som gör 911an rolig.
Elmotor och batterier, nja..... Kommer köra på bensin så länge det går och sedan etanol, kanske konverterar till etanol tidigare än så, den är så billig (och i en del fall mycket bättre) nu jämfört med bensinen.
Annars var jag mest farsinerad av att laddsladden var signalorange till min golf
Porsche 911T 1971 2200cc. Signal orange 116
VW Golf MK1 1983 1600cc
VW Golf GTE
VW Dubbelhytt/camper Bay 1978, 2,0 Turbo
VW Westfalia Campmobile 1974, 2,0
VW Golf MK1 1983 1600cc
VW Golf GTE
VW Dubbelhytt/camper Bay 1978, 2,0 Turbo
VW Westfalia Campmobile 1974, 2,0
Re: Konvertering... det tar vi sen
Sen finns det ju 912E, riktiga citronbilar som borde bli så mycket trevligare med elkonvertering, så blir det ju lite ös också.
912 Electric, he-he!
912 Electric, he-he!
Hälsningar
Peter C
Med vatten endast i spolarburken
Peter C
Med vatten endast i spolarburken