I princip går det ju att konvertera vilken bil som helst, men detta företag verkar vara helt inriktad på att konvertera gamla tyska bilmodeller med luftkyld boxer-motor. Trist att de skall bygga bort just de motorer som låter vackrast.
Den ombyggda 911an har batteriet i fronten, det kan kännas spännande med bensintanken där framme om man skulle råka krocka, men frågan är om inte full-laddade batterier är ännu mer brand-benägna än bensin. Batteri-modifieringen verkar också sakna utrymme för reservdäcket som normalt är en del av krockskyddet.
Jag har svårt att förstå varför någon konverterar i dag? Tekniken inom elbilar utvecklas så snabbt att det man stoppar in i sin bil kommer vara hopplöst omodernt inom 10 år.
Om jag ska konvertera så vill jag vara en av de sista.
Det är motorn och känslan av en gammal bil som gör 911an rolig.
Elmotor och batterier, nja..... Kommer köra på bensin så länge det går och sedan etanol, kanske konverterar till etanol tidigare än så, den är så billig (och i en del fall mycket bättre) nu jämfört med bensinen.
/Magnus Wennerberg,
911 Targa -77.
911T Coupe -69.
MagnusW wrote: ↑Mon Aug 20, 2018 10:54 am
Det är motorn och känslan av en gammal bil som gör 911an rolig.
Elmotor och batterier, nja..... Kommer köra på bensin så länge det går och sedan etanol, kanske konverterar till etanol tidigare än så, den är så billig (och i en del fall mycket bättre) nu jämfört med bensinen.
Ja det har du rätt i! Det är ju inte så jobbigt, tänkte inte på det när jag skrev akrylatbensin
Annars var jag mest farsinerad av att laddsladden var signalorange till min golf