Hej! Håller på med plåtjobbet på mitt ST-bygge och måste ta beslut gällande att behålla batterilådorna eller att svetsa dit en präglad plåt istället. Jag har sett och hört olika åsikter om vad som är rätt, är det någon som har bilder eller ”riktig” information om hur det egentligen låg till?
Tacksam för svar!
Batterilådor 1970-1971 911ST
- scarlet9elf
- Posts: 88
- Joined: Thu Oct 15, 2015 12:22 pm
Batterilådor 1970-1971 911ST
Jacob
---------------------------------------
Porsche 911S-motor 1967 - 960287 letar matching bil
Porsche 911T Coupe 1970
Porsche 911 Carrera 1987
Porsche 964 Carrera RS 1992
Porsche 964 Cabriolet Werks Turbo Look 1992
Porsche 968 ClubSport 1993 - Såld!
---------------------------------------
Porsche 911S-motor 1967 - 960287 letar matching bil
Porsche 911T Coupe 1970
Porsche 911 Carrera 1987
Porsche 964 Carrera RS 1992
Porsche 964 Cabriolet Werks Turbo Look 1992
Porsche 968 ClubSport 1993 - Såld!
Re: Batterilådor 1970-1971 911ST
Enligt John på Nya Zealand tog man ibland bort åtminstone en. Blir väl lite lättare än en box också, minder plåt
Ska du ha ett litet batteri i smugglarlådan eller? Blir väl bättre plats för oljekylare iaf, men med boxar får du ju mer packutrymme i skuffen för dina långa semesterresor i ST´n sen hehe.
http://www.st-classic.com/battery-block-off.php
Ska du ha ett litet batteri i smugglarlådan eller? Blir väl bättre plats för oljekylare iaf, men med boxar får du ju mer packutrymme i skuffen för dina långa semesterresor i ST´n sen hehe.
http://www.st-classic.com/battery-block-off.php
Porsche 911T 1971 2200cc. Signal orange 116
VW Golf MK1 1983 1600cc
VW Golf GTE
VW Dubbelhytt/camper Bay 1978, 2,0 Turbo
VW Westfalia Campmobile 1974, 2,0
VW Golf MK1 1983 1600cc
VW Golf GTE
VW Dubbelhytt/camper Bay 1978, 2,0 Turbo
VW Westfalia Campmobile 1974, 2,0
Re: Batterilådor 1970-1971 911ST
Antar att du har redan koll på denna imponerande och omtalade tråd för idéer, men tipsar iallafall:
http://www.early911sregistry.org/forums ... er-hot-rod
http://www.early911sregistry.org/forums ... er-hot-rod
Re: Batterilådor 1970-1971 911ST
Om det nu inte ska vara en exakt replika av en specifik bil (eftersom i princip ingen av dom är likadana) så hade jag tagit bort lådorna för att få bättre kylning.
Re: Batterilådor 1970-1971 911ST
Från Tomlin's tråd ovan: "The shop wants to ensure sufficient air to the coolers and intends to fab some ducting inside the front fenders. The battery box is shaved on the RH side but remains in place on the LH side. There are lots of opinions on this treatment as well but a knowledgeable source recommended shaving only one side based on his familiarity with the details of several period-built cars.
As we know, there is no one "right way" when it somes to an ST and as Randy Wells once wrote, the ST is more a collection of factory race parts than an actual model."
As we know, there is no one "right way" when it somes to an ST and as Randy Wells once wrote, the ST is more a collection of factory race parts than an actual model."
- scarlet9elf
- Posts: 88
- Joined: Thu Oct 15, 2015 12:22 pm
Re: Batterilådor 1970-1971 911ST
Tack för tipsen! Kollar igenom tråden, där fanns ju matnyttig info som ni skriver
Jacob
---------------------------------------
Porsche 911S-motor 1967 - 960287 letar matching bil
Porsche 911T Coupe 1970
Porsche 911 Carrera 1987
Porsche 964 Carrera RS 1992
Porsche 964 Cabriolet Werks Turbo Look 1992
Porsche 968 ClubSport 1993 - Såld!
---------------------------------------
Porsche 911S-motor 1967 - 960287 letar matching bil
Porsche 911T Coupe 1970
Porsche 911 Carrera 1987
Porsche 964 Carrera RS 1992
Porsche 964 Cabriolet Werks Turbo Look 1992
Porsche 968 ClubSport 1993 - Såld!