Bra försäkringar ?

Här förs diskussioner gällande gamla Porsche 911, 912, 914 m.fl.
Post Reply
petter
Posts: 717
Joined: Tue Jun 17, 2008 9:37 pm

Bra försäkringar ?

Post by petter »

Var har ni era bilar försäkrade och vad rekommenderas nu ? Har försökt ringa runt lite och kolla men allt låter ju bra när man ska teckna men sen kanske mindre bra när något händer , vad har ni för erfarenheter ?
User avatar
henca
Posts: 633
Joined: Tue Mar 24, 2015 8:58 pm
Location: Linköping
Contact:

Re: Bra försäkringar ?

Post by henca »

Mina och några andras erfarenheter av sina försäkringar finns i denna tråd:
viewtopic.php?f=4&t=6594

m v h Henrik
User avatar
HenrikL
Posts: 675
Joined: Wed Sep 13, 2006 8:10 pm
Location: Uppsala

Re: Bra försäkringar ?

Post by HenrikL »

Så länge man har garage och inte åker bilen till jobbet är MHRF-försäkringen svårslagen för äldre bilar.
laxen911
Posts: 84
Joined: Sat Oct 10, 2015 10:22 pm
Location: Stockholm

Re: Bra försäkringar ?

Post by laxen911 »

Min nuvarande och tidigare entusiastbilar har jag försäkrat via Bilsport & MC (Moderna). Mycket nöjd med dem. Hade inbrott i min tidigare bil och var mycket nöjd med skadehantering. Enda jag saknar är vagnskadeförsäkring vid bankörning, men det erbjuder väl inga av f-bolagen längre (med undantag för IF/Porscheförsäkring i samband med PCS banmöten)?
Rikard L
912/6 -65 signalröd
User avatar
wolfen
Site Admin
Posts: 82
Joined: Wed Apr 27, 2016 1:56 pm
Location: Stockholm

Re: Bra försäkringar ?

Post by wolfen »

Se till att du har värdet på bilen täckt av försäkringen bara.

Jag fick ett hett erbjudande för något år sedan från Folksam på 69 000 kr/år. Som ett bättre skämt :shock:
Jag kör en svart liten rackare från 86.
tomlin
Posts: 875
Joined: Fri Nov 10, 2006 3:16 pm

Re: Bra försäkringar ?

Post by tomlin »

HenrikL wrote: Fri Feb 02, 2018 8:48 am Så länge man har garage och inte åker bilen till jobbet är MHRF-försäkringen svårslagen för äldre bilar.

Håller med HenrikL om ovanstående. Håll bara koll på värderingsbeloppet som också nämndes tidigare.

http://www.mhrf.se/folksam
petter
Posts: 717
Joined: Tue Jun 17, 2008 9:37 pm

Re: Bra försäkringar ?

Post by petter »

Tack för svar och tips , har idag bilsport och mc och upplever den som prisvärd och ”fri” men tror också att mhrf är billigare men med några fler förhållningsregler . Försäkringar verkar ändras och förändras så klart intressant höra era åsikter i ämnet då man ej vill vara felförsäkrad om olyckan skulle vara framme
User avatar
cibie
Posts: 13
Joined: Thu Sep 27, 2018 1:23 pm
Location: Stockholmslän

Re: Bra försäkringar ?

Post by cibie »

Vet inte om det är värt att skapa en ny tråd men jag tror att jag är på rätt ställe iaf. Testar...

Har en gammal 911 från 76. Tänkt försäkra den vill dock ha de billigaste som finns. Kan någon tipsa om något bra? Vill inte betala 69 000 kr om året direkt..
JMB
Posts: 1051
Joined: Sat Oct 16, 2010 2:16 pm

Re: Bra försäkringar ?

Post by JMB »

Länkar för säkerhets skull om någon gör en framtida sökning: viewtopic.php?f=2&t=8287&sid=794f9dda13 ... 668cfe646d
User avatar
cibie
Posts: 13
Joined: Thu Sep 27, 2018 1:23 pm
Location: Stockholmslän

Re: Bra försäkringar ?

Post by cibie »

JMB tack för länken blev mycket klokare nu :)
Post Reply