Porschemek i Sthlm

Här förs diskussioner gällande gamla Porsche 911, 912, 914 m.fl.
Post Reply
User avatar
Stefan
Posts: 151
Joined: Sat Aug 13, 2005 12:22 pm
Location: Djursholm

Porschemek i Sthlm

Post by Stefan »

PG bestämde sig för att inte starta mer samma morgon vi skulle åka och ställa ut i Rosersberg. Kul! :(

Jag behöver lämna in honom för översyn och har tidigare vänt mig till Ofner, men han är väl ur spel för tillfället. Är det någon som har goda erfarenheter av någon annan i Sthlm. Vogel?
Stefan
FD: 911T 2.0 Coupé 1969
Bahamagelb 6805
User avatar
Parced911
Posts: 1248
Joined: Sat Aug 13, 2005 10:53 pm
Location: Stockholm/Värmdö

K3

Post by Parced911 »

Jag har haft med Bertil Karlsson och grabbarna på K3 sedan Bertil började sin verksamhet hemma i garaget i slutet av -70:talet.

De kanske kostar som en vanlig verkstad och betalar moms som en riktig firma men det är något som jag uppskattar.

De är kunnig när det gäller gamla bilar.

Om man skall bygga en special motor eller känner att man har råd att lämna bort för motorrenovering så är Micke Svens på Spezialmotorer bra och faktiskt prisvärd.

mvh
Pär
btw: vadå inte starta?
Last edited by Parced911 on Mon Aug 29, 2005 10:16 pm, edited 1 time in total.
Carrera 2.7 RS -73 lwt Silver replika på 1979 SC
E Coupé -73 Dalmtian blue (orginal brux)
A6 -98 Dunkelblau
User avatar
Stefan
Posts: 151
Joined: Sat Aug 13, 2005 12:22 pm
Location: Djursholm

Post by Stefan »

Efter att ett litet tag ha varit tjurig efter körning och inte velat starta efter att ha varit avstängd en liten stund så startar den nu inte alls. Eller rättare sagt, den gick att köra ut ur garaget i morse, fast den var tjurig redan från början. När jag skulle stänga garaget dog den och sedan har den stått där hela dagen... Bensinpumpen tickar, startmotorn går men det tänder inte.

Jag behöver gå till botten med problemet men är inte tillräckligt kompetent för att göra det själv inom rimlig tidsrymd... :oops:

K3 har två gånger struntat i att återkomma till mig när jag frågat dem saker så det känns sådär, faktiskt... De kanske har mycket att göra men det tar emot att kontakta dem igen efter det.
Stefan
FD: 911T 2.0 Coupé 1969
Bahamagelb 6805
Jonas Y
Posts: 1262
Joined: Fri Aug 12, 2005 9:04 am
Location: Stockholm

Post by Jonas Y »

Stefan wrote:K3 har två gånger struntat i att återkomma till mig när jag frågat dem saker så det känns sådär, faktiskt...
Det är inte direkt köparens marknad kan man konstatera, en kompis till mej som behöver fixa sina bromsar påstår att Perry inte ens svara i telefonen nu för tiden ...
/Jonas Y
911 2.4 T 1973 Hellgelb 117
User avatar
Parced911
Posts: 1248
Joined: Sat Aug 13, 2005 10:53 pm
Location: Stockholm/Värmdö

K3

Post by Parced911 »

Jag vet att de har mycket att göra. Det är också ofta rätt svårt att ge bra svar på telefon. De har svårt att bedömma "kunnandet" hos den som frågar varför de inte vill svara om vad som kan vara fel och vad det kan kosta osv. Det är problemet med "hantering av förväntningar". Felet kosta 25:- till 25 000:- i delar och med samma spann i tidkostnad. Jag antar att det bästa är att baxa dit den och höra om de kan ge ett kostnadsförslag, och sedan betala en slant för denna annalys.

Ett annat alternativ är att luta sig mot någon glad amatör, i alla fall för en första analys.

mvh
Pär
Carrera 2.7 RS -73 lwt Silver replika på 1979 SC
E Coupé -73 Dalmtian blue (orginal brux)
A6 -98 Dunkelblau
Henrik
Posts: 32
Joined: Fri Aug 12, 2005 9:11 am
Location: Stockholm

Post by Henrik »

Jag hämtade vår Targa från Vogel idag på morgonen. Han hade gjort ett mycket bra jobb med insprutningsinställning och har god koll på gamla 911:or. Hans timarvode är relativt högt - 750 kronor + moms.

/Henrik
User avatar
Hasse Targa 72
Posts: 261
Joined: Wed Aug 24, 2005 8:23 pm
Location: Upplands Väsby

Post by Hasse Targa 72 »

Ursäkta min okunnighet, men var finns Vogel?
/Hasse :oops:
Post Reply