PG bestämde sig för att inte starta mer samma morgon vi skulle åka och ställa ut i Rosersberg. Kul!
Jag behöver lämna in honom för översyn och har tidigare vänt mig till Ofner, men han är väl ur spel för tillfället. Är det någon som har goda erfarenheter av någon annan i Sthlm. Vogel?
Porschemek i Sthlm
Porschemek i Sthlm
Stefan
FD: 911T 2.0 Coupé 1969
Bahamagelb 6805
FD: 911T 2.0 Coupé 1969
Bahamagelb 6805
K3
Jag har haft med Bertil Karlsson och grabbarna på K3 sedan Bertil började sin verksamhet hemma i garaget i slutet av -70:talet.
De kanske kostar som en vanlig verkstad och betalar moms som en riktig firma men det är något som jag uppskattar.
De är kunnig när det gäller gamla bilar.
Om man skall bygga en special motor eller känner att man har råd att lämna bort för motorrenovering så är Micke Svens på Spezialmotorer bra och faktiskt prisvärd.
mvh
Pär
btw: vadå inte starta?
De kanske kostar som en vanlig verkstad och betalar moms som en riktig firma men det är något som jag uppskattar.
De är kunnig när det gäller gamla bilar.
Om man skall bygga en special motor eller känner att man har råd att lämna bort för motorrenovering så är Micke Svens på Spezialmotorer bra och faktiskt prisvärd.
mvh
Pär
btw: vadå inte starta?
Last edited by Parced911 on Mon Aug 29, 2005 10:16 pm, edited 1 time in total.
Carrera 2.7 RS -73 lwt Silver replika på 1979 SC
E Coupé -73 Dalmtian blue (orginal brux)
A6 -98 Dunkelblau
E Coupé -73 Dalmtian blue (orginal brux)
A6 -98 Dunkelblau
Efter att ett litet tag ha varit tjurig efter körning och inte velat starta efter att ha varit avstängd en liten stund så startar den nu inte alls. Eller rättare sagt, den gick att köra ut ur garaget i morse, fast den var tjurig redan från början. När jag skulle stänga garaget dog den och sedan har den stått där hela dagen... Bensinpumpen tickar, startmotorn går men det tänder inte.
Jag behöver gå till botten med problemet men är inte tillräckligt kompetent för att göra det själv inom rimlig tidsrymd...
K3 har två gånger struntat i att återkomma till mig när jag frågat dem saker så det känns sådär, faktiskt... De kanske har mycket att göra men det tar emot att kontakta dem igen efter det.
Jag behöver gå till botten med problemet men är inte tillräckligt kompetent för att göra det själv inom rimlig tidsrymd...
K3 har två gånger struntat i att återkomma till mig när jag frågat dem saker så det känns sådär, faktiskt... De kanske har mycket att göra men det tar emot att kontakta dem igen efter det.
Stefan
FD: 911T 2.0 Coupé 1969
Bahamagelb 6805
FD: 911T 2.0 Coupé 1969
Bahamagelb 6805
Det är inte direkt köparens marknad kan man konstatera, en kompis till mej som behöver fixa sina bromsar påstår att Perry inte ens svara i telefonen nu för tiden ...Stefan wrote:K3 har två gånger struntat i att återkomma till mig när jag frågat dem saker så det känns sådär, faktiskt...
/Jonas Y
911 2.4 T 1973 Hellgelb 117
911 2.4 T 1973 Hellgelb 117
K3
Jag vet att de har mycket att göra. Det är också ofta rätt svårt att ge bra svar på telefon. De har svårt att bedömma "kunnandet" hos den som frågar varför de inte vill svara om vad som kan vara fel och vad det kan kosta osv. Det är problemet med "hantering av förväntningar". Felet kosta 25:- till 25 000:- i delar och med samma spann i tidkostnad. Jag antar att det bästa är att baxa dit den och höra om de kan ge ett kostnadsförslag, och sedan betala en slant för denna annalys.
Ett annat alternativ är att luta sig mot någon glad amatör, i alla fall för en första analys.
mvh
Pär
Ett annat alternativ är att luta sig mot någon glad amatör, i alla fall för en första analys.
mvh
Pär
Carrera 2.7 RS -73 lwt Silver replika på 1979 SC
E Coupé -73 Dalmtian blue (orginal brux)
A6 -98 Dunkelblau
E Coupé -73 Dalmtian blue (orginal brux)
A6 -98 Dunkelblau
- Hasse Targa 72
- Posts: 261
- Joined: Wed Aug 24, 2005 8:23 pm
- Location: Upplands Väsby