Stoppning till baksäte

Här förs diskussioner gällande gamla Porsche 911, 912, 914 m.fl.
Post Reply
User avatar
tommy-SC
Posts: 63
Joined: Tue Jun 24, 2008 9:10 am
Location: Nälsta - Stockholm

Stoppning till baksäte

Post by tommy-SC »

Var får jag tag på ny stoppning för baksätet till en 911SC-79? Alltså de dynorna som det är tänkt att någon ska sitta på.

Det som finns där idag har mer eller mindre helt pulveriserats ...

/Tommy
Tommy Malmström, PCS#11717
Porsche 911SC 1979 :twisted:
Porsche Boxster 2000 :oops:
User avatar
MagnusW
Posts: 3000
Joined: Thu Aug 28, 2008 3:18 pm
Location: Älvsjö

Re: Stoppning till baksäte

Post by MagnusW »

Det vore ju intressant att få klarhet i också.

Min 69a hade någon slags tagelstoppning. Min kompis 80a hade någon slags skumgummi stoppning.
På 77an skulle jag tro att det är skumgummi för de är ganska mjuka, men har inte kollat under.
/Magnus Wennerberg,
911 Targa -77.
911T Coupe -69.
924 -79
931 -79
User avatar
Christoffer E
Posts: 276
Joined: Mon May 26, 2008 11:07 am
Location: Stockholm
Contact:

Re: Stoppning till baksäte

Post by Christoffer E »

Mina var också desintegrerade och vinylen som fanns kvar låg i stenhårda konstiga flagor/smulor.De var dock original såvitt jag vet och bestod av en formgjuten skumplast med handsytt vinylöverdrag.

Det går nog att göra lite olika om det ska vara för syns skull eller för användning. Jag tänker mig att min son ska åka på dom framöver och ville lägga till lite extra stoppning. Jag använde de trötta bitarna som var fanns kvar och förstärkte dom med en 15mm bit skumplast. Klippte till lite grövre " 10mm's inredningsfilt" - grön - ser ut som pressat trassel - som lades över, sydde en ny sits i vinyl och monterade alltihop med en bottenplatta av plywood (vilket tidigare inte fanns förstås - men det funkar bra och var enklare att skjuta fast vinylen på så vis. (Anledningen till materialvalet med skum och filt var att det är ungefär samma som i mina comfortsäten.)

Enkelt och roligt.
Attachments
IMG_4399.JPG
IMG_4399.JPG (953.59 KiB) Viewed 4292 times
Porsche 912 Coupé 1969 Silver
Johannes
Posts: 2086
Joined: Sun Oct 09, 2005 11:04 am

Re: Stoppning till baksäte

Post by Johannes »

Inredningsfilten är bra, lumpmatta är nog det vanligaste handelsnamnet...
Post Reply