Bilduppladdning via forumet
Bilduppladdning via forumet
Hej! Nu går det att ladda upp bilder via forumet, välj fliken Attachments under inlägget. Jag har lagt en begränsning på bildstorlek till 2,5 MB för att inte fylla upp vårt utrymme för fort. Kanske justerar det framöver.
Eric
911E Targa -72
911T Coupé -69 "Såld"
911T Targa -70 "Såld"
911E Targa -72
911T Coupé -69 "Såld"
911T Targa -70 "Såld"
-
Re: Bilduppladdning via forumet
Tror det skall finnas en funktion som automatiskt krymper uppladdade bilder i phpBB...
/Stefan
/Stefan
Och vad är phpBB
https://www.phpbb.com/insw wrote:Och vad är phpBB
Det är mjukvaran som detta (och många andra) forum bygger på.
m v h Henrik
Jag lyckas inte ladda upp några bilder alls just nu, skit bakom spakarna eller någon bug?
Mvh Jonas
Mvh Jonas
Min knapp "add files" blir bara röd, händer ingenting mer...konstigt
Jag kan också välja bland mina filer, men när jag valt bild hoppar jag tillbaka till mitt påbörjade inlägg som vanligt, men ingen bild visas och knappen är röd.
Inget meddelande om varför. Du brukar ju kunna få ett meddelande om bilden är för stor etc..
Mvh Jonas
Inget meddelande om varför. Du brukar ju kunna få ett meddelande om bilden är för stor etc..
Mvh Jonas
Hur stor är bilden då? Räknat i antal pixlar på bredd och höjd? Samt antal MegaByte? Vad är det för format på bilden? Bilden som jag laddade upp utan problem var på 2048x1536 pixel och 1.7 MB. Formatet på bilden var JPEG-format med exif-data:
Code: Select all
IMG_0506.JPG: JPEG image data, Exif standard: [TIFF image data, little-endian, direntries=9, manufacturer=Canon, model=Canon PowerShot S1 IS, orientation=upper-left, xresolution=160, yresolution=168, resolutionunit=2, datetime=2006:07:21 16:44:10], baseline, precision 8, 2048x1536, components 3
Spelar ingen roll, provat allt från små screenshots till större.
Hmm, konstigt.
Ska prova från datorn senare.
Mvh Jonas
Hmm, konstigt.
Ska prova från datorn senare.
Mvh Jonas
Från datorn verkar det fungera bra, konstigt
. mvh Jonas
. mvh Jonas
henca, du har helt rätt, med annan browser funkar det fint.
Är det forumet som uppdaterats eller mjukvaran i telefonen?
.
Är det forumet som uppdaterats eller mjukvaran i telefonen?
.
Spontant skulle jag gissa att din browser i telefonen uppdateras oftare än phpBB på detta forum. Men administratören av forumet kanske kan svara på om phpBB uppdaterats nyligen?
m v h Henrik
m v h Henrik
Har tyvärr inte uppdaterat nyligen. Det finns på min att göra-lista och har tyvärr inte blivit så prioriterat pga livet i stort. Men plötsligt kommer det att hända!
Jag kör en svart liten rackare från 86.