Här förs diskussioner gällande gamla Porsche 911, 912, 914 m.fl.
Post Reply
User avatar
k24032
Posts: 76
Joined: Wed May 06, 2009 10:48 am
Location: Luxembourg/Helsinki

Post by k24032 »

Hej,

En vän jag har, har funnit en 911 från 1966 i Frankrike. Vad tycker ni den är värd. Alla delar finns och den ser fin ut. Allt orginalt in och ut. Men motorn ar från en 72:a.

Kan köras direkt och inte behov av renovering…

Vad tycker ni den är värd??
Porsche 911 coupe 1966 (6605 Bahama Yellow, code 110)
Porsche 911 T targa 1971 (1410 signal orange)
Porsche 911 T targa 1972 (6210 light yellow) SOLD
Porsche 911 E targa 1973 (2310 tangerine)
Porsche 911 E coupe 1973 (Special color option) SOLD
User avatar
Dutch
Posts: 417
Joined: Wed Feb 22, 2006 3:06 pm
Location: Trollhättan
Contact:

Post by Dutch »

Jag sticker ut hakan lite så att du får åtminstone ett svar, detta är egentligen lite utanför min komfortzon. Se det mer som ett inlägg i debatten eller en input till ett resonemang.
Priser är oftast lite känsligt http://www.hagerty.com/valuationtools/H ... ?vbe=44603 ger en prisindikation på ca 300’. De SWB som är till försäljning på mobile.de tyder på minst det dubbla, men är det några som säljs till dessa priser? Detta lämnar ett stort spann 300 och mycket uppåt.
Det negativa om den som beskrivs är att aluminiummotorn saknas, även om en 2,2 är funktionellt och ett bra alternativ.
Värde på en komplett 2,0 aluminium 50-100?
Orörd bil som det inte är pillat för mycket med är det många som värderar högt, 50-100’?
Summerar man detta så känns det som ett pris på 250’ – 300’ som en bra affär för köparen. Är bilen helt underbar och ger rätt känsla så kan ett högre pris motiveras. Sedan är det kanske inte så många (mig själv inkluderat) som skulle sälja sin SWB för dessa pengar.
Skall man resonera fram ett pris inför en försäljning så hamnar man säkert på det dubbla. Eller om man räknar till körglädje så blir det x3.

Bosse
911 66/67 2,2E MFI
VIN307397 / 911237 / 6301066
BMW 320d
Ford D710 (lastbil)
Post Reply