Swb Bilstein i Europa?

Här förs diskussioner gällande gamla Porsche 911, 912, 914 m.fl.
Post Reply
Dizzycap
Posts: 430
Joined: Mon Mar 24, 2008 9:57 pm
Location: Stockholm

Swb Bilstein i Europa?

Post by Dizzycap »

Var köpte ni era Bilsteindämpare? Jag vill ha nya runt om till min 68 SWB men hittar ingen i Europa som har framdämparna till Boge-ben. Elephant Racing har förstås men jag tänkte jag skulle slippa tull+moms.
1968 912 projekt
1970 911T (såld)
User avatar
Älvis
Posts: 233
Joined: Wed Sep 03, 2008 9:18 pm
Location: Västerås
Contact:

Post by Älvis »

Sellholm har jag köpt av på jobbet. kanon!

http://www.sellholm.se/

Vi är generalagent för Bilstein och Proflex stötdämpare och fjäderben.
Vi tillverkar de flesta fjäderben och toppmonteringar etc i ”huset”, vilket innebär att vi kan tillverka kompletta kit även till udda bilar med förhållandevis kort leveranstid.

Bilstein
Vi är förutom generalagent också officiellt servicecenter vilket innebär att vi har fyllningsmaskin så att vi kan öppna och fylla dämparen utan yttre åverkan. Bilstein finns i 2 olika versioner 36 eller 46 mm schims/arbetskolv i dagligt tal kallat 40/41 eller 50 mm dämpare efter kroppens yttermått. För rally/rallycrossbruk när man vill ha en progresiv dämpkaraktär bygger vi i stort sett endast på 50 mm dämparen. Anledningen är att det går att kontollera karaktären bättre när arbetskolven blir större. För racing/clubracing/gatbilar använder vi främst 40 mm dämparen där karaktären är mer linjär och i vissa fall degresiv . Det går naturligvis att använda 40 mm dämparen till rally främst på lätta bilar, den blir även något billigare. Vi för även fullt sortiment av Bilstein Sport/Sprint i vissa fall går det att få dem uppgraderde till en annan karaktär. Vi gör det mycket till bla GrE i rally och till clubracing/gatbilar.
912, -65 6401 Slate gray /White int. (Karman)#450527, Barn find
912, -66 6603 Golfblau /Black int. (Porsche)#351843, Barn find
911L -68, Silbermatallic / Red Recaro Sport lether int. Resturation.
911T-72 6262 Hellgelb / Black int, Resturation
Post Reply