Jag har varit i kontakt med säljaren till den fia klassade "targa florio" som finns till salu i Danmark.
viewtopic.php?t=6241
Denna är inte inregistrerad i Danmark utan importerad från usa som en -69T och sedan renoverad/ombyggd. För att få den inregistrerad i Sverige måste det ju räknas som usa import.
Om samtliga papper finns skulle det gå att regga den i Sverige tror ni? Jag har för mig att man inte kan inregistrera ombyggda fordon, men detta räknas kanske inte som ett?
tacksam för svar/input
Registrering av usa bil
Registrering av usa bil
jonas
-------------------------------------------
911 sc 1978 Lindgrön *såld*
911 gt3 cs-00 *såld*
911 Carrera RS 1992 sternrubin
Cayman GT4 CS -16 fabrikstävlingsbil
914 3.0 -74
-------------------------------------------
911 sc 1978 Lindgrön *såld*
911 gt3 cs-00 *såld*
911 Carrera RS 1992 sternrubin
Cayman GT4 CS -16 fabrikstävlingsbil
914 3.0 -74
När jag köpte min bil från en firma som "på uppdrag av mig" importerade bilen från usa så ordnade de med att beställa ett ursprungskontroll, till det användes originalet av "title". Det kostade knappt 2000:- + 700:- till trafikstyrelsen.
Jag hoppas innerligt att detta är tillräckligt då jag om x antal år infinner mig för registreringsbesiktning
Bengt
Jag hoppas innerligt att detta är tillräckligt då jag om x antal år infinner mig för registreringsbesiktning
Bengt
Du måste importera den som om den kom från USA till Sverige. Så du måste få till en godkänd ursprungskontroll. Det borde gå att få till om USA-pappren finns kvar.
Sen kommer reg.besiktningen att jämföra bilen med typintyget för en 1969 911T. Hjulbas, axelbredd, vikt etc. På den punkten kan det bli knepigt. Den ser lite...modifierad ut
Sen kommer reg.besiktningen att jämföra bilen med typintyget för en 1969 911T. Hjulbas, axelbredd, vikt etc. På den punkten kan det bli knepigt. Den ser lite...modifierad ut
1968 912 projekt
1970 911T (såld)
1970 911T (såld)
Så även jag måste betala moms tull alltså. Och då tror jag det är kört, Fordon importerade från USA får inte vara så kraftigt modifierade.
jonas
-------------------------------------------
911 sc 1978 Lindgrön *såld*
911 gt3 cs-00 *såld*
911 Carrera RS 1992 sternrubin
Cayman GT4 CS -16 fabrikstävlingsbil
914 3.0 -74
-------------------------------------------
911 sc 1978 Lindgrön *såld*
911 gt3 cs-00 *såld*
911 Carrera RS 1992 sternrubin
Cayman GT4 CS -16 fabrikstävlingsbil
914 3.0 -74
har för mig jag läst om detta på transportstyrelsen.JMB wrote:Var kan man läsa om reglerna som definierar vad som är "modifierat"? Håller själv på att leta bil i USA.
/Johan
jonas
-------------------------------------------
911 sc 1978 Lindgrön *såld*
911 gt3 cs-00 *såld*
911 Carrera RS 1992 sternrubin
Cayman GT4 CS -16 fabrikstävlingsbil
914 3.0 -74
-------------------------------------------
911 sc 1978 Lindgrön *såld*
911 gt3 cs-00 *såld*
911 Carrera RS 1992 sternrubin
Cayman GT4 CS -16 fabrikstävlingsbil
914 3.0 -74
Hej,
det finns säkert olika upplevelser men generellt upplever jag att bilen måste vara i originalskick. De gnällde tex på cup-röret på min 964:a, vilket jag anser vara originaldelar.... Men den gick igenom ändå.
Men sedan finns det säkert undantag på tokvässade jänkebilar som släppts igenom, men det blir en chansning.
Alternativet är att bygga tillbaks den till original inför registreringsbesiktningen, vilket kanske inte innebär alltför mycket arbete?
Jag tror verkligen inte de ser skillnaden på tex en 3.2:a och en 2.4:a, men det är klart att börjar man komma med full-bur, fuelcell och jättevinge så gissar jag att det är kört.
Mvh Johan
det finns säkert olika upplevelser men generellt upplever jag att bilen måste vara i originalskick. De gnällde tex på cup-röret på min 964:a, vilket jag anser vara originaldelar.... Men den gick igenom ändå.
Men sedan finns det säkert undantag på tokvässade jänkebilar som släppts igenom, men det blir en chansning.
Alternativet är att bygga tillbaks den till original inför registreringsbesiktningen, vilket kanske inte innebär alltför mycket arbete?
Jag tror verkligen inte de ser skillnaden på tex en 3.2:a och en 2.4:a, men det är klart att börjar man komma med full-bur, fuelcell och jättevinge så gissar jag att det är kört.
Mvh Johan