Kunnig Porschemek i Skaraborg?

Här förs diskussioner gällande gamla Porsche 911, 912, 914 m.fl.
Post Reply
User avatar
felix83
Posts: 1010
Joined: Thu Jan 15, 2009 7:59 pm
Location: Örebro
Contact:

Kunnig Porschemek i Skaraborg?

Post by felix83 »

Känner någon till en kunnig Porschemek i Skaraborgstrakten? Håller Stig i Vara fortfarande på? Hirschberg har tydligen pajat axeln så han kan inte jobba och ägaren själv är till åren kommen.

Det gäller inte min bil, utan en bekants till släkten 911 -76 där kopplingen den senaste tiden gått trögare och trögare för att nu helt ha givit upp. Jag tänker att det troligen är kopplingsarmen som gett sig, eller kan det vara något annat?

Ägaren verkar ha tappat sugen att fortsätta, så bilen kan vara till salu för en hugad spekulant. Jag vet dessvärre inte så mycket om bilen (har inte ens ett regnummer), mer än årsmodell och att den har originallacken (röd) kvar. Nuvarande ägaren har haft bilen i 20 år och själv renoverat motorn. Tydligen finns det ett litet rosthål i höger tröskel, så förmodligen behöver bilen lite svetsjobb.

Bilen står i Falköping.
/Felix
911 SC coupe -82
Triumph Street Triple RS -17

924 Targa -77 (såld)

Instagram: @orebro.classics
User avatar
peterc
Posts: 1184
Joined: Wed Feb 12, 2014 7:31 pm

Post by peterc »

Sahlström Classic i Borås kan rekomenderas
Hälsningar
Peter C
Med vatten endast i spolarburken
User avatar
felix83
Posts: 1010
Joined: Thu Jan 15, 2009 7:59 pm
Location: Örebro
Contact:

Post by felix83 »

Det föll sig så att han som jag var ombud för själv köpte bilen. Hirschberg trodde det var tryckplattan som gett sig, men vi får se. Bilen skall hämtas och transporteras vidare till verkstad i nästa vecka. Tack för alla tips!
/Felix
911 SC coupe -82
Triumph Street Triple RS -17

924 Targa -77 (såld)

Instagram: @orebro.classics
Post Reply