FÖRSÄKRING och VÄRDERING

Här förs diskussioner gällande gamla Porsche 911, 912, 914 m.fl.
Post Reply
erik911
Posts: 19
Joined: Sat Apr 05, 2008 5:30 am
Location: Stockholm

FÖRSÄKRING och VÄRDERING

Post by erik911 »

Jag ser att många 356 och tidiga 911 ägare släpar efter med sitt försäkringsskydd. Med värderusning på vissa av våra bilar med mer än 10% varje år är det lätt att komma efter. Vill därför påminna alla om vikten av att dokumentera och uppdatera era försäkringar. Vid en skada är det viktigt att ha nyligen tagna detaljbilder av Porschen och underlag för renoveringskostnader. Kontrollera också noga de begränsningar försäkringsbolaget har. T.ex begränsas MHRF försäkringen till de basbelopp premien baserats på och måste höjas allt eftersom värdet ökar.

Försäkringsbolagens ersättning baseras på "Marknadsvärde i Sverige" INTE på "Mobile-priser". Men många affärer når inte oss som för statistik och ersättningarna kan därför bli låga. Här behöver jag Er hjälp. (Ingen personlig information eller regnummer, endast modell, skick och ungefärligt pris för statistiken.) Även bilar fram till 1994 är intressanta eftersom MHRF försäkrar 20 år och äldre Porschar. Så kontakta mig om ni känner till några försäljningar.
Göran Modin, Huvudförsäkringsman Porsche 356 Klubb Sverige och stolt ägare av bl.a 1965 911, 1973 911T coupe. :D
User avatar
Eric
Posts: 902
Joined: Fri Aug 12, 2005 12:07 am
Location: Göteborg

Post by Eric »

mail skickat
Eric

911E Targa -72
911T Coupé -69 "Såld"
911T Targa -70 "Såld"
Post Reply