STULEN PORSCHE 911 C2 CABRIOLET 1992 FRIHAMNEN STOCKHOLM

Här förs diskussioner gällande gamla Porsche 911, 912, 914 m.fl.
Post Reply
jsoderbe
Posts: 642
Joined: Sat Feb 14, 2009 3:22 pm

STULEN PORSCHE 911 C2 CABRIOLET 1992 FRIHAMNEN STOCKHOLM

Post by jsoderbe »

Hej alla,

Min Porsche 911 C2 convertible stals ur en container i Frihamnen i Stockholm i söndags natt/morse 18/8 mellan kl 2-5. Den är gråmetallic med ljusgrå skinninredning, invändigt och utvändigt i väldigt fint skick. Helt i originalskick, med 16"-are.

Tyvärr var bilen oregistrerad och därmed oförsäkrad, så jag betalar en generös hittelön om jag får tips så den återfinns.

Bilen hade bara en tillfällig texasskylt bak, ingen fram. Den hade nästan ingen bensin i tanken och borde rimligtvis knappt ha gått till närmaste mack. Dessutom gick inte bilen speciellt bra då motorn behövde repareras.

[URL=http://s681.photobucket.com/user/jsoder ... e.jpg.html]Image

Sprid gärna detta! Mycket tacksam om någon lägger in på Facebook och andra nätverkssajter.....

PM:a mig för att lämna eller ge information, och håll gärna koll på begagnade delar som säljs från en C2:a. Motorn är som sagt skadad så det är ändå inget bra köp.


Mvh, Johan

:(
jsoderbe
Posts: 642
Joined: Sat Feb 14, 2009 3:22 pm

Post by jsoderbe »

Telefon 0706704047
jsoderbe
Posts: 642
Joined: Sat Feb 14, 2009 3:22 pm

Post by jsoderbe »

jsoderbe
Posts: 642
Joined: Sat Feb 14, 2009 3:22 pm

Post by jsoderbe »

Någon som kan länka till Porscheklubben? Jag kan inte lägga in där och de skickar bara användaruppgifter via snigelpost....

Mvh, Johan
User avatar
felix83
Posts: 1010
Joined: Thu Jan 15, 2009 7:59 pm
Location: Örebro
Contact:

Post by felix83 »

Mycket tråkigt att höra! Hoppas bilen kommer till rätta. Lade upp en tråd på porsche.nu:

http://www.porsche.nu/forum/showthread. ... post263941
/Felix
911 SC coupe -82
Triumph Street Triple RS -17

924 Targa -77 (såld)

Instagram: @orebro.classics
jsoderbe
Posts: 642
Joined: Sat Feb 14, 2009 3:22 pm

Post by jsoderbe »

Schysst!
jsoderbe
Posts: 642
Joined: Sat Feb 14, 2009 3:22 pm

Post by jsoderbe »

Fick ett samtal från polisen inatt, att de hittat och säkrat bilen på Södermalm. Förhållandevis oskadad enligt patrullen, vad nu det innebär....

Stort tack till alla som engagerat sig!


Mvh, Johan
User avatar
Eric
Posts: 902
Joined: Fri Aug 12, 2005 12:07 am
Location: Göteborg

Post by Eric »

Skönt, inget kul att bli av med en oförsäkrad bil...
Eric

911E Targa -72
911T Coupé -69 "Såld"
911T Targa -70 "Såld"
User avatar
felix83
Posts: 1010
Joined: Thu Jan 15, 2009 7:59 pm
Location: Örebro
Contact:

Post by felix83 »

Skönt att höra! Hoppas den är oskadd.
/Felix
911 SC coupe -82
Triumph Street Triple RS -17

924 Targa -77 (såld)

Instagram: @orebro.classics
User avatar
MagnusW
Posts: 3007
Joined: Thu Aug 28, 2008 3:18 pm
Location: Älvsjö

Post by MagnusW »

jsoderbe wrote:Fick ett samtal från polisen inatt, att de hittat och säkrat bilen på Södermalm. Förhållandevis oskadad enligt patrullen, vad nu det innebär....

Stort tack till alla som engagerat sig!


Mvh, Johan
Nämen vad skönt!

Det är nästan så man blir lite förvånad att Polisen hittar en stulen bil !
/Magnus Wennerberg,
911 Targa -77.
911T Coupe -69.
924 -79
931 -79
jsoderbe
Posts: 642
Joined: Sat Feb 14, 2009 3:22 pm

Post by jsoderbe »

Nja, det var ju inte polisen som hittade den. Polisen hade märkt den med tejp redan i söndags, men inte kopplat den till inbrottet i hamnen. Det var en granne som med nöd och näppe såg till att den inte stals en andra gång, genom att ta dit polisen.

Jag blir faktiskt rädd över alla desillusionerade poliser jag pratat med sista två dagarna. Det verkar inte vara ett roligt jobb.....

Lustigt nog behåller de bilen för teknisk undersökning men de skickade inte ut några tekniker till de 88 containers de varit inne i ute vid hamnen. :shock:

Nu har jag sett den och utsidan hade fått några nya repor varav en rejäl på höger bakskärm. Men jämfört med ett utbränt vrak så känns det kanonbra. Hoppas bara det mekaniska är ok, den gick inte att starta nu.


Mvh, Johan
User avatar
MagnusW
Posts: 3007
Joined: Thu Aug 28, 2008 3:18 pm
Location: Älvsjö

Post by MagnusW »

Jag antar att du hittat bilen i Texas och skeppat över den hit.
Hur funkar försäkring, hade du försändelsen försäkrad för överresan, typ om de skulle tappa containern?
När slutar då den försäkringen att gälla i såna fall?
/Magnus Wennerberg,
911 Targa -77.
911T Coupe -69.
924 -79
931 -79
jsoderbe
Posts: 642
Joined: Sat Feb 14, 2009 3:22 pm

Post by jsoderbe »

Hej Magnus,

Det är lite krångligt med transporten, och tydligen riskabelt. Man får nog förutsätta att bilen är oförsäkrad, med tanke på hur ogärna någon vill ta ansvar för mina skador nu. Försäkringen är rätt dyr, så jag snålade och tog ett lägre försäkringsbelopp. Jag tänkte att det räckte för skador, men inte för att bilen försvann om båten sjunker. Att den skulle bli stulen inifrån en container fanns liksom inte med i min begreppsvärld....

Så jag vet inte vad jag ska säga. Man måste nog tyvärr räkna med att saker händer, och att ingen då vill ta ansvar.

Annars är det ganska lätt att importera.... :-)

Mvh, Johan
Post Reply