Filt till baksätet

Här förs diskussioner gällande gamla Porsche 911, 912, 914 m.fl.
Post Reply
Frederik
Posts: 34
Joined: Tue Feb 26, 2013 1:09 am

Filt till baksätet

Post by Frederik »

Vanligtvis är det jag och jycken som åker Porsche. Perfekt liten hundhylla med nedfällda ryggstöd bak, men äsh vad hundhårigt det blir. Brukar ha en filt liggandes, men den ligger aldrig kvar, så jag sydde mig en liten specialfilt. Uppe vid hatthyllan fäster jag den i orginal tryckknappar för ryggstöden och sydde även en kanal som en liten trälist går att dra igenom så att den inte sackar på mitten. Nere fästs den med läderremmarna och tryckknappen på ryggstödet.

Image
Image
Image
Image
Porsche 912 -66
VW buss -68, pickup -75, bubbla -60, bubbla -68
User avatar
SuperFly
Posts: 289
Joined: Thu Feb 02, 2006 3:12 pm
Location: Stockholm

Post by SuperFly »

Coolt! Skulle behöva fixa en till vår "maskot" Skrållan (se ovan bild ;)). Var fick du tag på materialet till den?

/C
911 T targa -71
Formula F233 Sportsman
Frederik
Posts: 34
Joined: Tue Feb 26, 2013 1:09 am

Post by Frederik »

Aha funderade ett tag vad du menade med ovan, men insåg sen att Skrållan måste vara hunden på den otroligt fina bannern.

Materialet hittade jag på den lokala syaffären. Tyg i lite tjockare ull, kantband och 2 tryckknappshonor. Väldigt trevlig affär, köpte tryckknapparna till läderflärparna där också och denna gång blev kvinnan nyfiken vad för bil som behövde detta. När jag sa att det var till en Porsche från 66 berättade hon att hon i sin ungdom åkte med/ hade en vän som hade en "liten bullig" porsche (356?) med ett pyttelitet baksäte. Han hade förövrigt kvar bilen ännu.
Porsche 912 -66
VW buss -68, pickup -75, bubbla -60, bubbla -68
User avatar
SuperFly
Posts: 289
Joined: Thu Feb 02, 2006 3:12 pm
Location: Stockholm

Post by SuperFly »

Precis, den lilla tjockisen i Bannern :lol:
Hon tillbringade sina första sommarmånader i framsätet på 11:an och hoppar gärna in om någon av dörrarna står öppen. Fast jag får nog fixa en filt till passagerarsätet eftersom hon inte nöjer sig med baksätet - kan det vara för att jag har säten i "hundtand"......?
911 T targa -71
Formula F233 Sportsman
Frederik
Posts: 34
Joined: Tue Feb 26, 2013 1:09 am

Post by Frederik »

Haha kanske det! Min hund, Ninja, är inte så överdrivet förtjust i att åka bil men veteranare går bra. Det värsta hon vet är kombi där man måste åka i skuffen. Helst vill hon sitta i framsätet, porschen går baksätet bra eftersom hon ser så bra, men allra helst vw bussen där hon kan ligga i hörnsoffan jag har bak.
Porsche 912 -66
VW buss -68, pickup -75, bubbla -60, bubbla -68
Post Reply