Urban outlaw

Här förs diskussioner gällande gamla Porsche 911, 912, 914 m.fl.
User avatar
MagnusW
Posts: 1729
Joined: Thu Aug 28, 2008 2:18 pm
Location: Älvsjö

Re: Urban outlaw

Post by MagnusW » Fri Aug 28, 2015 11:42 am

Det man kan säga om händelsen är väl att man inte ska gå över på vänster sida för att köra om när man inte ser vad som finns där... Misstänker att det är förbjudet att köra över heldraget även i USA?
/Magnus Wennerberg,
911 Targa -77.
911T Coupe -69.

Homegrown
Posts: 77
Joined: Fri Mar 24, 2006 1:13 pm
Location: Uppsalatrakten

Re: Urban outlaw

Post by Homegrown » Fri Aug 28, 2015 12:24 pm

Ser ut som kalla däck för mycket bromskraft i bak och dålig framförhållning i körningen gör att inbromsningen för släpet och mötande bilar blir riktigt obra 8)
911T Targa-72
911 Targa-74
911- 75
911 Turbo-80 Micke Swens motor

User avatar
peterc
Posts: 503
Joined: Wed Feb 12, 2014 7:31 pm

Re: Urban outlaw

Post by peterc » Fri Aug 28, 2015 1:03 pm

Kalla däck var det kanske? Han fick nog lite ånger och släppte upp gasen lite häftigt, eller så bromsade han rent av. Svårt att reda ut en sån situation om man beter sig så dumt på allmän väg.
Han träffade ju något billigt i alla fall. Hade varit synd om han tagit pagodan också. :D
Hälsningar
Peter C
Med vatten endast i spolarburken

User avatar
HenrikL
Posts: 605
Joined: Wed Sep 13, 2006 7:10 pm
Location: Uppsala

Re: Urban outlaw

Post by HenrikL » Fri Aug 28, 2015 5:03 pm

MagnusW wrote:Det man kan säga om händelsen är väl att man inte ska gå över på vänster sida för att köra om när man inte ser vad som finns där... Misstänker att det är förbjudet att köra över heldraget även i USA?
Förhoppningsvis är det olagligt och bevisläget borde vara utmärkt med filmen. Kan man hoppas på att Mr Walker kommer tappa tvålen i duschen på ett correctional facility framöver?

User avatar
peterc
Posts: 503
Joined: Wed Feb 12, 2014 7:31 pm

Re: Urban outlaw

Post by peterc » Sun Aug 30, 2015 8:27 am

HenrikL wrote:
MagnusW wrote:Det man kan säga om händelsen är väl att man inte ska gå över på vänster sida för att köra om när man inte ser vad som finns där... Misstänker att det är förbjudet att köra över heldraget även i USA?
Förhoppningsvis är det olagligt och bevisläget borde vara utmärkt med filmen. Kan man hoppas på att Mr Walker kommer tappa tvålen i duschen på ett correctional facility framöver?
Elakt :|
Jag tycker han fått straff nog nu, uthängd på "sociala media" för klanteri.
Hälsningar
Peter C
Med vatten endast i spolarburken

User avatar
HenrikL
Posts: 605
Joined: Wed Sep 13, 2006 7:10 pm
Location: Uppsala

Re: Urban outlaw

Post by HenrikL » Sun Aug 30, 2015 1:31 pm

peterc wrote: Elakt :|
Jag tycker han fått straff nog nu, uthängd på "sociala media" för klanteri.
För en kille som stoltserar med hur "outlaw" han är vore det väl snarast en merit att få skaka galler ett tag?

User avatar
henca
Posts: 165
Joined: Tue Mar 24, 2015 8:58 pm
Location: Linköping
Contact:

Re: Urban outlaw

Post by henca » Sun Aug 30, 2015 5:16 pm

HenrikL wrote:För en kille som stoltserar med hur "outlaw" han är vore det väl snarast en merit att få skaka galler ett tag?
Om jag förstått saken rätt så syftar "outlaw" i "Urban Outlaw" inte på några kriminella MC-gäng eller liknande. I stället åsyftas betydelsen "A rebel; a nonconformist: a social outlaw." (se t ex http://www.thefreedictionary.com/outlaw ).

D v s han vill poängtera att han går sin egen väg när det gäller klädstil, utseende och modifieringar av bilar. Denna egna väg kan av många ses som kontroversiell och han är nog medveten om att han inte är populär i alla läger.

Man kan tycka vad man vill om att bygga om bilar så att de inte längre är i originalskick. Man kan också tycka vad man vill om en "inspirerad körning" som resulterar i en krasch på allmän väg. Men mest av allt tycker jag nu synd om en person som kvaddat en av sina favoritbilar. Det handlar ju ändå om hans bil som han byggt precis så som som han vill ha den, vad andra tycker om den bilen eller om honom är inte relevant.

m v h Henrik

User avatar
bsimonson
Posts: 100
Joined: Sun Sep 05, 2010 9:06 am
Location: Stockholm
Contact:

Re: Urban outlaw

Post by bsimonson » Sun Aug 30, 2015 8:24 pm

+1
Björn Simonson

1980 911 SC - Insta: @911scowner

User avatar
felix83
Posts: 698
Joined: Thu Jan 15, 2009 7:59 pm
Location: Örebro
Contact:

Re: Urban outlaw

Post by felix83 » Sun Aug 30, 2015 9:13 pm

What he said...
/Felix
911SC kupé -82, 655 Platinametallic

Instagram: @orebro.classics

User avatar
MagnusW
Posts: 1729
Joined: Thu Aug 28, 2008 2:18 pm
Location: Älvsjö

Re: Urban outlaw

Post by MagnusW » Sun Aug 30, 2015 10:06 pm

Vi brhöver nog inte vara för ledsna, skadorna såg inte "livshotande" ut och han har nog råd att fixa till den igen! :)
/Magnus Wennerberg,
911 Targa -77.
911T Coupe -69.

Poppe
Posts: 337
Joined: Wed Aug 09, 2006 9:15 pm

Re: Urban outlaw

Post by Poppe » Tue Sep 01, 2015 7:57 am

Han är gigantiskt duktig på marknadsföring och en del av hans bilar ser trevliga ut men det är ju inget riktigt ryt i maskinerna.

Lite trött på när man bara tittar på ytan och inte lägger krut på maskin mm.

Ser bilen race/banpreppad ut ska den svara upp till förväntningarna på bana med, inte bara på foto.

Det är bara yta. Typiskt USA även om han är engelsman. Går fetbort för min del.

Köra verkar han inte kunna heller..

User avatar
MagnusW
Posts: 1729
Joined: Thu Aug 28, 2008 2:18 pm
Location: Älvsjö

Re: Urban outlaw

Post by MagnusW » Tue Sep 01, 2015 8:59 am

Föraren i Pagodan tycker diskutionen spårat ut lite.

Här skriver han från sin synvikel:
http://www.slmarket.com/a-closer-look-a ... expecting/
/Magnus Wennerberg,
911 Targa -77.
911T Coupe -69.

tomlin
Posts: 804
Joined: Fri Nov 10, 2006 3:16 pm

Re: Urban outlaw

Post by tomlin » Thu Sep 24, 2015 5:44 pm

Momo har hakat på.

http://magnuswalker.momo.com/

User avatar
Dutch
Posts: 417
Joined: Wed Feb 22, 2006 3:06 pm
Location: Trollhättan
Contact:

Re: Urban outlaw

Post by Dutch » Thu Sep 24, 2015 7:11 pm

tomlin wrote:Momo har hakat på.

http://magnuswalker.momo.com/
Då blir det Moto-Lita för mig i framtiden.
Har redan ett centrum

Bosse
911 66/67 2,2E MFI
VIN307397 / 911237 / 6301066
BMW 320d
Ford D710 (lastbil)

Johannes
Posts: 1036
Joined: Sun Oct 09, 2005 10:04 am

Re: Urban outlaw

Post by Johannes » Fri Sep 25, 2015 2:46 pm

Greppet tjockare, okay en annan spec än standard. Men har de använt kasserat skinn för att få den att se trasig ut? Hur som helst inget för mig...

tomlin
Posts: 804
Joined: Fri Nov 10, 2006 3:16 pm

Re: Urban outlaw

Post by tomlin » Sat Oct 10, 2015 9:00 am

Hot Wheels vill också vara med på framgångståget.

http://magnuswalker911.blogspot.se/2015 ... heels.html

tomlin
Posts: 804
Joined: Fri Nov 10, 2006 3:16 pm

Re: Urban outlaw

Post by tomlin » Thu Oct 15, 2015 5:22 pm


User avatar
gtBen
Posts: 494
Joined: Mon Sep 08, 2008 9:26 pm
Location: Mönsterås

Re: Urban outlaw

Post by gtBen » Thu Oct 15, 2015 9:22 pm

krak.JPG
krak.JPG (24.2 KiB) Viewed 1530 times

User avatar
peterc
Posts: 503
Joined: Wed Feb 12, 2014 7:31 pm

Re: Urban outlaw

Post by peterc » Fri Oct 16, 2015 11:34 am

Ja så skulle man kunna uttrycka det.
Hälsningar
Peter C
Med vatten endast i spolarburken

Poppe
Posts: 337
Joined: Wed Aug 09, 2006 9:15 pm

Re: Urban outlaw

Post by Poppe » Fri Oct 16, 2015 12:02 pm

Nä jag är inte imponerad, de kanske kan få till bättre sång i maskin i spelet för i verkligheten låter bilen väldigt trött och tråkig..

http://youtu.be/xQcjM6cKxdU

Snygga fälgar och coola dekaler impar inte när bilen/motorn inte levererar. Handlar mer om image och smart marknadsföring för att tjäna pengar än snabba bilar.

Surt!!

Selu
Posts: 42
Joined: Mon Aug 10, 2015 8:30 pm
Location: Stockholm

Re: Urban outlaw

Post by Selu » Fri Oct 16, 2015 5:18 pm

Poppe wrote:Nä jag är inte imponerad, de kanske kan få till bättre sång i maskin i spelet för i verkligheten låter bilen väldigt trött och tråkig..

http://youtu.be/xQcjM6cKxdU

Snygga fälgar och coola dekaler impar inte när bilen/motorn inte levererar. Handlar mer om image och smart marknadsföring för att tjäna pengar än snabba bilar.

Surt!!
Tyckte den verkade gå riktigt bra i videon. Älskar ljudet av 66mm veven. Ingen som har en 956 vev liggandes? :)

Poppe
Posts: 337
Joined: Wed Aug 09, 2006 9:15 pm

Re: Urban outlaw

Post by Poppe » Sun Oct 18, 2015 3:35 pm

Selu wrote:
Poppe wrote:Nä jag är inte imponerad, de kanske kan få till bättre sång i maskin i spelet för i verkligheten låter bilen väldigt trött och tråkig..

http://youtu.be/xQcjM6cKxdU

Snygga fälgar och coola dekaler impar inte när bilen/motorn inte levererar. Handlar mer om image och smart marknadsföring för att tjäna pengar än snabba bilar.

Surt!!
Tyckte den verkade gå riktigt bra i videon. Älskar ljudet av 66mm veven. Ingen som har en 956 vev liggandes? :)

Det beror ju såklart på vad man jämför med :wink:

User avatar
MagnusW
Posts: 1729
Joined: Thu Aug 28, 2008 2:18 pm
Location: Älvsjö

Re: Urban outlaw

Post by MagnusW » Sun Oct 18, 2015 5:47 pm

Selu wrote:
Poppe wrote:Nä jag är inte imponerad, de kanske kan få till bättre sång i maskin i spelet för i verkligheten låter bilen väldigt trött och tråkig..

http://youtu.be/xQcjM6cKxdU

Snygga fälgar och coola dekaler impar inte när bilen/motorn inte levererar. Handlar mer om image och smart marknadsföring för att tjäna pengar än snabba bilar.

Surt!!
Tyckte den verkade gå riktigt bra i videon. Älskar ljudet av 66mm veven. Ingen som har en 956 vev liggandes? :)
Med ett turbo 3.0, eller carrera 3.0, block så passar en 66mm vev rakt in och ger en short stroke 2.8. det går att kombinera med 98mm cylindrar för en kortslagig 3.0a. Tål att varvas högt med rätt moddar.
/Magnus Wennerberg,
911 Targa -77.
911T Coupe -69.

Selu
Posts: 42
Joined: Mon Aug 10, 2015 8:30 pm
Location: Stockholm

Re: Urban outlaw

Post by Selu » Mon Oct 19, 2015 9:03 pm

MagnusW wrote: Med ett turbo 3.0, eller carrera 3.0, block så passar en 66mm vev rakt in och ger en short stroke 2.8. det går att kombinera med 98mm cylindrar för en kortslagig 3.0a. Tål att varvas högt med rätt moddar.
Intressant, men antar det blir special-kolvar för vettig kompression och kammar då? 930/x känns ju annars som bättre utgångspunkt med bättre block och 9-bultat för att bygga en högvarvig motor. Uppenbarligen funkade det bra att varva 8k med SCRS med 70mm.

User avatar
MagnusW
Posts: 1729
Joined: Thu Aug 28, 2008 2:18 pm
Location: Älvsjö

Re: Urban outlaw

Post by MagnusW » Mon Oct 19, 2015 9:32 pm

Selu wrote:
MagnusW wrote: Med ett turbo 3.0, eller carrera 3.0, block så passar en 66mm vev rakt in och ger en short stroke 2.8. det går att kombinera med 98mm cylindrar för en kortslagig 3.0a. Tål att varvas högt med rätt moddar.
Intressant, men antar det blir special-kolvar för vettig kompression och kammar då? 930/x känns ju annars som bättre utgångspunkt med bättre block och 9-bultat för att bygga en högvarvig motor. Uppenbarligen funkade det bra att varva 8k med SCRS med 70mm.
För det är coolt!
Med en 66mm vev kan man komma över 8000, med marginal...

Med ett vevhus från en SC kan du slänga in en GT3 vev istället, mycket bättre egentligen.

Men ska det varvas så kostar det, oavsett utgångsmaterial.
/Magnus Wennerberg,
911 Targa -77.
911T Coupe -69.

Post Reply