Page 3 of 7

Posted: Mon Jan 12, 2015 3:47 pm
by tomlin
Gälar och dreadlocks på regniga Londongator:

https://www.youtube.com/watch?v=_Q-Q_8s ... e=youtu.be

Posted: Mon Jan 12, 2015 4:10 pm
by tommyrecaro
Rodnar lite... :oops:

Posted: Mon Jan 12, 2015 4:31 pm
by MagnusW
...det var 3 minuter som jag inte får tillbaka igen...

Fin bil man fick se under 27 sekunder i alla fall, synd det var massa irriterande musik under dem.

Posted: Mon Jan 12, 2015 6:42 pm
by Dutch
Personligen har jag lite problem med denna figur, då han försöker antyda att han har skapat Outlaw kulturen. Det enda nyskapandet som jag ser är gälarna på motorluckan MEN dessa är utformade för att evakuera luft funktionellt så vill vi andra få in luften!
Sedan är det de klassiska moddarna, 67R detaljer. Slitsad front kofångare osv.

Även Porsche försöker profitera på early intresset nu men för 25 år sedan ville dom knapp sälja ett luftfilter.

Tycker att flertalet av bilarna här är intressantare!!

Bo

Posted: Mon Jan 12, 2015 7:56 pm
by felix83
Under rubriken ointressant vetande noteras att den nuvarande ägaren är en av medlemmarna i populärmusikgruppen the Prodigy. Ni vet, de där med texter om pyromani och hustrumisshandel.

Posted: Tue Jan 20, 2015 3:49 pm
by tomlin
Mr. Walker breddar marknaden. Nu har han fått upp ögonen för 964:or.

http://www.london964owners.com/#!MAGNUS ... F6351DC075

Posted: Tue Jan 20, 2015 5:48 pm
by Johannes
Det blir onekligen billigare att jobba med 964 än urelfer.

Urmodellerna är så överstyrda som en tävlingsvagn skall vara för den som är karl för sin ratt som det brukar heta. Från 69 och framåt blev det ju lite mer boulevardbil oavsett modellbeteckning.

De som åker bil strävar ju efter att bygga in en ökad styrmöjlighet. Vikterna i kofångaren försvann ju i rallykitten och att trixa med bromsen så det blir överbromsat bak är ju en gyllene regel. Där är swb oöverträffade.

67R, så brukar det ju heta. Men det är mer adekvat med 68R. Prototyperna byggdes det 4 av på ch nummerserien 1967, men seriebilarna har 68 ans serienummer och look på det mesta. Walker använder troligtvis inte oljetank i aluminium, möjligen bränsletanken i plast från BASF i lupolen...

Själv är jag kluven till walkers krationer, men han är tveklöst duktig på reklam och foto!

Posted: Tue Jan 20, 2015 8:21 pm
by Dutch
[quote="Johannes"

Urmodellerna är så överstyrda som en tävlingsvagn skall vara för den som är karl för sin ratt som det brukar heta. Från 69 och framåt blev det ju lite mer boulevardbil oavsett modellbeteckning.

[/quote]
Underbar kommentar som lättade upp i vintermörkret

Angående Al tank så tror jag inte det. Pajjasen plastar in R bakljus men dom är väl framtagna för att dom är lätta.

Bosse

Posted: Tue Jan 20, 2015 8:41 pm
by Johannes
Husvagnslampor från hella...

Porsche och delar till de gamla, nån gång, kanske var det i mitten på åttiotalet, behövde jag två fönstervevar till en S. Givetvis kunde inte vag leverera. För att få nåt ur händerna -möjligen i -sätte jag mig i en bil och fräste ner till werk 1 och köpte 2 vevar. Inte i S utförande, men det fick duga. Det var bara standard som fanns.

Posted: Wed Jan 21, 2015 9:50 am
by peterc
Går det att köpa till någon form av "Walker-filter" till detta annars mycket trevliga forum?

Posted: Wed Jan 21, 2015 12:00 pm
by HenrikL
peterc wrote:Går det att köpa till någon form av "Walker-filter" till detta annars mycket trevliga forum?
Skriv upp mig på ett exemplar av Walker-filtret också. Jag skulle dessutom vilja ha ett tillval där man kan filtrera bort alla Walkers fan-boys, åtminstone när de skriver inlägg där de fanatiskt försvarar sin idol.

Posted: Wed Jan 21, 2015 12:13 pm
by MagnusW
Har inga stora problem med hans bilar, tycker de är rätt coola, jag gillar hot rod stuket. Jag gillar PAG fälgarna på 72an, lite skönt med omväxling till Fuchs.
Man ska inte tro att han ens försöker efterlikna någon viss bil och använda samma grejer.
R-lysena är coola, ser elakare ut, att de är eventuellt lättare är en bonus. Jag tror hans är i metall och svetsade med skärmarna.

Men det kan bli lite väl hypat på nätet och filmer som ägnar 80% av tiden till annat än bilarna är irriterande, lika irriterande som störande skitmusik när det finns ett härligt motorljud!

Posted: Wed Jan 21, 2015 1:01 pm
by blomman
Intressant, när jag för några år sedan här sa att jag inte var ngt stort fan av honom fick jag krypa tillbaka i skamvrån...

Posted: Wed Jan 21, 2015 3:03 pm
by peterc
Självklart får alla tycka vad de vill och bli respekterade för det, men det förstår nog nästa alla som är med här.

Jag för min del tycker att det är sorgligt att se hur någon fördärvar fina orginalbilar med att svetsa dit underliga prylar och tillföra annan konstnärlig utsmyckning.

Posted: Wed Jan 21, 2015 10:07 pm
by felix83
Om jag inte är helt felinformerad så är bilarna ofta ganska dåliga exemplar som han renoverar (låter renovera) upp. Och ingen av modifikationerna är ju direkt irreversibla...

Posted: Sun Mar 08, 2015 9:44 am
by tomlin
Det är många som vill vara orginella.

http://www.onassisporsches.com/HOME/

Posted: Mon May 11, 2015 5:34 pm
by tomlin
10685395_10153384449818573_784274640926353755_n.jpg
10685395_10153384449818573_784274640926353755_n.jpg (55.36 KiB) Viewed 3268 times

Re: Urban outlaw

Posted: Mon May 11, 2015 5:39 pm
by MagnusW
Hmmmm, näää.....

Re: Urban outlaw

Posted: Mon May 11, 2015 7:39 pm
by felix83
MagnusW wrote:Hmmmm, näää.....
+1

Re: Urban outlaw

Posted: Tue Jun 09, 2015 8:55 pm
by tomlin
Ex Magnus Walker-bil inne för helrenovering:

http://www.historika.co.uk/projects/196 ... ild/40.htm

Re: Urban outlaw

Posted: Thu Aug 27, 2015 6:37 pm
by gtBen
Nu är han i blåsväder efter att ha tappat kontrollen över sin 277:a och sedan sladdat in i en biltransport ...med en tv-reporter i passagerarsätet
http://video.startribune.com/porsche-cr ... 323095071/

Bengt

Re: Urban outlaw

Posted: Thu Aug 27, 2015 6:53 pm
by tomlin

Re: Urban outlaw

Posted: Fri Aug 28, 2015 7:50 am
by peterc
De trasiga jeansen kanske fastnade i något inne i bilen så att han inte kunde manövrera ordentligt? :?:

Re: Urban outlaw

Posted: Fri Aug 28, 2015 7:52 am
by peterc
Banmöte eller slalom kan rekomenderas mot sådant också, där krävs dessutom HELTÄCKANDE bomullskläder. :roll:

Re: Urban outlaw

Posted: Fri Aug 28, 2015 9:56 am
by tommyrecaro
Han börjar bli övermodig, den gode Magnus:

http://jalopnik.com/magnus-walker-slid- ... 1726945258