Dags och plats för forumträff?

Här förs diskussioner gällande gamla Porsche 911, 912, 914 m.fl.
Post Reply
User avatar
felix83
Posts: 1010
Joined: Thu Jan 15, 2009 7:59 pm
Location: Örebro
Contact:

Dags och plats för forumträff?

Post by felix83 »

Nu när vår sponsor har flytt landet så är det kanske läge att hitta en ny häckningsplats? Jag (och många med mig, verkar det som) tycker det är dags för en forumträff snart! Jag vet att Eric vid släktträffen i fjol pratade om att ha en helgträff i Göteborg och att han i sådana fall skulle kunna tillhandahålla parkeringsplatser under natten. Annars skulle man kanske kunna höra med Hirschberg i Falköping om att göra ett studiebesök där.

Någon som har några andra idéer och förslag om tid och/eller plats?
/Felix
911 SC coupe -82
Triumph Street Triple RS -17

924 Targa -77 (såld)

Instagram: @orebro.classics
User avatar
MagnusW
Posts: 3007
Joined: Thu Aug 28, 2008 3:18 pm
Location: Älvsjö

Post by MagnusW »

Jag gillar Jönsköpingstrakten som träffpunkt, för det är centralt i landet. I PCS har vi funktionärer alltid en träff på Gyllene Uttern på hösten.

Det är ju inget Porsche eller motor relaterat, men det är ett bra ställe om man vill träffas käka god mat, öl och övernattning.
/Magnus Wennerberg,
911 Targa -77.
911T Coupe -69.
924 -79
931 -79
jsoderbe
Posts: 642
Joined: Sat Feb 14, 2009 3:22 pm

Post by jsoderbe »

Gyllene Uttern är riktigt trevligt, och det är en fin tur dit, och inom komfortzonen för de flesta. Runt 28 mil för mig. Bra idé! Då måste jag fixa ihop nästa earlyporsche först, bara....

Med vänlig hälsning,

Johan
tomlin
Posts: 875
Joined: Fri Nov 10, 2006 3:16 pm

Post by tomlin »

Jönköping, centralt?! Nu får ni kolla på Sverigekartan en gång till grabbar. Jag har ju 120 mil enkel väg dit. :-)
User avatar
MagnusW
Posts: 3007
Joined: Thu Aug 28, 2008 3:18 pm
Location: Älvsjö

Post by MagnusW »

tomlin wrote:Jönköping, centralt?! Nu får ni kolla på Sverigekartan en gång till grabbar. Jag har ju 120 mil enkel väg dit. :-)
Sveriges demografiska mittpunkt ligger i närheten av finnspång, kan inte vara mer än 10 mil från jönköping. :-D
/Magnus Wennerberg,
911 Targa -77.
911T Coupe -69.
924 -79
931 -79
User avatar
felix83
Posts: 1010
Joined: Thu Jan 15, 2009 7:59 pm
Location: Örebro
Contact:

Post by felix83 »

Gyllene Uttern är ju trevligt, med fina Porschevägar runt omkring och, som sagt, inom överskådligt avstånd (i alla fall för oss sörlänningar :wink:). Det funkar absolut för mig.

Någon som har något annat förslag?
/Felix
911 SC coupe -82
Triumph Street Triple RS -17

924 Targa -77 (såld)

Instagram: @orebro.classics
User avatar
tommyrecaro
Posts: 698
Joined: Mon Aug 15, 2005 2:45 pm
Location: Eskilstuna
Contact:

Post by tommyrecaro »

Eller så kombinerar vi ihop ett studiebesök hos Perrys Motor med ett på Team Tidö. Kanske även ett besök på bilmuseet i Köping som iofs inte har några Porschar men väl en Ferdinand Porsche-konstruerad Mercedes SSK och några Bugattis.

Tommy
911S 2.2 kupé 1971 (signalorange 1414)
911T 2.2 Sportomatic kupé 1970 (rödmetallic 8181)
User avatar
MagnusW
Posts: 3007
Joined: Thu Aug 28, 2008 3:18 pm
Location: Älvsjö

Post by MagnusW »

tommyrecaro wrote:Eller så kombinerar vi ihop ett studiebesök hos Perrys Motor med ett på Team Tidö. Kanske även ett besök på bilmuseet i Köping som iofs inte har några Porschar men väl en Ferdinand Porsche-konstruerad Mercedes SSK och några Bugattis.

Tommy
Låter mycket intressant, om nån har kontakter till det!
/Magnus Wennerberg,
911 Targa -77.
911T Coupe -69.
924 -79
931 -79
User avatar
tigerman67
Posts: 434
Joined: Mon Aug 15, 2005 12:28 pm
Location: Luleå

Post by tigerman67 »

MagnusW wrote:
tomlin wrote:Jönköping, centralt?! Nu får ni kolla på Sverigekartan en gång till grabbar. Jag har ju 120 mil enkel väg dit. :-)
Sveriges demografiska mittpunkt ligger i närheten av finnspång, kan inte vara mer än 10 mil från jönköping. :-D
Demografisk mittpunkt? Har du räknat med utlandssvenskar i så fall? ;)

MVH Jonas
Jonas Thiger
997 turbo -09
User avatar
Eric
Posts: 902
Joined: Fri Aug 12, 2005 12:07 am
Location: Göteborg

Post by Eric »

Bra ide, jag kan annars rodda ihop något på Sveriges framsida Götteborg. Går att lösa nattparkering också.

Första eventet i Göteborg blir en öl på Linnegatan inom kort för de som är sugna:
viewtopic.php?p=22671#22671
Eric

911E Targa -72
911T Coupé -69 "Såld"
911T Targa -70 "Såld"
User avatar
felix83
Posts: 1010
Joined: Thu Jan 15, 2009 7:59 pm
Location: Örebro
Contact:

Post by felix83 »

MagnusW wrote:
tommyrecaro wrote:Eller så kombinerar vi ihop ett studiebesök hos Perrys Motor med ett på Team Tidö. Kanske även ett besök på bilmuseet i Köping som iofs inte har några Porschar men väl en Ferdinand Porsche-konstruerad Mercedes SSK och några Bugattis.

Tommy
Låter mycket intressant, om nån har kontakter till det!
Glöm mina tidigare förslag, detta låter svårslaget! Är det någon som har känningar på Tidö slott? Annars kan man ju slänga iväg ett mail dit på vinst och förlust...
Dessutom verkar varenda väg i den delen av Västmanland vara utmärkt med den bruna blom-skylten. Fantastiskt vackert!
Det geografiska läget är, om inte perfekt, så i alla fall rättvist (ungefär samma avstånd från Stockholm och Göteborg som Habo, fast tvärt om om ni förstår vad jag menar). :D
/Felix
911 SC coupe -82
Triumph Street Triple RS -17

924 Targa -77 (såld)

Instagram: @orebro.classics
jsoderbe
Posts: 642
Joined: Sat Feb 14, 2009 3:22 pm

Post by jsoderbe »

Ojdå, 4 km hemifrån, det var ju inom min komfortzon... :D

Jag "känner" greven, så jag skulle kunna fråga honom. De har träffar varje onsdagskväll till Midnattssolsrallyt, vilket är ett generellt tips.

Dock vet jag att två av bilarna är hos Tuthill just nu, så det är osäkert hur många bilar det finns att titta på.


Mvh Johan
zootcase
Posts: 82
Joined: Sun Mar 06, 2011 2:13 pm
Location: Borås

Post by zootcase »

Det kommer vara klagomål oavsett vart.
Tycker Gyllna Uttern var ett bra förslag och ännu bättre att någon försöker hålla i det.
User avatar
Rickard M
Posts: 1050
Joined: Fri Dec 08, 2006 5:06 pm
Location: Tullinge / (Gustafs)

Post by Rickard M »

Tidö http://www.tidoslott.se/biltraffar/ verkade ju trevligt, men det kanske är bäst med en helg för forumträff om det går att ordna, lite lång att åka en vardagkväll.
Porsche 911T 1971 2200cc. Signal orange 116
VW Golf MK1 1983 1600cc
VW Golf GTE
VW Dubbelhytt/camper Bay 1978, 2,0 Turbo
VW Westfalia Campmobile 1974, 2,0
User avatar
felix83
Posts: 1010
Joined: Thu Jan 15, 2009 7:59 pm
Location: Örebro
Contact:

Post by felix83 »

Risken verkar vara att en träff på Tidö bara lockar folk från Stockholmstrakten. Som jag ser det är behållningen med dessa årliga forumträffar att man får chansen att träffa folk från mera långväga ifrån, och då kanske Gyllene Uttern är ett bättre alternativ. Huvudsaken är att möta folket "bakom avatarerna", sparka däck och snacka skit, tycker jag. Då spelar det mindre roll om det är på ett ställe med bilanstrykning eller på en parkering bredvid E4:an. Eller vad säger ni andra? Tror ni Gyllene Uttern lockar mer folk? Jag har som sagt ingenting emot en trettiomilaresa, men vad tycker resten?

(Därmed inte sagt att det inte skulle vara intressant med ett studiebesök eller två, men just nu pratar jag bara om en möjlighet att träffas på ett sätt liknande de träffar som tidigare har hållits hos Ferdinand.)
/Felix
911 SC coupe -82
Triumph Street Triple RS -17

924 Targa -77 (såld)

Instagram: @orebro.classics
User avatar
Eric
Posts: 902
Joined: Fri Aug 12, 2005 12:07 am
Location: Göteborg

Post by Eric »

Varför kan man inte ha båda? De årliga Taxingeträffarna var ju väldigt välbesökta och roliga likaså Habo.

Kan inte någon styra upp en Stockholmsträff så löser jag en för Göteborgarna och så kanske vi avslutar säsongen på Gyllene Uttern?

:D
Eric

911E Targa -72
911T Coupé -69 "Såld"
911T Targa -70 "Såld"
User avatar
felix83
Posts: 1010
Joined: Thu Jan 15, 2009 7:59 pm
Location: Örebro
Contact:

Post by felix83 »

Tja, varför inte, det låter väl som en bra idé? Vi kan se till att lägga Utterträffen lagom långt fram i tiden så du har en bra deadline för T:n... :D
/Felix
911 SC coupe -82
Triumph Street Triple RS -17

924 Targa -77 (såld)

Instagram: @orebro.classics
User avatar
Eric
Posts: 902
Joined: Fri Aug 12, 2005 12:07 am
Location: Göteborg

Post by Eric »

felix83 wrote:Tja, varför inte, det låter väl som en bra idé? Vi kan se till att lägga Utterträffen lagom långt fram i tiden så du har en bra deadline för T:n... :D
Ha ha, det är en bra morot i så fall..
Eric

911E Targa -72
911T Coupé -69 "Såld"
911T Targa -70 "Såld"
tomlin
Posts: 875
Joined: Fri Nov 10, 2006 3:16 pm

Post by tomlin »

För att röra till det ytterligare så är ett helt nytt förslag att lägga www.early911.se's stora årliga träff till ett redan existerande event: Svenskt Sportvagnsmeeting på Ring Knutstorp i Skåne. Var där ifjol och det var i mitt tycke ett riktigt De Luxe-arrangemang. Tre dagar i början på juli (mycket av sommaren kvar för familjeliv), många fina kurviga vägar i omgivningarna, ett trevligt rally på lördagen med målgång och reserverad parkering på banan på första parkett, många andra märkesklubbar är där att tjöta med (inkl Porscheklubben) och förstås mycket racing på en fin bana och anläggning med öppen depå. Bo kan man göra i trevliga Helsingborg eller närmare banan. Lämpligt att testa 2013?
Post Reply