Page 2 of 2

Posted: Wed Dec 03, 2014 4:19 pm
by tomlin
Har lagt till lite information och länkar i sticky-tråden "Early 911 länkar".

Posted: Wed Dec 03, 2014 10:04 pm
by Johannes
Urelfer har chassie nr på typskylten som sitter på A stolpen. Skylten sitter monterad med drivskruv, KDS , som de kallas i standarden...

Re: Ursprungs Certifikat

Posted: Thu Jun 29, 2017 10:30 am
by tomlin
Diskussion om Porsches hållning till att lämna ut information om motornummer och växellådsnummer till ett visst chassinummer:

http://www.early911sregistry.org/forums ... -new-COA-s

Re: Ursprungs Certifikat

Posted: Fri Jun 30, 2017 12:01 pm
by MattiasB
Det är ju ett steg i rätt riktning i så fall. Det borde ju naturligtvis vara omvänd bevisföring för att få ut ett certifikat.
Du som ägare skickar dokumentation på din bil och får den bekräftad av fabriken, inte typ tvärtom som gällt tidigare, att
fabriken säger vilka siffror du skall ha (och man kan därefter stämpla in dem där det saknas..)

Re: Ursprungs Certifikat

Posted: Sat Jul 01, 2017 8:24 pm
by nicklasliljegren
Om jag hade haft en bil tillverkad före 1970 så hade jag hellre beställt en kopia på Kardex kortet, är ungefär samma peng, och närmare original handling än så går det väl inte att komma för oss vanliga dödliga.

Mvh Nicklas

Re: Ursprungs Certifikat

Posted: Wed Mar 13, 2019 7:24 pm
by tomlin
Förändringar verkar vara på gång. CoA, PPS, CTC...

http://www.early911sregistry.org/forums ... PS-now-CTC