Ursprungs Certifikat

Här förs diskussioner gällande gamla Porsche 911, 912, 914 m.fl.
tomlin
Posts: 804
Joined: Fri Nov 10, 2006 3:16 pm

Post by tomlin » Wed Dec 03, 2014 4:19 pm

Har lagt till lite information och länkar i sticky-tråden "Early 911 länkar".

Johannes
Posts: 1036
Joined: Sun Oct 09, 2005 10:04 am

Post by Johannes » Wed Dec 03, 2014 10:04 pm

Urelfer har chassie nr på typskylten som sitter på A stolpen. Skylten sitter monterad med drivskruv, KDS , som de kallas i standarden...

tomlin
Posts: 804
Joined: Fri Nov 10, 2006 3:16 pm

Re: Ursprungs Certifikat

Post by tomlin » Thu Jun 29, 2017 10:30 am

Diskussion om Porsches hållning till att lämna ut information om motornummer och växellådsnummer till ett visst chassinummer:

http://www.early911sregistry.org/forums ... -new-COA-s

MattiasB
Posts: 31
Joined: Mon Mar 20, 2006 4:18 pm

Re: Ursprungs Certifikat

Post by MattiasB » Fri Jun 30, 2017 12:01 pm

Det är ju ett steg i rätt riktning i så fall. Det borde ju naturligtvis vara omvänd bevisföring för att få ut ett certifikat.
Du som ägare skickar dokumentation på din bil och får den bekräftad av fabriken, inte typ tvärtom som gällt tidigare, att
fabriken säger vilka siffror du skall ha (och man kan därefter stämpla in dem där det saknas..)
-72 ex racer

nicklasliljegren
Posts: 133
Joined: Mon Nov 15, 2010 8:07 pm
Location: Stockholm

Re: Ursprungs Certifikat

Post by nicklasliljegren » Sat Jul 01, 2017 8:24 pm

Om jag hade haft en bil tillverkad före 1970 så hade jag hellre beställt en kopia på Kardex kortet, är ungefär samma peng, och närmare original handling än så går det väl inte att komma för oss vanliga dödliga.

Mvh Nicklas
911 E 2.2 Coupé, 1970, Burgundy red,. Yeah!
Member of the early 911 S registry
Member of the 911 E registry

Post Reply