Här förs diskussioner gällande gamla Porsche 911, 912, 914 m.fl.
-
Rickard M
- Posts: 993
- Joined: Fri Dec 08, 2006 5:06 pm
- Location: Sthlm / Gustafs
Post
by Rickard M » Wed Dec 15, 2010 4:18 pm
Porsche 911T 1971 2200cc. Signal orange 116
VW Typ 1 1964 2110cc (Såld)
VW Golf MK1 1983 1600cc
VW Golf MK7 2014 1,6TDI DSG7
VW DH Bay 1978, 2,0 Turbo
-
Martin M.
- Posts: 329
- Joined: Thu Apr 19, 2007 7:27 am
- Location: Linköping
Post
by Martin M. » Wed Dec 15, 2010 4:42 pm
Vackert, hoppas jag kommer till museet någon gång!
Skall dock besöka Techno Classica i Essen i slutet av mars och det är ju inte fy skam.
-
Jesse
- Posts: 1425
- Joined: Mon Jun 22, 2009 1:56 pm
- Location: Stockholm
Post
by Jesse » Wed Dec 15, 2010 10:07 pm
Jag skall också ta mig dit!
Ses där!
Porsche 912, 1965
Vin# 451752
6603 Golfblå
Karmann
Porsche 911, 1971
2.7
Silver
-
tomlin
- Posts: 804
- Joined: Fri Nov 10, 2006 3:16 pm
Post
by tomlin » Thu Dec 16, 2010 7:25 pm
Martin och Jesse,
tack för bra tips på billigt hotell. Jag bokade nyss ett rum där fredag-söndag under Techno Classica Essen. Mini-Early911.se-meeting?
Ursäkta trådkapningen, kanske vi ska starta en ny tråd i detta ämne.
-
Dutch
- Posts: 417
- Joined: Wed Feb 22, 2006 3:06 pm
- Location: Trollhättan
-
Contact:
Post
by Dutch » Thu Dec 16, 2010 9:13 pm
Jag dyker eventuellt upp, låter som en toppen ide.
Två frågetecken dock.
Går ej att boka Ryanair från Göteborg då
Samt att vårt gamla svårklass sto skall föla runt den tiden, skall kolla exakt i pappren når sista semin var.
-Bo
911 66/67 2,2E MFI
VIN307397 / 911237 / 6301066
BMW 320d
Ford D710 (lastbil)
-
Rickard M
- Posts: 993
- Joined: Fri Dec 08, 2006 5:06 pm
- Location: Sthlm / Gustafs
Post
by Rickard M » Tue Jan 11, 2011 11:09 pm
Photoshopad bild jag hitade på meanbugs

notera avsaknaden av blinkers

Porsche 911T 1971 2200cc. Signal orange 116
VW Typ 1 1964 2110cc (Såld)
VW Golf MK1 1983 1600cc
VW Golf MK7 2014 1,6TDI DSG7
VW DH Bay 1978, 2,0 Turbo
-
Jesse
- Posts: 1425
- Joined: Mon Jun 22, 2009 1:56 pm
- Location: Stockholm
Post
by Jesse » Wed Jan 12, 2011 10:33 pm
Porsche 912, 1965
Vin# 451752
6603 Golfblå
Karmann
Porsche 911, 1971
2.7
Silver
-
Sven
- Posts: 561
- Joined: Tue Jul 03, 2007 6:12 am
- Location: Lidingö
Post
by Sven » Wed Jan 12, 2011 11:10 pm
Vingen kanske var lite "over the top".
Men i övrigt så framgår det med all önskvärd tydlighet att ägaren tröttande rejält på att ha en undermotoriserad Porsche!

-
felix83
- Posts: 696
- Joined: Thu Jan 15, 2009 7:59 pm
- Location: Örebro
-
Contact:
Post
by felix83 » Wed Jan 12, 2011 11:19 pm
Sven wrote:Men i övrigt så framgår det med all önskvärd tydlighet att ägaren tröttande rejält på att ha en undermotoriserad Porsche!
...eller en välbalanserad.

/Felix
911SC kupé -82, 655 Platinametallic
Instagram: @orebro.classics
-
Jesse
- Posts: 1425
- Joined: Mon Jun 22, 2009 1:56 pm
- Location: Stockholm
Post
by Jesse » Wed Jan 12, 2011 11:31 pm
Han kanske kompenserar med 300 kg ballast i trunken?

Porsche 912, 1965
Vin# 451752
6603 Golfblå
Karmann
Porsche 911, 1971
2.7
Silver
-
Jesse
- Posts: 1425
- Joined: Mon Jun 22, 2009 1:56 pm
- Location: Stockholm
Post
by Jesse » Mon Feb 28, 2011 10:46 am
Hittade denna i helgen, en massa blandade bilder!
http://ilovemy911.tumblr.com/archive
Porsche 912, 1965
Vin# 451752
6603 Golfblå
Karmann
Porsche 911, 1971
2.7
Silver
-
felix83
- Posts: 696
- Joined: Thu Jan 15, 2009 7:59 pm
- Location: Örebro
-
Contact:
Post
by felix83 » Mon Feb 28, 2011 11:06 am
Tack för tipset! Jag gillar verkligen denna:
Vem här blir först med att stripa sin 911 på det sättet? Bengt? Någon?

/Felix
911SC kupé -82, 655 Platinametallic
Instagram: @orebro.classics
-
Jesse
- Posts: 1425
- Joined: Mon Jun 22, 2009 1:56 pm
- Location: Stockholm
Post
by Jesse » Mon Feb 28, 2011 11:20 am
Känns jävligt 70´s studio 54 style!
Ett bra afro, tight skinnväst samt utsvängda jeans och den där så hade man vart inne på 2 röda

Porsche 912, 1965
Vin# 451752
6603 Golfblå
Karmann
Porsche 911, 1971
2.7
Silver
-
HenrikL
- Posts: 601
- Joined: Wed Sep 13, 2006 7:10 pm
- Location: Uppsala
Post
by HenrikL » Mon Feb 28, 2011 12:55 pm
... och vilken härlig färgkombination! Guldmetallic kaross och samma färg på Cookie cutter fälgarna.
-
Sven
- Posts: 561
- Joined: Tue Jul 03, 2007 6:12 am
- Location: Lidingö
Post
by Sven » Mon Feb 28, 2011 7:10 pm
felix83 wrote:Tack för tipset! Jag gillar verkligen denna:
Vem här blir först med att stripa sin 911 på det sättet? Bengt? Någon?

Jag har för mig att den där stripningen gick att beställa 1974... och endast 1974

-
tommyrecaro
- Posts: 665
- Joined: Mon Aug 15, 2005 1:45 pm
- Location: Eskilstuna
-
Contact:
Post
by tommyrecaro » Mon Feb 28, 2011 8:23 pm
Jag har sett den på en 73:a i nån bok, men det var förmodligen en promo bild från fabriken så det gick kanske inte att beställa förrän 74.
Tommy
911S 2.2 kupé 1971 (signalorange 1414)
911T 2.2 Sportomatic kupé 1970 (rödmetallic 8181)
-
Björn Arthursson
- Posts: 22
- Joined: Thu Mar 11, 2010 2:49 pm
Post
by Björn Arthursson » Mon Feb 28, 2011 8:42 pm
Jag hade en 911S -71 Targa med denna typ av "fartränder", men det kan ju ha varit eftermonterat.
Björn
-
felix83
- Posts: 696
- Joined: Thu Jan 15, 2009 7:59 pm
- Location: Örebro
-
Contact:
Post
by felix83 » Mon Feb 28, 2011 8:58 pm
Sven wrote:Jag har för mig att den där stripningen gick att beställa 1974... och endast 1974

Märkligt att den inte blev mer populär! För ett tag sedan såg jag en fransk, blå 911 med den dekoren i vitt. En Porsche Gordini...
/Felix
911SC kupé -82, 655 Platinametallic
Instagram: @orebro.classics
-
Sven
- Posts: 561
- Joined: Tue Jul 03, 2007 6:12 am
- Location: Lidingö
Post
by Sven » Mon Feb 28, 2011 10:32 pm
Det som gör stripsen lite fascinerande är att typsnittet inte ens är i närheten av vad fabriken någonsin använt - vare sig förr eller senare.
Optionen kallades "Safety Stripes" - vet inte vad den tyska originalbeteckningen är.
Men det är väldigt mycket 70-tal, nästan lika mycket som de svängiga inredningarna!

-
Stjärtmotor
- Posts: 76
- Joined: Fri Sep 18, 2009 11:39 pm
- Location: Uppsala
-
Contact:
Post
by Stjärtmotor » Tue Mar 01, 2011 12:50 am
Är man riktigt frisk om man får ett svårt habegär av den där inredningen?
911SC -82 (såld)
-
felix83
- Posts: 696
- Joined: Thu Jan 15, 2009 7:59 pm
- Location: Örebro
-
Contact:
Post
by felix83 » Tue Mar 01, 2011 7:22 am
Stjärtmotor wrote:Är man riktigt frisk om man får ett svårt habegär av den där inredningen?
Jajamen!
/Felix
911SC kupé -82, 655 Platinametallic
Instagram: @orebro.classics
-
Sven
- Posts: 561
- Joined: Tue Jul 03, 2007 6:12 am
- Location: Lidingö
Post
by Sven » Tue Mar 01, 2011 8:34 am
felix83 wrote:Stjärtmotor wrote:Är man riktigt frisk om man får ett svårt habegär av den där inredningen?
Jajamen!
Men, men, men det är ju en G-modell. En -74 indish-rot turbo till råga på allt!

-
Jesper von Wowern
- Posts: 135
- Joined: Tue Sep 06, 2005 7:44 pm
- Location: Vellinge
Post
by Jesper von Wowern » Tue Mar 01, 2011 9:28 am
Stjärtmotor wrote:Är man riktigt frisk om man får ett svårt habegär av den där inredningen?
Det är fullständigt sjukt - fast på ett trevligt sätt

/Jesper von Wowern, 912-65 & 924-84 & 944-84
-
gtBen
- Posts: 494
- Joined: Mon Sep 08, 2008 9:26 pm
- Location: Mönsterås
Post
by gtBen » Tue Mar 01, 2011 11:53 am
Hej
felix83 wrote:Vem här blir först med att stripa sin 911 på det sättet? Bengt? Någon?

Sven wrote:Jag har för mig att den där stripningen gick att beställa 1974... och endast 1974

Den stripingen är mer cool och tidstypisk än snygg så det är inte helt uteslutet för min -74, möjligen är den lite för tuff då jag vill ha den lama looken på min …men jag har några sparade bilder på sådana stripade bilar
Den här var på omslaget till Teknikens Värld nr.2 -76 när de testade 911 Targa så det fanns nog att beställa även det året.
Bengt