Mycket info om Carrera RS 2,7

Här förs diskussioner gällande gamla Porsche 911, 912, 914 m.fl.
Post Reply
User avatar
Martin M.
Posts: 390
Joined: Thu Apr 19, 2007 8:27 am
Location: Linköping

Mycket info om Carrera RS 2,7

Post by Martin M. »

http://www.lehrenkrauscafe.com/vbforum/ ... .php?t=547

Någon som är bra på Portugisiska?

Edit: lite lättare så här kanske http://translate.google.se/translate?js ... l=pt&tl=en
Last edited by Martin M. on Thu Aug 12, 2010 11:02 am, edited 1 time in total.
User avatar
Rickard M
Posts: 1050
Joined: Fri Dec 08, 2006 5:06 pm
Location: Tullinge / (Gustafs)

Post by Rickard M »

google translate ;)
http://translate.google.se/#

RS
1973-2013: 40 år av RS

INLEDNING till filosofi "Leichtbau"

I allmänhet en älskare av bilar, på vägen kommer en dag kommer till ett vägskäl. En lokal fruktansvärt komplicerat. De oskyldiga kommer att ställas inför en radikal bifurkation. En väg till vänster och en på rätt väg, men parallellt (eftersom de aldrig kommer att hitta). Och dessa två vägar är så motsatta att det inte kommer att ge möjlighet att avbryta växlar mellan de två. De som försöker göra det kommer att misslyckas. På vägen till vänster är sökvägen till berikning av fordonet. Är utveckling av metoder och produkter för service fyra hjul. Är ny teknik, elektronik, sensorer och komfort. Evolution, till industrins framtid tjäna folket. Numera mer och mer beredda att acceptera bilen med de frivilliga villigt. Det beror på att teknik ger allt mer anpassa sig till en nödvändig förutsättning för produkterna. Borta är de dagar då en "luftkonditionering" var en artefakt av tillståndet i bilen kategori (endast toppen av det intervall som ägs). Idag är en "banal trivialitet." Lösenordet för att ange denna väg till vänster är bara ett: UTRUSTNING. Eftersom en bil kan utformas för att berikas med det goda livet ger oss. Och även notera att jag inte längre talar om farthållaren eller bi-xenon strålkastare. Näpp. Eftersom vi i 2009 jag pratar om något mer modernt som Varning Output Range (LDW), den ABL (Bockning Lights Aktiv), IDIS (Intelligent Driver Information System), anti-underglidning skydd'''' ventilerade säten med massage, Blind Spot Information System (BLIS), den bländskydd backspegeln med kompass automatiskt.
Och här ute ... Jag tror jag förstod idén.
Detta är vägen föredras av majoriteten. Det är det sätt om bekvämlighet. Det är det sätt på förbättring av detaljer, show-off. Det är raseri tjäna gadget älskare för bilindustrin som ett föremål för dyrkan. Tja ... glömma allt men även allt som sagts hittills. Eftersom detta inte är vår väg. Det finns en väg till vänster som vi följer. Vi säger en annan. På höger. Med bil där endast en besatthet: den totala avsaknaden av utrustning "tillbehör" till fordonet. Det sätt hårdare och mer radikal. Här "spotta upp" för bilisten och lycklig i din komfort. Alla ledningsfilosofi i vikt är endast avsett resultat av själva fordonet: det är nu vårt nyckelord.
Jag föreslog att reflektera mycket grundläggande, men kanske de flesta av oss aldrig gjorde. Vi letar efter en liten stund i ordet "Tillbehör". Eftersom det är lätt att se, kommer tillbehör att alla som inte är nödvändiga - i detta fall, naturligtvis, bil. Men om inte nödvändig, varför i helvete bryr vi oss om tillbehör? Jag vet varför. Av två skäl: lathet och egoism (utlämnandet av nyttan av bilen på våra vägnar). Är det allt biltillbehör vanligtvis skapas för att göra livet lättare för föraren: från navigering (GPS) för fordonskontroll (PASM, PSM, och liknande). På vägen vi följer, ordet "tillbehör" eftersom det är därför absolut förbjudet. Eftersom tillbehör innebär oundvikligen införandet av vikt. Det är omöjligt att införa en förbättring i bilen utan att äventyra deras förhållande till vikt. Och vad vikt betyder det? Grundläggande, naturligtvis! Vikt innebär hinder för förflyttning. Det vill säga att det som gjorts till förmån för föraren förlorade på bekostnad av bilen.
Porsche alltid varnade alla de människor som arbetade med honom, inte försvåra det tekniska. Det enklaste och mest fattiga att få makt är att minska vikten på fordonet. Mycket viktigare än själva makten, är dess förhållande till vikt (viktfaktorn / effekt). Det är den mest grundläggande regeln för en racerbil. Också eftersom det inte behöver vara Einstein för att inse att en är mycket lättare att stoppa en bil med en fluga i det än en med en elefant. Det är vårt motto. Det är mottot för alla oss som valde denna väg till höger. Den ljusare är ett mindre fordon ansträngning kommer att krävas för att flytta motorn. Och det är därför vi, tillbehören är lyx som inte intresserar oss. Vad värre är, de tillbehör finns saker vi avskyr. De är småaktiga saker kommer att störa det som vi är helt fokuserad på: prestanda och hastigheten. Hardcore. Hardcore. Hardcore. Återigen detta begrepp så kärt vår filosofi att leva en Porsche. Jag förstår det kostar mig en hel del Porsche ägare som tror inte det. Och varje gång de överröstad. Naturligtvis ligger skulden slutändan varumärket självt, eftersom någon gång i ditt liv, även tvingats till åt andra hållet. Porsche AG genomför för närvarande en ambidextrous. Har typer av bilar, vänster och höger typer, som är mindre och mindre. För dem, för porschistas vänster väg jag skulle ha några råd: Aston Martin, Jaguar, Maserati. Men ... tyvärr inte så. Allt större utsträckning, mannen, även de "porschistas" insåg att det kan vara en utmaning. Varför vrida nacken om jag har en TFT-skärm med bilden av den bakre delen av bilen. För vi konsumerar med parkering. Den som blåser i visselpipan.
Stolt, följer vi här, även knappa. Naturligtvis kallar vi radikaler. Vilket är sant. Det är inte normalt att vilja svettas som en gris, bara för att inte behöva bära tyngden av en installation av luftkonditionering. Eller ge ett handtag på glaset (retrostil 1800) bara för att inte behöva bära tyngden av en motor lyfta glaset. Det finns inget "coolt" att be en tjej att ge vev för att höja ett glas. Inte för att det definitivt kommer att imponera ... Inte heller är det normalt att få en papegoja näbbar bara för att det fick vissa banker utan förstärkning, eller avsluta öronen eftersom företaget drog tillbaka att ljudisoleringen på bilen genom fönstret. Goodbye mattan. Goodbye mattan. Adjö krockkuddar. Goodbye vikt. Upplev lätthet. Crazy? Dårar? Stupid? Retrograd? Ja, ja tack. Tack. Men vi kallar vi varandra något annat: porschistas! Ren och seg i princip. Och med stor stolthet. Eftersom våra bilar är designade i samma anda. Den anda av Ferdinand och Ferry Porsche. Våra bilar är utformade för att vara det snabbaste. De är utformade för att nå först. Aldrig i en förödmjukande sekund. En Porsche är synonymt med bilspel. Så det är inte intresserad av komfort. Vår tröst är att gå framåt. Inte bli sedd. Det är bara ... vara bäst. Och det är absolut nödvändigt att vara mild: "Lätt" och beskriver engelska. Leichtbau.
Med detta sagt, jag lägger fram RS 73. Förmodligen den bästa Porsche någonsin.

osv...
Porsche 911T 1971 2200cc. Signal orange 116
VW Golf MK1 1983 1600cc
VW Golf GTE
VW Dubbelhytt/camper Bay 1978, 2,0 Turbo
VW Westfalia Campmobile 1974, 2,0
User avatar
felix83
Posts: 1010
Joined: Thu Jan 15, 2009 7:59 pm
Location: Örebro
Contact:

Post by felix83 »

Min favorit måste vara:

"Borta är de dagar då en "luftkonditionering" var en artefakt av tillståndet i bilen kategori (endast toppen av det intervall som ägs)."

Kunde inte sagt det bättre själv.
/Felix
911 SC coupe -82
Triumph Street Triple RS -17

924 Targa -77 (såld)

Instagram: @orebro.classics
User avatar
Jonasw
Posts: 57
Joined: Fri Feb 09, 2007 9:36 am
Location: Stockholm

Post by Jonasw »

Den här är inte heller dålig:
"För vi konsumerar med parkering. Den som blåser i visselpipan.
Stolt, följer vi här, även knappa. Naturligtvis kallar vi radikaler"

Ingen tvekan om vad som avses! :D
1973 Porsche 914-6 GT Replica
User avatar
Rickard M
Posts: 1050
Joined: Fri Dec 08, 2006 5:06 pm
Location: Tullinge / (Gustafs)

Post by Rickard M »

Det var ju filosofi, ska inte det vara lite flummigt ;)
Translatefunktionen är grym iaf.
Porsche 911T 1971 2200cc. Signal orange 116
VW Golf MK1 1983 1600cc
VW Golf GTE
VW Dubbelhytt/camper Bay 1978, 2,0 Turbo
VW Westfalia Campmobile 1974, 2,0
User avatar
tommyrecaro
Posts: 698
Joined: Mon Aug 15, 2005 2:45 pm
Location: Eskilstuna
Contact:

Post by tommyrecaro »

Bruno K Öjer, släng dig i väggen.

:D T
911S 2.2 kupé 1971 (signalorange 1414)
911T 2.2 Sportomatic kupé 1970 (rödmetallic 8181)
Post Reply