Ännu en blogg

Här förs diskussioner gällande gamla Porsche 911, 912, 914 m.fl.
Post Reply
User avatar
felix83
Posts: 1010
Joined: Thu Jan 15, 2009 7:59 pm
Location: Örebro
Contact:

Ännu en blogg

Post by felix83 »

Jag har, ungefär fem år efter alla andra, tagit steget ut i bloggosfären. Jag passar därför på att göra lite reklam, för att få upp antalet besökare en smula. :)

Länk finns längst ner, under min signatur!
/Felix
911 SC coupe -82
Triumph Street Triple RS -17

924 Targa -77 (såld)

Instagram: @orebro.classics
User avatar
Stjärtmotor
Posts: 76
Joined: Sat Sep 19, 2009 12:39 am
Location: Uppsala
Contact:

Post by Stjärtmotor »

Trevlig blogg! Du har en poäng med 924:an. Kruxet är väl bara att det lär dröja innan dom stora vinsterna kommer.

Och Bilen går bra annars? :)
911SC -82 (såld)
User avatar
felix83
Posts: 1010
Joined: Thu Jan 15, 2009 7:59 pm
Location: Örebro
Contact:

Post by felix83 »

Tackar! Jo, det blir nog inga jättevinster räknat i reda pengar, men procentuellt sett är nog värdestegringen större än för en 911. Så man får väl köpa några stycken! :)

Jotack, bilen går fint. Den står just nu hos plåtisen för att fixa den ytterst lilla rost som fanns i vänster tröskel. Sedan är det oljebyte och byte av vindrutelist som gäller. Sedan blir det åka av!
/Felix
911 SC coupe -82
Triumph Street Triple RS -17

924 Targa -77 (såld)

Instagram: @orebro.classics
User avatar
tigerman67
Posts: 434
Joined: Mon Aug 15, 2005 12:28 pm
Location: Luleå

Post by tigerman67 »

Trevlig blogg. Kan tänka mig att titta in där ibland :)

Men rosttåliga W123? Plåten vittrar ju sönder bara man tittar på dem! Åtminstone på 70-talsbilarna.

MVH Jonas
User avatar
felix83
Posts: 1010
Joined: Thu Jan 15, 2009 7:59 pm
Location: Örebro
Contact:

Post by felix83 »

Jag kanske blev lite för ivrig angående W123: orna, men nog är de bättre än andra 70-talare! Problemet med dem är nog att de är så överdimensionerade i allt att de inbjuder till hårt brukande med medelmåttigt underhåll under lång tid. Då rostar även den mest skyddade av metaller! :)

Jag ska försöka uppdatera bloggen ofta, men det kommer vara ett glapp på en styv vecka nu, eftersom jag jobbar i Norge och inte har tillgång till internet där. (Hur jag överlever? Biltidningar i massor!)
/Felix
911 SC coupe -82
Triumph Street Triple RS -17

924 Targa -77 (såld)

Instagram: @orebro.classics
User avatar
tigerman67
Posts: 434
Joined: Mon Aug 15, 2005 12:28 pm
Location: Luleå

Post by tigerman67 »

felix83 wrote:Problemet med dem är nog att de är så överdimensionerade i allt att de inbjuder till hårt brukande med medelmåttigt underhåll under lång tid.
Hmmm.. Känner mig rätt träffad i den beskrivningen.
En 300D jag hade tvättades exakt noll gånger under de tre åren jag hade den. När sidolisterna lossnade pga att rosten hade ätit för mycket ur fästhålen sålde jag den :D

Men visst, runt 76-77 var väl inga bilar vidare rosttåliga, förutom 911:an!
Jonas Thiger
997 turbo -09
User avatar
Niklas Larsson
Posts: 159
Joined: Tue May 22, 2007 9:40 pm
Location: Stockholm/Vällingby
Contact:

Post by Niklas Larsson »

Trevlig blogg Felix! Det spännande med bloggar är att de växer av egen kraft - allt fler och fler som läser dem vilket gör att man kommer i kontakt med nya människor hela tiden. Däremot är det synd att säga att de fungerar som en penningmaskin. Jag har själv bloggat i 2,5 år och tjänat typ några hundralappar så jag har ännu inte gått in till chefen och snutit mig i hans slips och storartat deklarerat att jag ska försörja mig som bilbloggare i framtiden.

Jag kontrar med en länk till min blogg http://www.luftkyld.blogspot.com/ .
Porsche 356C - gammal ärrad räser
RPB GT - liten och tuff

Läs gärna min blogg http://www.luftkyld.blogspot.com/
Instagram: luftkyld
User avatar
tigerman67
Posts: 434
Joined: Mon Aug 15, 2005 12:28 pm
Location: Luleå

Post by tigerman67 »

Niklas Larsson wrote:Jag har själv bloggat i 2,5 år och tjänat typ några hundralappar så jag har ännu inte gått in till chefen och snutit mig i hans slips och storartat deklarerat att jag ska försörja mig som bilbloggare i framtiden.
Problemet ligger nog antagligen mest i att tonårstjejer är rätt ointresserade av dessa ämnen... Ändra fokus så ska du se att stålarna börjar trilla in! ;)
User avatar
felix83
Posts: 1010
Joined: Thu Jan 15, 2009 7:59 pm
Location: Örebro
Contact:

Post by felix83 »

Tack ska du ha Niklas! Jag hade en misstanke om att bloggande, annat än för det yttersta fåtalet (som av någon anledning alltid tycks blogga om totalt ointressanta saker!), inte är något man blir fet på.
Edit Jag såg att Jonas hann före med sin kommentar. Great minds work alike!
Jag är en trogen följare av din blogg, och jag har även länkat till den från min.

I övrigt lyckades jag få över 100 besökare förra veckan, något som jag (tack vare modesta ambitioner) är väldigt nöjd med!
/Felix
911 SC coupe -82
Triumph Street Triple RS -17

924 Targa -77 (såld)

Instagram: @orebro.classics
User avatar
Niklas Larsson
Posts: 159
Joined: Tue May 22, 2007 9:40 pm
Location: Stockholm/Vällingby
Contact:

Post by Niklas Larsson »

Kul att så många har hittat till bloggen redan. Och det är det här jag menar med att den sedan växer för de här 100 kommer säkert fortsätta att titta in på bloggen och tillkommer nya hela tiden. Det som är riktigt spännande är att man kommer i kontakt med människor med liknande intressen och många av de bilder som jag publicerar mailar läsare till mig. Det är sånt som gör att man fortsätter.

Ett litet förtydligande: Ambitionen med min blogg var inte att försörja mig på den, utan dels ville jag prova på Googles bloggverktyg men framförallt så ville jag skapa en blogg med mina favoritbilder. Och det är nog det som är det viktigaste - att skapa något som man själv gillar.
Porsche 356C - gammal ärrad räser
RPB GT - liten och tuff

Läs gärna min blogg http://www.luftkyld.blogspot.com/
Instagram: luftkyld
Post Reply