finns det ngt botemedel mot detta habegär???

Här förs diskussioner gällande gamla Porsche 911, 912, 914 m.fl.
Post Reply
homerus
Posts: 19
Joined: Thu Mar 18, 2010 10:57 pm
Location: Sundsvall

finns det ngt botemedel mot detta habegär???

Post by homerus »

Detta är helt sjukt,

jag har varit själv nere i Skåne hela påsken. På skärtorsdag skeppade jag iväg resten av familjen till Sturup för vidare transport upp till hemorten i Norrland, tanken var att jag skulle hinna läsa ikapp de studier som jag halkat efter sen årsskiftet. Tror ni det gått bra? Jag överdriver inte om jag påstår att jag besökt forumet 10-15ggr/dag nu under påsken. Jag har säkert lagt ner 20 timmar på att kolla in alla renoveringar av dessa skönheter, samt bilder på de färdigställda bilarna - jag närmar mig gränsen till beroende... Det går inte en dag utan att jag kollar om det kommit ut ngt nytt objekt till salu - grejen är att jag inte kommer kunna skaffa mig en 911 förrän efter årsskiftet 2010/2011, då arbetslivet förhoppningsvis börjar... Så om jag skulle hitta en bil nu, vad gör jag då? Känns lite svårt att säga till säljaren: "jag tar den om 9 månader"... :)
Vad ska jag göra? Det känns som om jag besöker ngn träff nu i sommar så kommer suget öka alltmer, dessutom känns det som man tränger sig på om man själv inte äger en early911 heller. Detta kan inte vara hälsosamt.

//

Jonas
Last edited by homerus on Sun Apr 04, 2010 10:59 pm, edited 1 time in total.
User avatar
Sven
Posts: 597
Joined: Tue Jul 03, 2007 7:12 am
Location: Lidingö

Post by Sven »

Tycker tvärtom att ditt beteende tyder på att du är totalt kärnfrisk.

Vad fick du idén ifrån att du skulle tränga dig på för att du gillar early 911?
Eftersom detta är ett forum för sådana vagnar, betyder det att det finns fler som gillar dessa bilar - vi förstår alltså hur det känns!

:D
homerus
Posts: 19
Joined: Thu Mar 18, 2010 10:57 pm
Location: Sundsvall

Post by homerus »

härligt :)
det känns som om jag kommer bli kvar på detta forum en lång tid framöver :D
User avatar
Jesse
Posts: 1690
Joined: Mon Jun 22, 2009 2:56 pm
Location: Stockholm

Post by Jesse »

Standard procedure :lol:
Porsche 911, 1977
DP-Zirkelbach
3.0
Röd

Porsche 911, 1971
Busbygge
2.5
Silver
User avatar
Sven
Posts: 597
Joined: Tue Jul 03, 2007 7:12 am
Location: Lidingö

Post by Sven »

Sista varningen; Det kostar många pengar och oåterkalleligen vanebildande.
Välkommen!

:D
User avatar
HenrikL
Posts: 675
Joined: Wed Sep 13, 2006 8:10 pm
Location: Uppsala

Post by HenrikL »

Om man sedan tycker sitt arbete är lite småtrist och har tillgång till internet så blir det lätt att man besöker forumet 10 gånger om dagen även efter studierna. Du börjar alltså anpassa dig till arbetslivet redan nu.... :)
homerus
Posts: 19
Joined: Thu Mar 18, 2010 10:57 pm
Location: Sundsvall

Post by homerus »

HenrikL wrote:Om man sedan tycker sitt arbete är lite småtrist och har tillgång till internet så blir det lätt att man besöker forumet 10 gånger om dagen även efter studierna. Du börjar alltså anpassa dig till arbetslivet redan nu.... :)
:D :D :D
User avatar
felix83
Posts: 1010
Joined: Thu Jan 15, 2009 7:59 pm
Location: Örebro
Contact:

Post by felix83 »

Det arbete finns inte som är mer intressant än att hänga här! Kanske, KANSKE om man jobbar med att antingen renovera Porschar eller köra dem. Men jag är ändå inte helt säker... :)
/Felix
911 SC coupe -82
Triumph Street Triple RS -17

924 Targa -77 (såld)

Instagram: @orebro.classics
User avatar
Rickard M
Posts: 1050
Joined: Fri Dec 08, 2006 5:06 pm
Location: Tullinge / (Gustafs)

Post by Rickard M »

Jag brukar ha en sida öppen på datorn hela dagarna på jobbet, sen blippar jag in ett ögonblick då och då för att kolla om någon skrivit något.
:D :D

EDIT
homerus wrote:för tillfället mättar jag mitt habegär med youtube, en del trevliga filmer finns det iaf :D
Sånt måste du tipsa om här: viewtopic.php?t=2859 :wink:
Last edited by Rickard M on Mon Apr 05, 2010 2:22 pm, edited 1 time in total.
Porsche 911T 1971 2200cc. Signal orange 116
VW Golf MK1 1983 1600cc
VW Golf GTE
VW Dubbelhytt/camper Bay 1978, 2,0 Turbo
VW Westfalia Campmobile 1974, 2,0
homerus
Posts: 19
Joined: Thu Mar 18, 2010 10:57 pm
Location: Sundsvall

Post by homerus »

för tillfället mättar jag mitt habegär med youtube, en del trevliga filmer finns det iaf :D
Jonas Y
Posts: 1262
Joined: Fri Aug 12, 2005 9:04 am
Location: Stockholm

Post by Jonas Y »

Homerus. Du är i gott sällskap. Vi är några stycken som nog (även om vi inte vill erkänna det) har nördat om dom här bilarna i ganska många fler timmar en vad vi har kört dom. Men det behöver ju lixom inte vara något fel med det tänker jag. Välkommen!
/Jonas Y
911 2.4 T 1973 Hellgelb 117
Post Reply