Amerikansa kromade lyktsargar. (breda modellen)

Här förs diskussioner gällande gamla Porsche 911, 912, 914 m.fl.
Post Reply
User avatar
lage lindfors
Posts: 23
Joined: Wed Nov 11, 2009 2:15 pm

Amerikansa kromade lyktsargar. (breda modellen)

Post by lage lindfors » Sun Nov 22, 2009 4:07 pm

Vet någon om det finns insatser till dessa som är godkända av svenska myndigheter? Jag har kromringarna och och fästet mot "lyktkåpan" men saknar insatserna.
Lage

User avatar
Jesper von Wowern
Posts: 135
Joined: Tue Sep 06, 2005 8:44 pm
Location: Vellinge

Post by Jesper von Wowern » Sun Nov 22, 2009 5:50 pm

Mitt tips är att köpa kompletta satser med ringar och allt och därmed återgå till originaldesignen. :wink:
/Jesper von Wowern, 912-65 & 924-84 & 944-84

User avatar
Parced911
Posts: 1248
Joined: Sat Aug 13, 2005 10:53 pm
Location: Stockholm/Värmdö

Post by Parced911 » Sun Nov 22, 2009 9:13 pm

Kör H1 eller H4, Sealed Beam är en styggelse!

Pär
Carrera 2.7 RS -73 lwt Silver replika på 1979 SC
E Coupé -73 Dalmtian blue (orginal brux)
A6 -98 Dunkelblau

User avatar
Harry
Posts: 197
Joined: Fri Aug 12, 2005 8:15 pm

Post by Harry » Mon Nov 23, 2009 2:56 am

Skönt att höra att jag inte är ensam. Jag tycker sealed beam ser bedrövligt ut; förstör utseendet på hela fronten.

Johannes
Posts: 1281
Joined: Sun Oct 09, 2005 11:04 am

Post by Johannes » Mon Nov 23, 2009 9:07 pm

Ljusutbytet är värdelöst på sealed beam, har kört det ganska mycket på svenska väger. Bättre än vanligt dimljus men inte mycket mer.

Post Reply