OT Lätt modifierad 356:a

Här förs diskussioner gällande gamla Porsche 911, 912, 914 m.fl.
Post Reply
User avatar
Challe
Posts: 95
Joined: Fri Feb 29, 2008 11:14 am

OT Lätt modifierad 356:a

Post by Challe »

Lite "off topic" men kan inte låta bli att länka till den här underbara bus 356an, imponerande finish på detaljerna...

http://forums.pelicanparts.com/showthread.php?t=451713
User avatar
Niklas Larsson
Posts: 159
Joined: Tue May 22, 2007 9:40 pm
Location: Stockholm/Vällingby
Contact:

Post by Niklas Larsson »

Den ä tuff den! Men den hade varit ännu tuffare om de satt vindrutetorkarna på sin rätta plats. Kanske en småsak, men jag stör mig på det och tycker det drar ned helhetsintrycket.

Finns ett reportage om bilen i senaste numret av Excellence.
Porsche 356C - gammal ärrad räser
RPB GT - liten och tuff

Läs gärna min blogg http://www.luftkyld.blogspot.com/
Instagram: luftkyld
User avatar
Sven
Posts: 597
Joined: Tue Jul 03, 2007 7:12 am
Location: Lidingö

Post by Sven »

Vindrutetorkarplaceringen tycker jag var helball - den ökade den DC3-faktor som alla pre-A (dvs bilar före -56) har.
8)
User avatar
Rickard M
Posts: 1050
Joined: Fri Dec 08, 2006 5:06 pm
Location: Tullinge / (Gustafs)

Post by Rickard M »

wow :shock: Helt överjävligt brutalt cool snygg! Vill ha, vill ha. Om man nu får klaga på något så underbart skulle jag nog inte heller vilja ha torkarna där och så skulle jag villja byta ut de där böjda T-barsén mot riktiga kofångare...
Porsche 911T 1971 2200cc. Signal orange 116
VW Golf MK1 1983 1600cc
VW Golf GTE
VW Dubbelhytt/camper Bay 1978, 2,0 Turbo
VW Westfalia Campmobile 1974, 2,0
User avatar
Sven
Posts: 597
Joined: Tue Jul 03, 2007 7:12 am
Location: Lidingö

Post by Sven »

De böjda T-barsén kallas Nerf-bars och är ett gammalt custom-trick .
De är nästan att betrakta som original, då de förekom på Porscharna i Californien redan på 50-talet.

Jag gillar speciellt fälgarna, de är 16-tummare - precis som orginalet. Modifierade reservhjul från 928:an.
Post Reply