Porsche stripes

Här förs diskussioner gällande gamla Porsche 911, 912, 914 m.fl.
Post Reply
911-1967
Posts: 19
Joined: Mon Sep 11, 2006 10:28 pm

Porsche stripes

Post by 911-1967 »

Hej,

Kan någon ge tips om var man kan få tag i de snygga porsche stripsen med porsche text vanligt förekommande på nedre dörrkant. Tex på den snygga oranga bilen flitigt fotad på forumet.

Hur sätter man dit dem, skall det lackas ovanpå? Jag har en SWB finns det olika varianter??

//Philip
911-1967
User avatar
red67
Posts: 54
Joined: Thu Nov 15, 2007 11:18 pm
Location: Copenhagen, Denmark
Contact:

Post by red67 »

hej phillip,
my porsche stripes on the orange car right now are not 100% period correct.
but i am changing them to stripes that are. the period correct stripes have slightly more square blocky lettering. kim from porsche centrum (http://www.porschecentrum.dk/) has these and they are genuine period correct porsche pieces and i picked a set up a short while ago to replace my current stripes. they are about 300dkr each. maybe contact kim if you would like some. i'm not sure about fitting short wheel base but i guess they will fine, you just trim the extra length from the rear panel between the door and the wheel arch.
Paul Wilson

1969 911T tangerine
1973 911T targa arctic white (sold)
1967 911 polo red (sold)
User avatar
tommyrecaro
Posts: 698
Joined: Mon Aug 15, 2005 2:45 pm
Location: Eskilstuna
Contact:

Post by tommyrecaro »

Jag köpte mina från England (Transcend tror jag) för några år sedan. De är vanliga klistermärken. Dock har jag inte sett några korrekta på länge. De som säljs på Ebay och de som Ferdinand har är ej korrekt typsnitt (ialla fall i katalogen, sorry Peter). Benny har också rätt dekaler,vet dock ej var han köpt dem.
Image
911S 2.2 kupé 1971 (signalorange 1414)
911T 2.2 Sportomatic kupé 1970 (rödmetallic 8181)
Dennis
Posts: 381
Joined: Fri Sep 09, 2005 11:33 pm

Post by Dennis »

Hej.

Jag har ett par som jag fick med min bil som är från 3M (syns på på baksidan), de ser gamla ut :D Kanske är rätt? Ska själv inte ha dem, kanske ngt för dig? Vet dock inte hur klistret klarat sig.

/Dennis
Jonas Y
Posts: 1262
Joined: Fri Aug 12, 2005 9:04 am
Location: Stockholm

Post by Jonas Y »

Närbild på Tommys "kantigare" typografi (och Tommys öra).

Image

PS en gissning är att swb inte är något problem då dörrens bred är det kritiska att få typografin rätt på. Fram och bak löser sig självt oavsett längd.
/Jonas Y
911 2.4 T 1973 Hellgelb 117
Dennis
Posts: 381
Joined: Fri Sep 09, 2005 11:33 pm

Post by Dennis »

Nu har jag kollat. Typsnittet på min är runt, inte kantigt som på tidigare bilder.

Hör av dig om du är intresserad.

/Dennis
User avatar
hög komp
Posts: 143
Joined: Fri Aug 12, 2005 10:27 pm
Location: Falköping

Post by hög komp »

Mina är original 901 559 319 61. Tillverkade 19920525, jag monterade dessa 2005, limmet var super.
Fick ett ryck i vintras och lackade bilen med 4 lager klarlack i garaget (äkta garagelackering) var lite orolig för om stripsen men de var överlackringsbara.

Mvh Benny
911-1967
Posts: 19
Joined: Mon Sep 11, 2006 10:28 pm

Post by 911-1967 »

Dennis wrote:Hej.

Jag har ett par som jag fick med min bil som är från 3M (syns på på baksidan), de ser gamla ut :D Kanske är rätt? Ska själv inte ha dem, kanske ngt för dig? Vet dock inte hur klistret klarat sig.

/Dennis
Hej Dennis,

Låter intressant, jag försökte skicka ett meddelande till dig, men vet inte om det gick fram (kanske gjorde jag fel...?) Jag bor i Bjärred utanför Malmö, var i Sverige finns du ?

//Philip
911-1967
Dennis
Posts: 381
Joined: Fri Sep 09, 2005 11:33 pm

Post by Dennis »

911-1967 wrote:
Dennis wrote:Hej.

Jag har ett par som jag fick med min bil som är från 3M (syns på på baksidan), de ser gamla ut :D Kanske är rätt? Ska själv inte ha dem, kanske ngt för dig? Vet dock inte hur klistret klarat sig.

/Dennis
Hej Dennis,

Låter intressant, jag försökte skicka ett meddelande till dig, men vet inte om det gick fram (kanske gjorde jag fel...?) Jag bor i Bjärred utanför Malmö, var i Sverige finns du ?

//Philip
Hej.

Har inte fått meddelandet. Jag bor i Jönköping. Såg att stripesen är guldfärgade, står så på förpackningen iaf.

Ska du på porsche-träffen i Jönköping?

/Dennis
User avatar
alf3001
Posts: 601
Joined: Mon Aug 15, 2005 10:32 am
Location: Stockholm

Post by alf3001 »

red67 wrote:hej phillip,
my porsche stripes on the orange car right now are not 100% period correct.
but i am changing them to stripes that are. the period correct stripes have slightly more square blocky lettering. kim from porsche centrum (http://www.porschecentrum.dk/) has these and they are genuine period correct porsche pieces and i picked a set up a short while ago to replace my current stripes. they are about 300dkr each. maybe contact kim if you would like some. i'm not sure about fitting short wheel base but i guess they will fine, you just trim the extra length from the rear panel between the door and the wheel arch.
Hi Paul,

I'm really interested in a set of period correct stripes, and has been looking for them for quite a while now.

If you're coming to the meet in Jönköping in May, would it be possible for you to pick up a set from Porschecentrum and bring them with you? I will of course pay for them in advance if you want to, and compensate you for the effort.

Kind regards,

-ALF
911T Coupe 1970
Signalgelb 114
User avatar
chriswhite911S
Posts: 343
Joined: Tue Sep 20, 2005 12:39 am
Location: Vasastan, Stockholm

Post by chriswhite911S »

Hi Paul!

I would be interested i 2 black set's...

Thanks
Christian
User avatar
JDamm
Posts: 30
Joined: Sat Aug 25, 2007 8:02 pm
Location: Danmark

Post by JDamm »

Hei

Jeg fik også mine stickers fra Paul. jeg fik en komis af mig til at sætte dem på. Han jobber kun med at sæte sådan noget på biler. Han kunne lave nøjagtig de samme til SEK 500 for 2 stk (begge sider)

De passert til LWB og SWB. Der er bare ikke så meget staffering på en SWB. PORSCHE skriften står på døren både på SWB og LWB.

Her er min:

Image

Image

Image

Image

Image

mvh
JDamm
Post Reply