Före renoveringen

Här förs diskussioner gällande gamla Porsche 911, 912, 914 m.fl.
Post Reply
Johannes
Posts: 2086
Joined: Sun Oct 09, 2005 11:04 am

Före renoveringen

Post by Johannes »

Före påbörjad renovering...


Image
User avatar
Parced911
Posts: 1248
Joined: Sat Aug 13, 2005 10:53 pm
Location: Stockholm/Värmdö

Post by Parced911 »

Om denna bild skall likställas med "5-meter" så ser den väldigt fin ut!

;-)

Viper Grün?

Pär
Carrera 2.7 RS -73 lwt Silver replika på 1979 SC
E Coupé -73 Dalmtian blue (orginal brux)
A6 -98 Dunkelblau
Johannes
Posts: 2086
Joined: Sun Oct 09, 2005 11:04 am

Post by Johannes »

Supporterklubben i garaget hävdar att den ser ut som en turistbuss med stripes från Audi. Den skall bli Polorot, 6802. Frågan är bara när den är klar

/AJ
User avatar
Parced911
Posts: 1248
Joined: Sat Aug 13, 2005 10:53 pm
Location: Stockholm/Värmdö

Post by Parced911 »

Det är helt OK att ha icke tidsatta (m a o realistiska) projekt. Bara man har något att köra under tiden. Mecka är kul men man måste få köra också, annars kan man lika gärna hålla på med engelska bilar.....

Pär
Carrera 2.7 RS -73 lwt Silver replika på 1979 SC
E Coupé -73 Dalmtian blue (orginal brux)
A6 -98 Dunkelblau
User avatar
mposch
Posts: 236
Joined: Mon Aug 29, 2005 12:55 pm
Location: Barcelona/Göteborg

Post by mposch »

Pär skrev: "Mecka är kul men man måste få köra också, annars kan man lika gärna hålla på med engelska bilar..... "

Först tänkte jag försvara engelska bilar....... men efter en spitfire, Lunds universitets absolut ruttnaste jagga (XJ6, 4.2) och mina minis sâ kan jag bara instämma... det är roligare att köra än att meka :D (även om just nu 911´an stâr still och kojan är snabbare än nâgonsin)


Image

Lite skadeglad var jag allt, för att porsche turbon (lökig g, jag vet) var den som rök mest efter att vi jagat varandra 15 minuter runt Montmeló, jag bromsade mig förbi i varje kurva och han tog mig varje raka, kul, kul!
"if everything is under control, you're not going fast enough!"
Jonas Y
Posts: 1262
Joined: Fri Aug 12, 2005 9:04 am
Location: Stockholm

Post by Jonas Y »

Oh va snyggt, mer bilder från Montmeló nu bums! Öka!
/Jonas Y
911 2.4 T 1973 Hellgelb 117
User avatar
mposch
Posts: 236
Joined: Mon Aug 29, 2005 12:55 pm
Location: Barcelona/Göteborg

Post by mposch »

Jag hade ett trettiotal pre -73 only, bla. detalj bilder pâ en grym gul rsr copia (vilket ljud!). Men lyckades fippla bort dom nár jag skulle göra dem mindre.....

Lyckades dock rädda dessa ur den digitala papperskorgen, inte bara pre -73, 911 men hoppas jag är förlâten:

Image
Den här har ni sett tror jag, det är samma bil som har alla extraljusen fram under "hella" diskutionen, rätt kul bil den har ALLA options, elhissar, torkare bak, beige skinn Recaros, air cond etc.

Image
En korthjulbas? R replica (tror jag), den gick fint i vartfall!

Image
Ett inlägg i extraljusdebatten gula vs. vita lampor. Den hade röd skinnklädsel, behöver jag säga mer?

Image
2 riktigt fina helt orginal S'ar en -72 och en -73, hade "massor" av bilder pâ dessa, (sorry)! Men de finns i klubben kan âterkomma!

Image
Fnasigt Can Am märke pâ en "falsk" S, när jag frâgade varför han inte hade oljekylsling och s bromsar sa han att det var bara aircon. modeller som har oljekylslinga.... men jag lät honom köra vidare med den âsikten, kändes taskigt att berätta att han just lagt en 100 000 extra för ett par emblem....

Image
Min älskade koja (den röda)! 600 kg och 92 hk bromsat pâ framhjulen, även om 180 hk och 1060 kg är bättre kan jag meddela att fartkänslan är extrem! Det var ingen mästerförare i Turbo 911an men han kunde inte fatta hur jag kunde komma igen i varje kurva :lol:

Image
Pâ väg ut!

Image
I depàn, efter förarbyte! Jag är med i "Antic car club", 7 pre -73 911, 3 turbo G modell, sedan allt ifrân mercedes 300 sl mâsvinge, till E-types, jaguar mk 10, mm. mm. en salig blandning men alla med perfekt puts och gasglada, det är klart att mk 10 jaguaren hann nog bara 2 varv pà en kvart!

Image
FIA godkänd wunderbaum! Detta har varit Anders Kullängs rallybil -66, ledde svenska rallyt -66 tills de fick bryta en sträcka pga av en trasig framruta, dock utan wunderbaum pâ den tiden!
"if everything is under control, you're not going fast enough!"
User avatar
Parced911
Posts: 1248
Joined: Sat Aug 13, 2005 10:53 pm
Location: Stockholm/Värmdö

Post by Parced911 »

Utan att det känns så jobbigt måste jag erkänna att Cooper och Cooper SS i synnerhet är rätt coola, även om de är Engelska.

Kan låta konstigt i vissas öron men jag uppskattar även Ferrari på detta vis. J-la coola bilar men jag skulle inte vilja ta ansvar för en. Jag är hemma med Porsche -72/-73. Jag fattar vad som är fram och bak samt förstår rimligt hur man håller dem igång. De kan spöas utan att svikta vilket gör att balansen mellan meck och körning blir bra.

Pär
Carrera 2.7 RS -73 lwt Silver replika på 1979 SC
E Coupé -73 Dalmtian blue (orginal brux)
A6 -98 Dunkelblau
Jonas Y
Posts: 1262
Joined: Fri Aug 12, 2005 9:04 am
Location: Stockholm

Post by Jonas Y »

Tack för bilderna, nu käns det extra pissigt att packa undan bilen.

PS Snyggt med Submariner mot träratt. :D
/Jonas Y
911 2.4 T 1973 Hellgelb 117
User avatar
mposch
Posts: 236
Joined: Mon Aug 29, 2005 12:55 pm
Location: Barcelona/Göteborg

Post by mposch »

Hâller med om ferrari, man skall inte ha en ferrari man skall känna nâgon med en ferrari.... mycket roligare!

Ps. Jonas, skarp blick! Det är inte bara snyggt utan ocksâ väldigt säkert med träratt! Jag har dock efterrustat med airbag,( jag kör alltid omkring med en ballong i munnen, när träratten krossar bröstkorgen blâses ballongen upp, enkelt genialt! :? )
"if everything is under control, you're not going fast enough!"
Post Reply