Letar garageplats

Här förs diskussioner gällande gamla Porsche 911, 912, 914 m.fl.
Post Reply
User avatar
Niklas Larsson
Posts: 159
Joined: Tue May 22, 2007 9:40 pm
Location: Stockholm/Vällingby
Contact:

Letar garageplats

Post by Niklas Larsson »

Hej alla

Jag letar med ljus och lykta efter en plats i ett hobbygarage åt min gamla 356 i Stockholm Ja ja - jag vet att det inte är någon 11:a eller 12:a, men jag tänkte att någon av er kanske vill ha lite historisk fägring i era garage :D

Hör gärna av er 070-244 76 84 om ni har någon plats eller kanske vill tipsa om var jag kan leta.

Tack på förhand
Porsche 356C - gammal ärrad räser
RPB GT - liten och tuff

Läs gärna min blogg http://www.luftkyld.blogspot.com/
Instagram: luftkyld
User avatar
Rickard M
Posts: 1050
Joined: Fri Dec 08, 2006 5:06 pm
Location: Tullinge / (Gustafs)

Garage

Post by Rickard M »

Hej!
Har en Bubbla-kompis som bor i Sollentuna, han har via en fastighetsskötarkompis fått nys om en lokal där, men den var så stor att den kräver några personer. Ska jag säga att du kanske ev skulle kunna vara intresserad? Ligger väl ganska nära till för dig?
Jag ska forska lite mer vad det var exakt för något.

Mvh Rickard
Porsche 911T 1971 2200cc. Signal orange 116
VW Golf MK1 1983 1600cc
VW Golf GTE
VW Dubbelhytt/camper Bay 1978, 2,0 Turbo
VW Westfalia Campmobile 1974, 2,0
User avatar
Niklas Larsson
Posts: 159
Joined: Tue May 22, 2007 9:40 pm
Location: Stockholm/Vällingby
Contact:

Post by Niklas Larsson »

Toppen!! Jag är helt klart intresserad!
Porsche 356C - gammal ärrad räser
RPB GT - liten och tuff

Läs gärna min blogg http://www.luftkyld.blogspot.com/
Instagram: luftkyld
User avatar
Jonasw
Posts: 57
Joined: Fri Feb 09, 2007 9:36 am
Location: Stockholm

Post by Jonasw »

Finns det flera platser kan jag också vara intresserad!


mvh Jonas
1973 Porsche 914-6 GT Replica
aldgard
Posts: 5
Joined: Thu May 24, 2007 1:49 pm
Location: Segeltorp

Garaget i Sollentuna

Post by aldgard »

Har via Rickard M fått höra att det är folk som är nyfikna på detta garage och kan ju ta upp här hur det ligger till. Har tidigare pratat med Niklas om det hela.

Iallafall är det mer ett "garageförråd" det handlar om. 120m2 totalt varav ca 80-90m2 var förrådsyta lämplig för bilar och resterande skulle varit perfekt utrymme för fikarum +div förvaring. Dusch och toalett fanns även.
Det skulle gå att klämma in fem bilar men då skulle det inte bli så mycket svängrum.

Kostnaden för det hela skulle hamna på 700:-/m2 och år, vilket skulle bli 7000:- i månaden.

Så långt låter ju allt bra men det finns dock ett stort aber. Det är inte tillåtet att utföra sk "heta" arbeten där i dagsläget och skulle det ordnas skulle kostnaden bli en helt annan. Denna operation var inte min kamrat som kunde fixa lokalen inte så sugen på att utföra så planerna gick i stöpet :(

Är själv på väg att flytta till södra sidan av stan så kommer lägga mer krut på att hitta något där.

Hoppas iallafall att ni snart hittar nåt att hålla till i, det suger att inte ha nåt garage att vara i! :cry:

mvh
Tobbe A
User avatar
Jonasw
Posts: 57
Joined: Fri Feb 09, 2007 9:36 am
Location: Stockholm

Post by Jonasw »

Ja, det vore onekligen trevligt att hitta ett garage som dessutom medgav svets och dylika jobb...Jag är fortsatt intresserad, helst i norrort av en plats. Hör av er om det är någon som vet nåt

//Jonas
1973 Porsche 914-6 GT Replica
User avatar
Niklas Larsson
Posts: 159
Joined: Tue May 22, 2007 9:40 pm
Location: Stockholm/Vällingby
Contact:

Post by Niklas Larsson »

Jag måste out:a - jag har faktiskt hittat en garageplats för min 356:a. Tyvärr fanns det bara en plats i garaget, så jag kan tyvärr inte värva någon mer Porsche-fantast dit.

Men trots att jag har mitt på det torra, så innebär inte det att jag stänger några dörrar om det skulle starta ett Porschegarage i Stockholms norra eller västra stadsdelar. För visst vore det läckert med ett garage fullt med gamla Porschar där vi kan meka, sparka på varandras däck och dricka kaffe.
Porsche 356C - gammal ärrad räser
RPB GT - liten och tuff

Läs gärna min blogg http://www.luftkyld.blogspot.com/
Instagram: luftkyld
User avatar
Jonasw
Posts: 57
Joined: Fri Feb 09, 2007 9:36 am
Location: Stockholm

Inget nytt?

Post by Jonasw »

Är det ingen som känner till något garage som medger lite större jobb?
//Jonas
1973 Porsche 914-6 GT Replica
User avatar
Niklas Larsson
Posts: 159
Joined: Tue May 22, 2007 9:40 pm
Location: Stockholm/Vällingby
Contact:

Post by Niklas Larsson »

Mitt tips är att annonsera på diverse forum. Till exempel Rejsa.nu och aircoolers.com, skriv även vad du har för bil så kanske det finns något garage som tycker du passar in. Jag hittade min garageplats efter att ha satt ut en annons på aircoolers.com

Lycka till
//
Niklas
Porsche 356C - gammal ärrad räser
RPB GT - liten och tuff

Läs gärna min blogg http://www.luftkyld.blogspot.com/
Instagram: luftkyld
User avatar
Niklas Larsson
Posts: 159
Joined: Tue May 22, 2007 9:40 pm
Location: Stockholm/Vällingby
Contact:

Post by Niklas Larsson »

Väcker den här gamla tråden igen. Trots att jag faktiskt har ett liten (med betoning på liten) garageplats till min 356, så undrar jag om det är någon som har eller vet om någon plats för mig och min bil i Stockholm (helst norr eller västerort - men jag lyssnar på alla förslag). För även om min plats är relativt billig, så är den långt ifrån optimal. Redan från början var den liten men nu har den till och med krympt ytterligare, eftersom min garagevärd istället för att höja hyran har tryckt in ytterligare motorcyklar. Och eftersom vi inte har några "uppmålade gränser" för våra platser så har min bil blivit omringad av diverse motorcykelmonster och som den står just nu kommer jag knappt åt billen, vilket gör mekandet lite svårare.

Dessutom skulle det vara roligt med ett early-Porschegarage, där vi kan sitta och filosofera över en kaffe kring boxermotorer och svansmotorbilar. Någon som har känningar i källarlokalsbranschen eller som har hört något löst rykte om en lokal? För visst vore det kul med ett earlygarage här i Stockholm!
Porsche 356C - gammal ärrad räser
RPB GT - liten och tuff

Läs gärna min blogg http://www.luftkyld.blogspot.com/
Instagram: luftkyld
User avatar
Jonasw
Posts: 57
Joined: Fri Feb 09, 2007 9:36 am
Location: Stockholm

Garageplats

Post by Jonasw »

Ja, jag instämmer till fullo. Söker också efter en plats till min 914, då jag skulle vilja kunna påbörja en riktig renovering och ombyggnad till 914-6. Det verkar vara svårt att hitta garage, jag håller fortfarande till i centralgaraget i huset där jag bor och det är inte helt uppskattat eller särskilt praktiskt..
1973 Porsche 914-6 GT Replica
User avatar
t80196
Posts: 46
Joined: Tue Jan 16, 2007 3:43 pm
Location: Stockholm

Post by t80196 »

Jag kommer att få en plats ledig i mitt garage från ca slutet av november.

Platsen är inte optimal om du vill köra in och ut, men som mekplats funkar den bra, dock inga svets eller lackarbeten.

Ligger nära S.t Eriksplan i Sth, hyra 1200/månad.

PM:a mig vid intresse.
Mats

fd 911 Targa -77
Renault 4L -72
NSU Ro 80 -77
BMW 320 Cab -89
User avatar
Niklas Larsson
Posts: 159
Joined: Tue May 22, 2007 9:40 pm
Location: Stockholm/Vällingby
Contact:

Post by Niklas Larsson »

Lyfter den här tråden igen. Jag tycker fortfarande det vore väldigt trevligt med ett Earlygarage där vi kan meka och dricka kaffe.

Sedan den här tråden var uppe senast har det tillkommit många forumdeltagare och dessutom har kanske finanskrisen gjort sitt för att förbättra oddsen att hitta en lokal i Stockholmstrakten. Någon som vet något?
Porsche 356C - gammal ärrad räser
RPB GT - liten och tuff

Läs gärna min blogg http://www.luftkyld.blogspot.com/
Instagram: luftkyld
alexander
Posts: 164
Joined: Sat Jan 05, 2008 10:18 pm
Location: Stockholm

Vad tror ni om detta garage

Post by alexander »

Har länge letat garage innanför tullarna och se vad so kom upp

http://www.blocket.se/stockholm/Garagel ... w=3&last=1

Skulle kunna klämma in större delen av oss här på forumet...
Tar för givet att man får svetsa i dessa lokaler.
User avatar
Mattias
Posts: 27
Joined: Thu Sep 25, 2008 8:27 am
Location: Göteborg

Garage

Post by Mattias »

Vet inte om någon här är intresserad men jag har en släkting som har några garageplatser över i Stockholm för entusiastbilar. Tyvärr "bara" förvaring med möjlighet att besöka pärlan då och då.

Garaget är nyrenoverat, Larmat och bevakat med vaktbolag (osäker dock på hur bra skyddet är mot helikopter inbrott) :lol: och ligger i Västberga.

Intresserade kontaktar Johnny på info@bilservicegruppen.se

Mvh

Mattias
Mattias

Porsche Hotrod 912 -66
Porsche Carrera 993 Cab -95
Porsche Carrera 964 -92
Porsche 924 -78 Rally
User avatar
Niklas Larsson
Posts: 159
Joined: Tue May 22, 2007 9:40 pm
Location: Stockholm/Vällingby
Contact:

Re: Vad tror ni om detta garage

Post by Niklas Larsson »

alexander wrote:Har länge letat garage innanför tullarna och se vad so kom upp

http://www.blocket.se/stockholm/Garagel ... w=3&last=1

Skulle kunna klämma in större delen av oss här på forumet...
Tar för givet att man får svetsa i dessa lokaler.
Mmm, det är precis något sådant här som jag går och drömmer om. Fast 2000 + moms per gubbe om man räknar med 10 pers är för mycket för mig. Dessutom är väl tveksamt om man får meka där när de inte ens tillåter rekond. Problemet är väl att lokaler inom tull kostar så pass mycket att man knappt har råd att göra något med bilen.
Porsche 356C - gammal ärrad räser
RPB GT - liten och tuff

Läs gärna min blogg http://www.luftkyld.blogspot.com/
Instagram: luftkyld
Post Reply