rs bakstötfångare på blocket.

Sveriges bästa ställe att tipsa andra om prylar att köpa till gamla Porschar.
Post Reply
User avatar
MagnusW
Posts: 3007
Joined: Thu Aug 28, 2008 3:18 pm
Location: Älvsjö

rs bakstötfångare på blocket.

Post by MagnusW »

35.000 kr!!
Kan man ta precis vad som helst för rs prylar?
/Magnus Wennerberg,
911 Targa -77.
911T Coupe -69.
924 -79
931 -79
User avatar
peterc
Posts: 1185
Joined: Wed Feb 12, 2014 7:31 pm

Post by peterc »

Vad är det för nått?
Hälsningar
Peter C
Med vatten endast i spolarburken
Sovdoktor
Posts: 16
Joined: Sun Feb 10, 2013 8:50 pm

Re: rs bakstötfångare på blocket.

Post by Sovdoktor »

MagnusW wrote:35.000 kr!!
Kan man ta precis vad som helst för rs prylar?
NLA är dyrt.
User avatar
MagnusW
Posts: 3007
Joined: Thu Aug 28, 2008 3:18 pm
Location: Älvsjö

Post by MagnusW »

peterc wrote:Vad är det för nått?
http://www.blocket.se/lund/Orginal_Pors ... 6.htm?aw=1
/Magnus Wennerberg,
911 Targa -77.
911T Coupe -69.
924 -79
931 -79
jockebostrom
Posts: 54
Joined: Wed Jun 11, 2014 7:40 pm

Post by jockebostrom »

Fast pris iaf :D
Dizzycap
Posts: 430
Joined: Mon Mar 24, 2008 9:57 pm
Location: Stockholm

Post by Dizzycap »

De finns ju i repro i plåt. $1000 per hörn på Stoddard. Kaaaanske till och med så att de går att köpa från Porsche Center. Porsche har faktiskt en hel del fina reprogrejer nu för tiden. Även sånt som det borde vara försvinnande liten marknad för.
1968 912 projekt
1970 911T (såld)
User avatar
Janne J
Posts: 233
Joined: Sat Jun 08, 2013 8:38 am
Location: Kinna

Post by Janne J »

Söker man på porschenumret hos Utzon.se kostar de 7695:- /st :wink:
PCS 13359
911SC 1982
Ford Mustang 1965 busbil
Dizzycap
Posts: 430
Joined: Mon Mar 24, 2008 9:57 pm
Location: Stockholm

Post by Dizzycap »

Se där ja :)
Fina NOS-delar ändå iof.
Här kan man verkligen snacka om NLA. De här detaljerna fanns ju typ inte ens. Amazing :shock:
http://www.early911sregistry.org/forums ... umper-911R
1968 912 projekt
1970 911T (såld)
50 split
Posts: 5
Joined: Wed Aug 20, 2014 11:10 pm

Post by 50 split »

NLA? Vad är det? Första gången jag hör det, NOS, och "Never touched by human hand" har jag hört, men inte NLA, är det enast porsche nördar som slänger sig med det?

En annan fundering, varför gjorde dom inte stötisarna i plast istället för alu? för R skulle väl prylarna vara lätta=?
User avatar
Dutch
Posts: 417
Joined: Wed Feb 22, 2006 3:06 pm
Location: Trollhättan
Contact:

Post by Dutch »

NLA = No Longer Available
911 66/67 2,2E MFI
VIN307397 / 911237 / 6301066
BMW 320d
Ford D710 (lastbil)
User avatar
peterc
Posts: 1185
Joined: Wed Feb 12, 2014 7:31 pm

Post by peterc »

50 split wrote:NLA? Vad är det? Första gången jag hör det, NOS, och "Never touched by human hand" har jag hört, men inte NLA, är det enast porsche nördar som slänger sig med det?

En annan fundering, varför gjorde dom inte stötisarna i plast istället för alu? för R skulle väl prylarna vara lätta=?
Bra fråga. Alla RS hade till att börja med främre stötfångaren av plast utom på vissa marknader där det inte var tillåtet, Frankrike till exempel. Där hade man S-stötfångare. Bak hade alla sportversioner (M-471) hela bakdelen i glasfiber. Touringbilarna (M-472) som stod för drygt 1330 av de 1580 som tillverkades hade allt i plåt med hörn som de som utannonseras här. Alltså stålplåt, inte aluminium.
Hälsningar
Peter C
Med vatten endast i spolarburken
User avatar
Jesse
Posts: 1688
Joined: Mon Jun 22, 2009 2:56 pm
Location: Stockholm

Post by Jesse »

Den där "R" stötfångaren kan nog vara tveksam, de var väl av plast original?

Det finns mycket reproplåt men jämför man med gammal originalplåt är det oroväckande sällan de nya håller samma kvalitet i form och sammansättning, iaf enl. min ringa erfarenhet.
Porsche 911, 1977
DP-Zirkelbach
3.0
Röd

Porsche 911, 1971
Busbygge
2.5
Silver
Post Reply