Fuchs på Blocket

Sveriges bästa ställe att tipsa andra om prylar att köpa till gamla Porschar.
Post Reply
User avatar
HenrikL
Posts: 675
Joined: Wed Sep 13, 2006 8:10 pm
Location: Uppsala

Fuchs på Blocket

Post by HenrikL »

Prisrekord för fyra ej matchande renoveringsobjekt?

http://www.blocket.se/jonkoping/Fuchs_d ... ?ca=10&w=3
Last edited by HenrikL on Fri Oct 03, 2014 6:43 pm, edited 1 time in total.
tomlin
Posts: 875
Joined: Fri Nov 10, 2006 3:16 pm

Post by tomlin »

Jag har inte sett sexor på den prisnivån tidigare, vare sig i Sverige eller utomlands.
User avatar
9:59
Posts: 367
Joined: Tue Nov 14, 2006 7:25 am
Location: Uttran by the sea

Post by 9:59 »

Som före detta Fuchs samlare kan jag tycka att priset är relevant OM,
det är ett matchat set om 4 eller fem fälgar i absolut toppskick.

Som det är presenterad så är det en nolla för mycket, utöver säljaren...........

Hazzan.
Johannes
Posts: 2087
Joined: Sun Oct 09, 2005 11:04 am

Post by Johannes »

Nu är ni taskiga, däcken ingår säkert..

Man kan ju blästra och få dem att se ut som tävlingsfälgar från sextiotalet, fast då vill man nog helst ha 14 tummare . Så sänkte man bilar förr i tiden på bana.

Det finns nya 5,5 or i 15 tum för nästan samma pris. Kanske även sexor, minns inte. Men ett set med nya plåt kostar ca 20 000 beroende på eurokursen
Johannes
Posts: 2087
Joined: Sun Oct 09, 2005 11:04 am

Post by Johannes »

Kollade eBay som referens. Man kan få 5 st NOS för nio tusen dollar. Frakt och import från us tillkommer. 5,5 x15
User avatar
Cargasm
Posts: 46
Joined: Tue Oct 07, 2014 9:55 pm
Location: Jönköping

Post by Cargasm »

Innan jag la ut annonsen på blocket så bad jag om prisreferens på Early911 på Facebook och fick prisintervall från 2000 kr till 60000 kr :shock:

Jag är inte någon Fuchs fälgs expert, men jag är heller inte någon "nolla", har betat av snart ett halvdussin 60 & 70-tals elvors samt ett tiotal anda sportbilar.

Därför skrev jag ju även i annonsen 30.000 som utgångspris (vilket på svenska betyder, ge ett bud).

Vad gäller skicket så är jag själv petant och bedömde dom därefter = dom behövde slipas och lackas för att bli MINT.

Hur som helst, så ska mitt första inlägg på detta forumet inte bara bli ett gnälligt sådant. De tre deep six fälgarna är nu sålda för 18.000 kr till person nummer tre som kom och tittade på dom.

5,5" fälgen finns kvar om någon är intresserad.
Aircooled Crazy
Posts: 100
Joined: Fri Apr 27, 2012 7:57 am
Location: Svartsjölandet

Post by Aircooled Crazy »

Hej & Välkommen till forumet & Grattis till Fuchs affären :)
Ingen ska behövas klassas som nolla, bara för att man har en optimistisk prisbild. Jag är säker på att 9:59 skulle vara lite puts-lustig och inte hade någon djupare avsikt med sitt inlägg
Cargasm wrote:Innan jag la ut annonsen på blocket så bad jag om prisreferens på Early911 på Facebook och fick prisintervall från 2000 kr till 60000 kr :shock:

Jag är inte någon Fuchs fälgs expert, men jag är heller inte någon "nolla", har betat av snart ett halvdussin 60 & 70-tals elvors samt ett tiotal anda sportbilar.

Därför skrev jag ju även i annonsen 30.000 som utgångspris (vilket på svenska betyder, ge ett bud).

Vad gäller skicket så är jag själv petant och bedömde dom därefter = dom behövde slipas och lackas för att bli MINT.

Hur som helst, så ska mitt första inlägg på detta forumet inte bara bli ett gnälligt sådant. De tre deep six fälgarna är nu sålda för 18.000 kr till person nummer tre som kom och tittade på dom.

5,5" fälgen finns kvar om någon är intresserad.
911T Targa 2.4
Karmann Ghia Coupe
VW Single Cab
Post Reply