Porsche 911E, Targa, Sporto

Sveriges bästa ställe att tipsa andra om prylar att köpa till gamla Porschar.
Post Reply
nicklasliljegren
Posts: 263
Joined: Mon Nov 15, 2010 8:07 pm
Location: Stockholm

Porsche 911E, Targa, Sporto

Post by nicklasliljegren »

Såg denna på Blocket.
Om mätarställningen stämmer är det en lågmilare och skicket ser bra ut av bilderna att döma.
Står inte om det är matching number, överhuvudtaget är annonsen rätt sparsam. Pris 450 000

http://www.blocket.se/stockholm/Porsche ... ?ca=11&w=3
911 E 2.2 Coupé, 1970, Burgundy red,. Yeah!
Member of the early 911 S registry
Member of the 911 E registry
mv70
Posts: 32
Joined: Thu Jul 11, 2013 5:47 pm
Location: Skövde

Post by mv70 »

Men nog ser framsätena ut att gått mer än 6667 mil ?
911 SC coupe -83
PCS 13737
jsoderbe
Posts: 642
Joined: Sat Feb 14, 2009 3:22 pm

Post by jsoderbe »

Hej, jag var förbi Callisma i ett annat ärende och tittade på den här samtidigt. Det fanns tydligen dokumentation på mätarställningen och full historik. Dock är den omlackerad röd för troligtvis ganska många år sedan, ett riktigt dåligt jobb komplett med sprutspackelbubblor, övermålade lister osv. Bilen är troligen grönmetallic i grunden, och behöver en komplett lackering och alla gummilister nya för att vara presentabel. Inredningen var i normalt skick men som vanligt ser lädret lite konstigt ut efter 40 år. Dock inget onormalt slitage där. Motorutrymmet var smutsigt men jag har för mig att de sa att den varit påkostad.

Sammanfattningsvis en bra grund för en renovering genom historik och mätarställning, men nog känns priset i överkant även med dagens prisbubbla på early 911? Fast jag har slutat förvånas.... :-)


Mvh, Johan
Aircooled Crazy
Posts: 100
Joined: Fri Apr 27, 2012 7:57 am
Location: Svartsjölandet

Post by Aircooled Crazy »

Dagens "understatement", nästintill allt behövs göras vid.
(men jag förstår innebörden)
Att peronalen är tämligen ointresserade, bidrar inte till det bättre...
911T Targa 2.4
Karmann Ghia Coupe
VW Single Cab
User avatar
chriswhite911S
Posts: 343
Joined: Tue Sep 20, 2005 12:39 am
Location: Vasastan, Stockholm

Post by chriswhite911S »

Man kan också undra varför mattsatsen är utbytt efter så låga mil och dessutom utav felaktig typ och färg. Ska en motor som gått i drygt 6' mil, behövas "gås igenom"?
Dessutom så har jag aldrig förstått just det uttrycket, det kan vara att den är motortvättad, olja bytt, nya stift, till seriöst renoverad.
Med andra ord, det säger ingenting...... :?
Post Reply