Vad är då dagens värde på tex en 356C eller en 911T i bra bruksskick?Sven wrote:"Fantasipriser" har det varit på 356:or konstant sedan mitten på åttiotalet - nu var toppen nådd osv osv
Jag tror att orsaken till att så inte är fallet är att Porschen är en användbar klassiker till skillnad från t ex en radda engelska sportbilar. Det går alldeles utmärkt att sätta sig i sin 356 eller tidig 911 och blåsa ned till södra Frankrike och tillbaka utan att förvänta sig tekniska problem. Någon frivillig i en MGA eller MGB? Obs att flickvän/fru ska följa med och dessutom njuta av färden...
356C
Här är lite siffor på 356C super fårn 1965 från Hagerty´s, ser ju helt ok ut det där..
Intressant är jämförelse, kollade Dodge Challenger R/T, den har tappat hälften av sitt värde på 6 år, i princip raka motsatsen till t.ex. C cabben ovan i skick "2".
Intressant är jämförelse, kollade Dodge Challenger R/T, den har tappat hälften av sitt värde på 6 år, i princip raka motsatsen till t.ex. C cabben ovan i skick "2".
Porsche 911, 1977
DP-Zirkelbach
3.0
Röd
Porsche 911, 1971
Busbygge
2.5
Silver
DP-Zirkelbach
3.0
Röd
Porsche 911, 1971
Busbygge
2.5
Silver