Är väl en 911/83 i dessa?
Kommer nog ångra om 10 år att man inte belånade huset.
http://mobil.blocket.se/halland/Porsche ... ?ca=16&w=2
Bo
Carrera 75
Carrera 75
911 66/67 2,2E MFI
VIN307397 / 911237 / 6301066
BMW 320d
Ford D710 (lastbil)
VIN307397 / 911237 / 6301066
BMW 320d
Ford D710 (lastbil)
Stämmer annonsen, dvs seriöst renoverad kaross och renoverad motor, matching numbers osv, ligger prisbilden i Europa och USA närmare det dubbla. Dra av 100-150 kkr för färgbytet, så skulla jag säga att den lätt är värd 500 kkr.
Är den lapplagad med dåliga karosspassningar, och/eller garagerenoverad motor som inte riktigt går som den ska och/eller sämre bruksskick invändigt så är priset idag ok.
Jag kan personligen inte fatta att den är kvar, men med en Carrera -74 i garaget är jag partisk....
Med vänlig hälsning,
John
Är den lapplagad med dåliga karosspassningar, och/eller garagerenoverad motor som inte riktigt går som den ska och/eller sämre bruksskick invändigt så är priset idag ok.
Jag kan personligen inte fatta att den är kvar, men med en Carrera -74 i garaget är jag partisk....
Med vänlig hälsning,
John
- tigerman67
- Posts: 434
- Joined: Mon Aug 15, 2005 12:28 pm
- Location: Luleå
Men hur länge till?jsoderbe wrote:Jag kan personligen inte fatta att den är kvar, men med en Carrera -74 i garaget är jag partisk....
http://suchen.mobile.de/auto-inserat/po ... rigin=PARK
(antar det är din bil?)
MVH Jonas
Jonas Thiger
997 turbo -09
997 turbo -09
- tigerman67
- Posts: 434
- Joined: Mon Aug 15, 2005 12:28 pm
- Location: Luleå
Personligen ser jag dock inte riktigt finessen med en 911/83 motor i bilen när man kan få mer pulver och minst lika mycket klassikerstatus för halva priset om man köper en tidig turbo. Intet ont om bilarna i sig, vare sig RS -73 eller Carrera 74-75, men i förhållande till vad man får börjar priserna te sig närmast absurda. Eller kanske man borde säga tvärtom, en 3,0 turbo (eller i ännu större mån 3,3 turbo) är riktigt prisvärd
Dessutom, man vet ju inte riktigt när magnesiumblocket säger upp sig och så står man där med en oerhört kostsam reparation på halsen eller ett halverat värde på bilen. Och kom inte och säg att risken inte finns för precis detta har hänt en god vän till mig.
MVH Jonas
Dessutom, man vet ju inte riktigt när magnesiumblocket säger upp sig och så står man där med en oerhört kostsam reparation på halsen eller ett halverat värde på bilen. Och kom inte och säg att risken inte finns för precis detta har hänt en god vän till mig.
MVH Jonas
Jonas Thiger
997 turbo -09
997 turbo -09
- tigerman67
- Posts: 434
- Joined: Mon Aug 15, 2005 12:28 pm
- Location: Luleå
Ang turbo kontra Carrera 2,7 så är det bara att göra en sökning på mobile.de så kan man notera en avsevärd skillnad i medelpris. Visst, tidiga turbos är inte heller billiga men man begär betydligt mer för Carrera 2,7 i motsvarande skick.Trenoll wrote:Tigerman: Det lät läskigt, vad händer med blocken? Fast halva priset för en Turbo? Dom annonserna har jag nog missat;) Tipsa mig gärna, det låter mycket intressant!
Mvh
Mats
Jag vet inte exakt vad som hänt med blocket, men jag tror det handlade om mikrosprickor, ren utmattnings/åldersskada helt enkelt. Domen var åtminstone att det var i princip irreparabelt, man behöver ett nytt block. Och 911/83 block växer ju inte på träd... Bilen i fråga är en 75:a.
Hade jag haft en frisk 2,7 motor i min bil och ville använda bilen för aktiv körning hade jag nog starkt övervägt att ställa originalmotorn på bokhyllan och bygga en bruksmotor på ett nyare alublock. Helst en 3,0 med MFI och runt 300 kusar
MVH Jonas
Jonas Thiger
997 turbo -09
997 turbo -09